Dersin Amacı: |
Bu dersin temel amacı, öğrencilere pazarlamanın teorik temelleri, temel ilkeleri, kavramları ve süreçleri hakkında sağlam bir anlayış kazandırmaktır. Bu ders öğrencilere pazarlamanın organizasyon ve toplumdaki rolünü anlama ve organizasyonel kararları pazarlama perspektifinden değerlendirme becerisi kazandırır. Öğrenciler pazarlamanın sadece bir fonksiyon veya departman olmadığını öğreneceklerdir. Bunun yerine, daha geniş bir bakış açısı kazanacak ve pazarlamanın müşteriler, ortaklar ve genel olarak toplum için değer yaratmayı sağlayan bir süreç olduğunu anlayacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, öğrencilere pazarlama kavramı konusunda güçlü bir temel kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Bu bağlamda ders, temel pazarlama kavramlarının anlaşılması ve uygulanmasına odaklanmaktadır. Dersin içeriği, öğrencilerin problem çözme, eleştirel düşünme ve analitik akıl yürütme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak için güncel gerçek dünya örnekleri, vaka çalışmaları ve tartışmalar etrafında düzenlenmiştir. İşlenen konular arasında pazarlamanın evrimi ve bir değer yaratma süreci olarak pazarlama; pazarlama planlaması ve pazar araştırması; tüketici ve işletme alıcı davranışı; müşteri değeri odaklı bir pazarlama stratejisi ve karması tasarlama; ürün-hizmet, fiyat, dağıtım ve promosyon yönetimi; rekabet avantajı yaratma yer almaktadır |
Ders Notları / Kitaplar: |
Course notes are shared with students weekly via the University's Learning Management System |
Diğer Kaynaklar: |
Kotler, P., & Armstrong, G. (2023). Principles of Marketing (19th Gobal ed.). Pearson
Armstrong, G., Kotler, P., Harker, M., & Brennan, R. (2019). Marketing: An Introduction (4th ed.). Pearson
Perreault, W. D., Cannon, J. P., & McCarthy, E. J. (2021). Essential of Marketing: A Marketing Strategy Planning Approach (17th International Student ed.). Pearson.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. |
|
2) |
İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. |
|
3) |
Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. |
|
4) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. |
|
5) |
Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. |
|
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
|
7) |
Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
8) |
Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
|
9) |
Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. |
|
10) |
Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. |
|
11) |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. |
|
12) |
Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. |
|