Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere girişimcilik ekosistemini anlatmak ve girişimcilik faaliyetleri için gerekli olan bilgi ve beceriyi vermektir.
Bu ders KOSGEB’in “Girişimcilik Destek Programı” konularına uygun ve paralel olarak “Geleneksel Girişimcilik Eğitimi” olarak verilecektir. Ders kapsamında girişimciyi tanımak, iş fikri doğrulama, iş modeli oluşturma, pazar araştırması yapma, işletme kurmanın hukuki boyutları gibi konular işlenecektir. Ders sonunda ise öğrenciler e-devlet üzerinden KOSGEB’in sınavına girerek sertifika alma hakkına sahip olacaktır. Bu sertifika sahipleri, işlerini kurdukları takdirde iki yıl süresince KOSGEB’in Geleneksel Girişimcilik hibe desteğinden yararlanabilecektir
|
Dersin İçeriği: |
Girişimcilik tanımları, Girişimcilerin kişilik özellikleri, Girişimcilik Ekosistemi, Yaratıcılık, Yenilikçilik, Yenilikçilik çalıştayı, İş fikri oluşturulması, fizibilite çalışmaları, KOSGEB iş planı doldurulması, iş modeli hazırlanması ve sunumu. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve Girişimciliğe Giriş |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Girişimciliğin Temel Kavramları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Girişimcilik Ekosistemi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Girişim Fırsatlarını Görme ve Yaratıcı Düşünme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Fikir Bulma, Geliştirme ve Yapılabilirlik Araştırması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Ekonomi, Endüstri, Rekabet ve Müşteri Analizi & Pazarlama İlkeleri ve Yönetim |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
İş Modeli tanımı, Çeşitleri, İş Modeli Tuvali |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
KOSGEB Hibeleri ve İş Planı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Yatırımcı Sunumu |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Misafir Konuşmacı: Girişimcilik Başarı Hikayesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Girişimciler için Finans |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Öğrenci Sunumları |
|
14) |
Öğrenci Sunumları |
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. |
|
2) |
İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. |
|
3) |
Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. |
|
4) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. |
|
5) |
Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. |
|
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
|
7) |
Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
8) |
Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
|
9) |
Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. |
|
10) |
Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. |
|
11) |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. |
|
12) |
Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. |
|