Tarih (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | HIS503 | ||||||||
Ders İsmi: | Paleografya | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. EMİR BOSTANCI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Osmanlı yazışma yöntemlerin ve burada kullanılan terimler ve kavramların öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Osmanlı diplomatik dilinin kavranması ve araştırmalarda kullanılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Diplomatik (belge ilmi) | Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu I, Kesit Yayınları, İstanbul, 2010 |
2) | Osmanlı diplomatiğinin doğuşu | -Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 2016 -Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Metinleri II, İstanbul, 2015 |
3) | Yazışmalarda kullanılan belgelerin malzemeleri | -Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 2016 -Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Metinleri II, İstanbul, 2015 |
4) | Aklam-ı Sitte | -Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 2016 -Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Metinleri II, İstanbul, 2015 |
5) | Diğer Yazılar | -Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 2016 -Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Metinleri II, İstanbul, 2015 |
6) | Vakfiyelerin diplomatik açıdan incelenmesi | -Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 2016 -Faruk K. Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Metinleri II, İstanbul, 2015 |
7) | Alıştırmalar | Yılmaz Kurt, Muhammet Ceyhan. Osmanlı Paleografyası ve Diplomatikası, Akçağ Yayınları, Ankara, 2012 |
8) | Vize Haftası | |
9) | Fermanların özellikleri ve sahte fermanların ayırt edilmesi | Yılmaz Kurt, Muhammet Ceyhan. Osmanlı Paleografyası ve Diplomatikası, Akçağ Yayınları, Ankara, 2012 |
10) | Fermanların özellikleri ve sahte fermanların ayırt edilmesi ile ilgili örnek belgeler | M.Tayyib Gökbilgin, Osmanlı Paleografya ve Diplomatik İlmi, Enderun Kitabevi, İstanbul, 1992 |
11) | Name-i Hümayun | M.Tayyib Gökbilgin, Osmanlı Paleografya ve Diplomatik İlmi, Enderun Kitabevi, İstanbul, 1992 |
12) | Ahidname-i Hümayun | Yılmaz Kurt, Muhammet Ceyhan. Osmanlı Paleografyası ve Diplomatikası, Akçağ Yayınları, Ankara, 2012 |
13) | Muahede | M.Tayyib Gökbilgin, Osmanlı Paleografya ve Diplomatik İlmi, Enderun Kitabevi, İstanbul, 1992 |
14) | Paleografya çalışması | M.Tayyib Gökbilgin, Osmanlı Paleografya ve Diplomatik İlmi, Enderun Kitabevi, İstanbul, 1992 |
15) | Final haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | • Yılmaz Kurt, Muhammet Ceyhan. Osmanlı Paleografyası ve Diplomatikası, Akçağ Yayınları, Ankara, 2012 |
Diğer Kaynaklar: | • M.Tayyib Gökbilgin, Osmanlı Paleografya ve Diplomatik İlmi, Enderun Kitabevi, İstanbul, 1992 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Tarih Biliminin Temel Kaynaklarına Ulaşabilir. | |||||
2) Tarih eğitimiyle ilgili bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | |||||
3) Çağdaş Metodlara dayanarak tarihin yeniden değerlendirmesini yapabilir. | |||||
4) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. | |||||
5) Yüksek Lisans düzeyinde tarih eğitimi bilgisine sahiptir. | |||||
6) Akademik niteliklere uygun Makale ve Raporlar üretebiir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tarih Biliminin Temel Kaynaklarına Ulaşabilir. | 5 |
2) | Tarih eğitimiyle ilgili bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | 5 |
3) | Çağdaş Metodlara dayanarak tarihin yeniden değerlendirmesini yapabilir. | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir. | 1 |
5) | Yüksek Lisans düzeyinde tarih eğitimi bilgisine sahiptir. | 5 |
6) | Akademik niteliklere uygun Makale ve Raporlar üretebiir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |