Yeni Medya ve İletişim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEE112
Ders İsmi: Pazarlamanın Esasları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEZİYET UYANIK
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, öğrencilere pazarlamanın teorik temelleri, temel ilkeleri, kavramları ve süreçleri hakkında sağlam bir anlayış kazandırmaktır. Bu ders öğrencilere pazarlamanın organizasyon ve toplumdaki rolünü anlama ve organizasyonel kararları pazarlama perspektifinden değerlendirme becerisi kazandırır. Öğrenciler pazarlamanın sadece bir fonksiyon veya departman olmadığını öğreneceklerdir. Bunun yerine, daha geniş bir bakış açısı kazanacak ve pazarlamanın müşteriler, ortaklar ve genel olarak toplum için değer yaratmayı sağlayan bir süreç olduğunu anlayacaklardır.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilere pazarlama kavramı konusunda güçlü bir temel kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Bu bağlamda ders, temel pazarlama kavramlarının anlaşılması ve uygulanmasına odaklanmaktadır. Dersin içeriği, öğrencilerin problem çözme, eleştirel düşünme ve analitik akıl yürütme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak için güncel gerçek dünya örnekleri, vaka çalışmaları ve tartışmalar etrafında düzenlenmiştir. İşlenen konular arasında pazarlamanın evrimi ve bir değer yaratma süreci olarak pazarlama; pazarlama planlaması ve pazar araştırması; tüketici ve işletme alıcı davranışı; müşteri değeri odaklı bir pazarlama stratejisi ve karması tasarlama; ürün-hizmet, fiyat, dağıtım ve promosyon yönetimi; rekabet avantajı yaratma yer almaktadır

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course notes are shared with students weekly via the University's Learning Management System
Diğer Kaynaklar: Kotler, P., & Armstrong, G. (2023). Principles of Marketing (19th Gobal ed.). Pearson
Armstrong, G., Kotler, P., Harker, M., & Brennan, R. (2019). Marketing: An Introduction (4th ed.). Pearson
Perreault, W. D., Cannon, J. P., & McCarthy, E. J. (2021). Essential of Marketing: A Marketing Strategy Planning Approach (17th International Student ed.). Pearson.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %