İngiliz Dili ve Edebiyatı(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELL413 | ||||||||
Ders İsmi: | Postcolonial Literature | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SEMA BULUTSUZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | This course aims to make students familiar with postcolonial literature and its key concepts, genres and terms. The course also aims to teach students characteristics of postcolonial literature by relating it with sexuality, race and ethnicity and create awareness regarding literatures in English and other cultures. |
Dersin İçeriği: | Ders İngiliz Edebiyatındaki sömürgecilik sonrası kurgu, şiir, drama ve otobiyografi eserlerini içerir. Derste kimlik, iktidar, göç, ırk, toplumsal cinsiyet, ulus ve temsil gibi sık işlene konu ve temalar incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin içeriğini, amacını ve işleyişini tanıtma | Post-Colonıal Studıes: The Key Concepts Second edition -Bill Ashcroft,Gareth Griffithsand Helen Tiffin The Post-Colonıal Studies Reader Edited by Bill Ashcroft, Gareth Griffiths and Helen Tiffin |
2) | Postkolonyal Teori | Post-Colonıal Studıes: The Key Concepts Second edition -Bill Ashcroft,Gareth Griffiths and Helen Tiffin The Post-Colonıal Studies Reader Edited by Bill Ashcroft, Gareth Griffiths and Helen Tiffin |
3) | Shooting an Elephant-George Orwell | Shooting an Elephant-George Orwell |
4) | A Devoted Son-Anita Desai | A Devoted Son-Anita Desai |
5) | Things Fall Apart-Chinua Achebe | Things Fall Apart-Chinua Achebe |
6) | Things Fall Apart-Chinua Achebe | Things Fall Apart-Chinua Achebe |
7) | Things Fall Apart-Chinua Achebe | Things Fall Apart-Chinua Achebe |
8) | VİZE | |
9) | James Joyce,Araby William Butler Yeats , Leda and the Swan | James Joyce,Araby William Butler Yeats , Leda and the Swan |
10) | Wide Sargasso Sea -Jean Rhys | Wide Sargasso Sea -Jean Rhys |
11) | Wide Sargasso Sea -Jean Rhys | Wide Sargasso Sea -Jean Rhys |
12) | Wide Sargasso Sea -Jean Rhys | Wide Sargasso Sea -Jean Rhys |
13) | Beloved-Toni Morrison | Beloved-Toni Morrison |
14) | Beloved-Toni Morrison | Beloved-Toni Morrison |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Post-Colonıal Studıes: The Key Concepts Second edition -Bill Ashcroft,Gareth Griffithsand Helen Tiffin The Post-Colonıal Studies Reader Edited by Bill Ashcroft, Gareth Griffiths and Helen Tiffin |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Edebi türler, kavramlar ve terimler ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak ve edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmek. | ||||||||||||||
2) İngilizce'nin ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavramış olmak. | ||||||||||||||
3) Alanla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanımı sağlamak. Bu aktarım için zengin sözcük dağarcığına, doğru ifade ve söylem becerisine sahip olmak ve yazım kurallarına hakim olmak. | ||||||||||||||
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilmek, değerlendirmek, dil çözümlemeleri yapabilmek, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretmek. | ||||||||||||||
5) Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel ve cinsel kimlikler ve farklılıklar gibi unsurların farkında olan ve bunları sorgulayan bir dünya görüşü edinmiş olmak. | ||||||||||||||
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır | ||||||||||||||
7) Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak. | ||||||||||||||
8) Her yüzyılda toplumun nasıl şekillendiğini görmek, toplumsal yaşama uyum ve etik kurallara göre davranma konusunda örnek olacak modelleri kazanmak. | ||||||||||||||
9) Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olmak | ||||||||||||||
10) Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilmek | ||||||||||||||
11) Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilmek. | ||||||||||||||
12) İngiliz Edebiyatı, kültürü ve tarihinin yanı sıra Amerikan Kültürü ve Amerikan Edebiyatı, Amerikan tarihini de özümsemek. | ||||||||||||||
13) Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur | ||||||||||||||
14) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | ||||||||||||||
15) Kamu alanında ve özel sektörde çalışmak için gereken dil hakimiyetine, araştırma ve iletişim becerilerine ve güçlü bir genel kültüre sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Edebi türler, kavramlar ve terimler ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak ve edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmek. | |
2) | İngilizce'nin ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavramış olmak. | |
3) | Alanla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanımı sağlamak. Bu aktarım için zengin sözcük dağarcığına, doğru ifade ve söylem becerisine sahip olmak ve yazım kurallarına hakim olmak. | |
4) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilmek, değerlendirmek, dil çözümlemeleri yapabilmek, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretmek. | |
5) | Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel ve cinsel kimlikler ve farklılıklar gibi unsurların farkında olan ve bunları sorgulayan bir dünya görüşü edinmiş olmak. | |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır | |
7) | Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak. | |
8) | Her yüzyılda toplumun nasıl şekillendiğini görmek, toplumsal yaşama uyum ve etik kurallara göre davranma konusunda örnek olacak modelleri kazanmak. | |
9) | Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olmak | |
10) | Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilmek | |
11) | Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilmek. | |
12) | İngiliz Edebiyatı, kültürü ve tarihinin yanı sıra Amerikan Kültürü ve Amerikan Edebiyatı, Amerikan tarihini de özümsemek. | |
13) | Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur | |
14) | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |
15) | Kamu alanında ve özel sektörde çalışmak için gereken dil hakimiyetine, araştırma ve iletişim becerilerine ve güçlü bir genel kültüre sahip olmak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |