Yeni Medya ve İletişim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FCS101
Ders İsmi: Temel Bilgi Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İBRAHİM GÜRLER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. İBRAHİM GÜRLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bireyin temel bilgi teknolojileri becerilerini edinebilmesi, İnternet ortamında aradığı bilgiye ulaşabilmesi, İnternetin sağladığı iletişim araçlarını kullanabilmesi, kendini tanıtıp anlatabilmesi, öğrenme sürecinde İnternet kaynaklarından yararlanabilmesi ve bir kelime işlemci programı kullanılabilmesi amaçlanarak dersin içeriği şekillendirilmiştir.
Dersin İçeriği: Bilginin temel kavramları; İnternet, internet tarayıcısı ve arama motorları; Elektronik posta kavramları ve hesap yönetimi; Taşınabilir cihazlar; Eşzamanlı ve eşzamansız iletişim araçları; Sosyal ağlar; Teknoloji ve öğrenme; MS Office Word (kelime işlemci programı)

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilgi, enformasyon ve veri kavramlarını tanımlayabilir.
2) 1) Bilgi, enformasyon ve veri kavramlarını tanımlayabilecek ve bilgi, enformasyon ve veri kavramlarını ayırt edebilecektir.
3) 2) Bilgisayar bileşenlerini tanımlayabilecek ve bilgisayar bileşenlerinin görevlerini açıklayabilecektir.
4) Bilgi, enformasyon ve veri kavramlarını ayırt edebilir.
5) 3) İnternet ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek ve internet üzerinden nasıl iletişim kurulacağını açıklayabilecektir.
6) Bilgisayarın bileşenlerini tanımlayabilir.
7) 4) Öğrenciler arama motorunun nasıl kullanılacağını açıklayabilecek ve arama motorunun parametrelerini ayırt edebilecektir.
8) Bilgisayarın bileşenlerinin işlevlerini açıklayabilir.
9) Bilgi işleme sürecini tanımlayabilir.
10) 5) MS Word programında kullanıcı arabirimi, araç çubukları, şerit ve sekmelerin özelliklerini tanımlayabilecektir. Ayrıca MS Word programında metin düzenleyebilecekler ve MS Word programında tablolar ekleyip değiştirebilecekler.
11) Bilgi işleme süreci aşamalarını örneklendirebilir.
12) Bilgi işleme sürecinde teknolojinin rolünü açıklayabilir.
13) İnternetin temel kavramlarını tanımlayabilir.
14) İnternet ortamında nasıl iletişim kurabileceğini açıklayabilir.
15) Arama motorunun nasıl kullanıldığını açıklayabilir.
16) Arama motorunun parametrelerini ayırt edebilir.
17) E-posta ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
18) Taşınabilir cihazları tanımlayabilir.
19) Taşınabilir cihazların özelliklerini açıklayabilir.
20) Nomofobi kavramını tanımlayabilir.
21) Eşzamanlı ve eşzamansız iletişim süreçlerini açıklayabilir.
22) Sosyal ağları tanımlayabilirler.
23) Sosyal ağları kullanım amaçlarına göre açıklayabilir.
24) E-öğrenme, uzaktan eğitim ve web tabanlı öğrenme kavramlarını tanımlayabilir.
25) Yüz yüze ders ve web tabanlı öğrenme arasındaki farkları açıklayabilir.
26) MS Word program arayüzünü, araç çubuklarını, şerit ve sekmeleri tanır ve özelliklerini söyleyebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İnternet tarayıcısı kullanarak istediği sayfaya erişebilir.
2) Web üzerinden bir e-posta hesabını yönetebilir.
3) MS Word programında yeni belge açma, var olan belgeyi açma, belge kaydetme gibi dosya işlemlerini yapabilir.
4) MS Word programında metinleri düzenleyebilir.
5) MS Word programında tablo ekleyebilir ve üzerinde değişiklik yapabilir.
6) MS Word programında belge üzerinde resim, şekil, smartart, grafik gibi görsel nesnelerle çalışabilir.
7) MS Word programında sayfa düzeni özelliklerinden yararlanarak belgeyi yazdırabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) 6) Öğrencilere Alana Özgü Yetkinlik, Bağımsız Çalışma ve Sorumluluk Alma Yetkinliği kazandırılacaktır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilginin Temel Kavramları (Veri, Enformasyon ve Bilgi; Bilgi İşleme Modeli) Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
2) Bilginin Temel Kavramları (Bilgisayarın Bileşenleri; Bilgi İşleme Süreci) Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
3) İnternet ve İnternet Tarayıcısı - İnternet ile ilgili kavramlar - İnternet tarayıcısı kullanımı - Google arama motoru kullanımı Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
4) Elektronik Posta Yönetimi - Gmail üzerinden öğrenci maili kullanımı Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
5) Taşınabilir Cihazlar ve Özellikleri Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
6) Eşzamanlı ve eşzamansız iletişim araçları Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
7) Sosyal Ağlar Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
8) 1. Ara Değerlendirme Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
9) Teknoloji ve öğrenme Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
10) Kelime İşlemci (MS Word): Kullanıcı arayüzü, Dosya İşlemleri Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
11) Kelime İşlemci (MS Word): Metin İşlemleri Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
12) Kelime İşlemci (MS Word): Tablo İşlemleri Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
13) Kelime İşlemci (MS Word): Görsel Nesneler 2. Ara Değerlendirme Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
14) Kelime İşlemci (MS Word): Sayfa düzeni ve yazdırma Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.
15) Kelime İşlemci (MS Word): Genel Tekrar Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemi (Ayvansaray E-Öğrenme) üzerinden haftalık olarak öğrencilerle paylaşılmaktadır.
Diğer Kaynaklar: Yıldız, B. (2017). Office 2016 Türkçe. İstanbul: Kodlab.
Üçüncü, H. (2011). Yeni Başlayanlar İçin Bilgisayar Windows 7 ve Microsoft Office 2010. İstanbul: Alfa.
Gülbahar, Y. (2018). E-Öğrenme (4. b.). Ankara: Pegem Akademi.
Kuzu, A. (2017). Çoklu Ortam Uygulamalarının Kuramsal Temelleri İçinde Dursun, Ö. Ö., Odabaşı, H. F. (Eds.), Çoklu ortam tasarımı. Ankara: PEGEM Akademi.
Aydın, C. H. (2015). Temel Kavramlar İçinde T. V. Yüzer, M. R. Okur (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri I, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3190.
Fırat M. ve Özdamar Keskin N. (2015). İnternet Teknolojileri İçinde T. V. Yüzer, M. R. Okur (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri I, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3190.
Toprak E. ve Uça-Güneş, E. P. (2015). Sosyal Ağlar. İçinde T. V. Yüzer, M. R. Okur (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri I, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3190.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

2

3

3

4

4

5

5

6

7

8

9

11

12

13

15

16

17

18

19

20

21

22

23

6

10

14

24

25

26

27

28

Program Kazanımları
1) Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur.
2) İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir.
3) Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir.
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir.
5) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
7) Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır.
8) Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
9) Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder.
10) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur.
11) Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır.
12) Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. 2
2) İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. 1
3) Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. 2
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. 2
5) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. 2
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. 1
7) Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. 4
8) Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. 2
9) Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. 3
10) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. 3
11) Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. 2
12) Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100