Yeni Medya ve İletişim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FCS107
Ders İsmi: İktisadın Temel İlkeleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EMRE ALKİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi OSMAN NAZİF HAZİNEDAR
Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM AVUNDUK
Dr. Öğr. Üyesi ERDAL BİLGİÇ
Dr. Öğr. Üyesi GÜL DERTLİ
Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM YILMAZ ÖZSOY
Prof. Dr. EMRE ALKİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı farklı disiplerde eğitimine yani başlayan öğrencilerin ekonominin temel kavramları ile tanışmasını sağlamak, fiyat, tüketici, üretici teorilerini gibi öğretmektir. Ayrıca Monopol, Oligopol ve Tam Rekabetçi piyasaların işleyişi, makroekonomi ve uluslar arası ticaretin temel kavramları anlatılacaktır.
Dersin İçeriği: 1- Fiyat Teorisi-Arz ve Talep
2- Tüketici Teorisi- Kardinal ve Ordinal Yaklaşımlar
3- Üretici Teorisi- Üretim Fonksiyonu
4- Fiyat Teorisi- Monopol, Oligopol, Rekabetçi Piyasalar
5- Üretim Faktörleri Analizleri
6- Makroekonominin Temel Kavramları
7- Milli Gelir, Tüketim, Yatırım, Tasarruflar, Para, Enflasyon
8- Uluslararası Ticaretin Temel Kavramları

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel ekonomik kavramların açıklanması.
2) Fiyat teorisinin temelleri.
3) Tüketici teorisinin temel kavramları.
4) Üretici teorisinin temel kavramları.
5) Fiyat teorisinin temel kavramları.
6) Üretici Teorisi ve temel kavramları.
7) Üretici Teorisi ve temel kavramları.
8) Vize Sınavı.
9) Makroekonominin temel kavramları.
10) Milli gelirin ölçülmesi.
11) Para ve ekonomideki rolü.
12) Enflasyon, istihdam, işsizlik ve maliye politilkaları gibi kavramların incelenmesi.
13) Uluslararası ekonomik ilişkilerin işleyişinin öğrenilmesi.
14) Uluslar arası ekonomik ilişkilerin işleyişinin öğrenilmesi.
15) Final Sınavı.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ekonomi biliminin tanımı ve Kıtlık Kanunu. Zelnel Dinler- Birinci Bölüm.
2) Fiyat teorisine giriş. Zeynel Dinler, İktisat, 2. Bölüm.
3) Talebi etkileyen faktörler.
4) Arz. Zeynel Dinler, İktisat, 2. Bölüm
5) Talebin tüketici teorisi. Zeynel Dinler, İktisat, 3. Bölüm
6) Üretici teorisi. Zeynel Dinler, İktisat, 4. Bölüm.
7) Maliyet Analizi. Zeynel Dinler, İktisat, 4. Bölüm.
8) Vize Sınavı.
9) Fiyat Teorisi. Zeynel Dinler, İktisat, 5. Bölüm.
10) Monopol, Oligopol Piyasalar. Zeynel Dinler, İktisat, 5. Bölüm
11) Milli Gelir. Zeynel Dinler, İktisat, 7. Bölüm
12) Para Arzı ve Talebi. Zeynel Dinler, İktisat, 8. Bölüm
13) Enflasyon. Zeynel Dinler, İktisat, 9. Bölüm.
14) Uluslararası İktisadın Temel Kavramları. Zeynel Dinler. İktisat, 10. Bölüm.
15) Final Sınavı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zeynel Dinler, İktisat. Ekin Yayınevi.
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Program Kazanımları
1) Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur.
2) İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir.
3) Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir.
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir.
5) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
7) Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır.
8) Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
9) Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder.
10) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur.
11) Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır.
12) Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. 4
2) İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. 2
3) Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. 3
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. 3
5) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. 3
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. 1
7) Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. 1
8) Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. 3
9) Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. 3
10) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. 3
11) Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. 2
12) Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %