Spor Yöneticiliği (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SBY502 | ||||||||
Ders İsmi: | Spor Yönetiminin Temelleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CÜNEYT SEYDİOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sporda yönetimi eğitiminin uygulama alanlarının tanıtılması. |
Dersin İçeriği: | Spor yönetiminin tanımı unsurları ve görevler, Türkiye’de sporun yönetimine ilişkin uygulamalar. Spor yönetiminde çalışma alanları (Türkiye ve Dünya’da),Türk sporunda teşkilatlanma, Türk sporunu meydana getiren kamu-özel kurum ve kuruluşlara genel bakış, Spor yöneticisinin tanımı ve nitelikleri, Türkiye’de sporun yaygınlaştırılması açısından spor yöneticilerinin rolü ve öneminin tartışılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yönetimin tanımı, anlamı ve önemi | Konu ile ilgili makale okuma |
2) | Yönetimin fonksiyonları, (karar verme, planlama) | Konu ile ilgili makale okuma |
3) | Yönetimin fonksiyonları (iletişim, örgütleme) | Konu ile ilgili makale okuma |
4) | Yönetimin fonksiyonları (kontrol) | Literatür tarama |
5) | Yönetim yaklaşımları | Konu ile ilgili makale okuma |
6) | Yönetici kavramı ve yönetici nitelikle | Literatür tarama |
7) | Spor Organizasyonlarında Stratejik Bakış Açısı | Literatür tarama |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Sporda İnsan Kaynakları Yönetimi | Literatür tarama |
10) | Spor yöneticisi ve liderlik | Literatür tarama |
11) | Toplam kalite yönetimi | Konu ile ilgili makale okuma |
12) | Liderlik yaklaşımları | Konu ile ilgili makale okuma |
13) | Spor Mevzuatı Açısından Türk Spor Yönetimi | Konu ile ilgili makale okuma |
14) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Sunay, H.(2017) Spor Yönetimi, Geliştirilmiş 3. Baskı, Gazi Kitapevi, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Sunay, H.(2017) Spor Yönetimi, Geliştirilmiş 3. Baskı, Gazi Kitapevi, Ankara. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Lisans yeterliklerine dayalı olarak, spor yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olma, geliştirme ve derinleştirme. | ||||||
2) Spor Yönetimi alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama. ve onların çalışma özelliklerini bilme. | ||||||
3) Spor Yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, | ||||||
4) Spor Yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip, yeni bilgiler oluşturabilmek | ||||||
5) Spor Yönetiminde uzmanlık gerektiren sorunları nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirme | ||||||
6) Spor Yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, spor yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olma, geliştirme ve derinleştirme. | 5 |
2) | Spor Yönetimi alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama. ve onların çalışma özelliklerini bilme. | 5 |
3) | Spor Yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, | 5 |
4) | Spor Yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip, yeni bilgiler oluşturabilmek | 5 |
5) | Spor Yönetiminde uzmanlık gerektiren sorunları nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirme | 5 |
6) | Spor Yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |