Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA212
Ders İsmi: Sunum ve Anlatım Teknikleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR AKIN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BAHAR AKIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; bir kuramın, düşüncenin, araştırmanın etkili bir şekilde sunulması yetisini kazandırabilmektir.
Dersin İçeriği: Ders; araştırma, sunum, dinleme, soru sorma, özetleme, sözlü ve sözsüz iletişim gibi kavramları kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sunum türlerini kavrayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sunum için gerekli her türlü (sunum, mekân) hazırlığı ve planlamayı yapabilme
2) Sunumda gerekli sözsüz iletişim kurallarına hakimiyet
3) İletişimin dinleme, geribildirim, soru sorma gibi aşamalarını sorunsuzca uygulayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Etkili konuşma yapabilme
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Amaç ve Hedefleri, Sunum Tanımı Konulara ilişkin ön okumalar
2) Sunum Korkusu – Heyecan Kontrolü Konulara ilişkin ön okumalar
3) Sunum Konusunun, Yerinin ve Zamanının Belirlenmesi Konulara ilişkin ön okumalar
4) Dinleyici Analizi, Soruları Karşılama Konulara ilişkin ön okumalar
5) SUNUM HAZIRLAMA: MS-Office Powerpoint ile Sunum Hazırlama Konusunda Bilinmesi Gerekenler Konulara ilişkin ön okumalar
6) SUNUMU YAPMA: Sunumun İletişim Öğeleri: 1. Sözlü İletişim 2. Sözsüz İletişim-Beden Dili Konulara ilişkin ön okumalar
7) Sunumda İletişim Ögeleri Konulara ilişkin ön okumalar
8) Vize Sınavı
9) SUNUMU YAPMA: Sunumun İletişim Öğeleri: 1. Sözlü İletişim 2. Sözsüz İletişim-Beden Dili Konulara ilişkin ön okumalar
10) Sunumu Yapma: Sunumun İletişim Öğeleri - Sözlü İletişim, Ses, Nefes, Vurgu, Durak, Tonlama Konulara ilişkin ön okumalar
11) Sunumda Hikayeleştirme ve Zihinde Yerim Çizme Tekniklerinin Kullanılması Konulara ilişkin ön okumalar
12) Öğrenci Sunumları ve Değerlendirmesi
13) Öğrenci Sunumları ve Değerlendirmesi
14) Öğrenci Sunumları ve Değerlendirmesi
15) Öğrenci Sunumları ve Değerlendirmesi
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ayşen Temel Eğinli, Demet Gürüz, Etkili Sunum Teknikleri, İstanbul: Detay Yayıncılık, 2010
Diğer Kaynaklar: Acar- Zuhal Baltaş, Bedenin Dili, İstanbul: Remzi Kitabevi, 2015
Banu Gökçül, Sunum Gözler Üzerindeyken Başarmak, İstanbul: Kapital Kitapları, 2005

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. 1
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. 5
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır. 1
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. 5
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. 3
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır. 4
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir. 4
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %