Dersin Amacı: |
Nesne Yönelimli Programlamanın (OOP) temel kavramlarının ötesine geçerek daha karmaşık yazılım tasarımlarında kullanılan ileri düzey prensipleri, tasarım desenlerini (design patterns) ve yazılım mimarisini öğretmektir. Öğrencilerin büyük ve modüler yazılımlar geliştirme becerilerini artırmak, esnek, yeniden kullanılabilir ve sürdürülebilir kod yazma yetilerini kazandırmak hedeflenir. |
Dersin İçeriği: |
Nesne Yönelimli Programlamanın İleri Kavramları, sınıflar, nesneler ve ilişkiler ,arayüzler ve soyut sınıflar, çok biçimlilik, Erişim belirleyicileri ve paket organizasyonu, SOLID Prensipleri, İleri Seviye Programlama Teknikleri, Tasarım desenleri, Performans Optimizasyonu ve Bellek Yönetimi,
Performans analizi araçları ve iyileştirme yöntemleri
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Nesne Yönelimli Programlamanın Temelleri |
|
2) |
İleri Düzey Kalıtım ve Kompozisyon |
|
3) |
Arayüzler ve Soyut Sınıflar |
|
4) |
İleri Seviye Programlama Teknikleri - Generics,Lambda ifadeleri, Reflection |
|
5) |
Nesne Yönelimli Tasarım İlkeleri – SOLID Prensipleri (Bölüm 1) |
|
6) |
Nesne Yönelimli Tasarım İlkeleri – SOLID Prensipleri (Bölüm 2) |
|
7) |
Tasarım Kalıpları – Yaratımsal (Creational) Kalıplar |
|
8) |
Vize |
|
9) |
Tasarım Kalıpları – Yapısal (Structural) Kalıplar |
|
10) |
Tasarım Kalıpları – Davranışsal (Behavioral) Kalıplar (Bölüm 1) |
|
11) |
Tasarım Kalıpları – Davranışsal (Behavioral) Kalıplar (Bölüm 2) |
|
12) |
Bağımlılık Yönetimi ve Dependency Injection (DI) |
|
13) |
Performans Optimizasyonu ve Bellek Yönetimi |
|
14) |
Büyük Ölçekli Yazılım Sistemlerinde Nesne Yönelimli Tasarım |
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve fen bilimleri alanlarında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi |
|
2) |
İlgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
|
3) |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi. |
|
4) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. |
|
6) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü tasarlamak için modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
7) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi. |
|
8) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
9) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama ve deney yapma becerisi. |
|
10) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
11) |
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
|
12) |
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
|
13) |
Bireysel çalışma becerisi. |
|
14) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. |
|
15) |
En az bir yabancı dil bilgisi. |
|
16) |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi. |
|
17) |
Etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
18) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık. |
|
19) |
Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
20) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
21) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. |
|
22) |
Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık. |
|
23) |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
24) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. |
|
25) |
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|