Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC350
Ders İsmi: Marka İletişimi ve Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CANSU GÖKMEN KÖKSAL
Dersi Veren(ler):





Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Marka, marka imajı, marka yaratmak ve marka denkliği kavramları ve marka yönetimi kavramı, markanın unsurları, marka iletişimi ve markanın konumlandırılması konularının pazarlama iletişimi açısından ele alınması dersin amacını oluşturmaktadır
Dersin İçeriği: Ders markalamaya ilişkin temel kavramlar, marka konumlandırma, marka kimliği , marka kişiliği, marka sadakati ,marka değeri ve global marka yönetimi konularını içermektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler marka kavramı hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler marka iletişim uygulamaları arasındaki ilişkiyi bilecekler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler bütünleşik pazarlama yöntem ve araçlarına sahip olacak.
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler Türkiye'deki marka yönetimi uygulamalarını öğrenmiş olacaklardır.
2) Öğrenciler sembolik ve fonksiyonel marka stratejilerini anlamış olacaklardır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler temel marka stratejileri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş-Markanın ortaya çıkışı ve kapsamı Ders notlarına genel bakış
2) Pazar Bölümlendirme ve Marka Konumlandırma Ders notlarına genel bakış
3) Marka Denkliği Oluşturacak Unsurların Seçimi Ders notlarına genel bakış
4) Marka Rezonansı Marka Kimliği ve Marka Kişiliği Ders notlarına genel bakış
5) Marka Denkliği Oluşturacak 4 P’ nin Planlanması Ders notlarına genel bakış
6) Marka Denkliği Oluşturacak Pazarlama İletişimi Entegrasyonu Ders notlarına genel bakış
7) Vize Ders notlarına genel bakış
8) Marka İletişimi Yönetimi ve Süreci Ders notlarına genel bakış
9) Marka İletişimi Unsurları I Ders notlarına genel bakış
10) Marka İletişimi Unsurları II Ders notlarına genel bakış
11) Marka Denkliğine Yardımcı Marka Çağrışımları Ders notlarına genel bakış
12) Sunumlar Ders notlarına genel bakış
13) Sunumlar Ders notlarına genel bakış
14) FİNAL SINAVI Ders notlarına genel bakış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tosun,N.B.(2014). Marka Yönetimi. Beta yayınevi.
Keller, K.L. (2013). Strategic Brand Management. Pearson.
Fill, C., & Turnbull, S. L. (2016). Marketing communications: brands, experiences and participation. Pearson.
Riezebos, R., & Riezebos, H. J. (2003). Brand management: a theoretical and practical approach. Pearson Education.
Diğer Kaynaklar: Keller, K.L. (2013). Strategic Brand Management. Pearson.
Fill, C., & Turnbull, S. L. (2016). Marketing communications: brands, experiences and participation. Pearson.
Clow, K. E.,Baack,D. (2022). Integrated advertising, promotion and marketing communications, Ninth Edition, Global Edition,Pearson.
Tosun,N.B.(2014). Marka Yönetimi. Beta yayınevi.
Riezebos, R., & Riezebos, H. J. (2003). Brand management: a theoretical and practical approach. Pearson Education.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %