Bilgisayar Programcılığı (İ.Ö)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CPP106
Ders İsmi: Sistem Analizi ve Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 1 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ESRA ALKAYA KARAGÖL
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: sistem geliştirme yaşam döngüsü evrelerinin kavranılması.
Dersin İçeriği: sistem analizi ve tasarımı, bilişim sistemi türlerini, sistem geliştirme yaşam döngüsü evreleri, fizibilite raporlarının hazırlanması, yazılım, veritabanı ve ağ tasarımı ve proje yönetimi konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilişim sistemi analizi ve tasarımı ve Bilişim sistemi türleri hakkında bilgi sahibi olur.
2.1) Sistem geliştirme yaşam döngüsü evreleri ve sistem geliştirme yaşam döngüsü evrelendirme yöntemleri (şelale yöntemi, eş zamanlı yaklaşım, ardışık işlemler yaklaşımı) hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
2) Proje planlama evresinin önemi, tanımlanması, fizibilite raporları hakkında bilgi sahibi olur. Zaman planlamasını, faaliyet planlamasını, gannt şemasını Pert/CPM tekniğini , proje tamamlanma olasılık ve maliyetlerini hesaplayabilir.
3) Analiz evresini, gereksinim türlerini, örnekleme kavramları hakkında bilgi sahibi olur. Teknik, fiziksel, sistem arayüzleri, kullanıcı ve insan faktörü, güvenlik ve veriyle ilgili raporları hazırlayabilir.
4) Veri akış şemalarını kullanarak kullanıcı ile nasıl iletişim kurulacağı ve kullanıcıdan nasıl bilgi sağlanacağı öğrenilir.
5) Kullanıcı arayüz türlerini, üstün ve zayıf yönlerini öğrenir. Ekran arayüzlerinin nasıl tasarlandığını öğrenir. Kullanıcı arayüzü tasarlayabilir.
6) Veritabanı modellerini, bir veritabanı tasarlarken dikkat edilmesi gereken hususları, varlıklar arasındaki ilişki türlerini öğrenir. Veritabanı tasarımı yapabilir.
7) belirlenen hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığının, ulaşıldı ise ne ölçüde ulaşıldığının değerlendirilmesi.
8) Ağ türlerini,ağ tasarım modellemesini öğrenir.
9) Bir bilişim sistemini hayata geçirme projesinin uygulama evresinde yapılması gereken işlemleri öğrenir.
10) Bir bilişim sitemi kullanılmaya başladıktan sonra destek evresinde yapılması gerekli işlemleri öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenci proje sunumları ile dönem içinde anlatılan tüm süreçlerin uygulamalı tekrarı sağlanır.
2) Öğrenci proje sunumları ile dönem içinde anlatılan tüm süreçlerin uygulamalı tekrarı sağlanır.
3) Öğrenci proje sunumları ile dönem içinde anlatılan tüm süreçlerin uygulamalı tekrarı sağlanır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sistemleri Analizi ve Tasarımına giriş Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık
2) Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü ve Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsünü Evrelendirme Yöntemleri Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık
3) Proje Planlama Evresi Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık
4) Analiz Evresi Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık
5) Modeller ve Modelleme Veri Akış Diyagramlarının Kullanılması Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık
6) Arayüz Tasarımı Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık
7) Veritabanı Tasarımı Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık
8) vize sınavı -
9) Ağ Tasarımı Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık
10) Uygulama evresi Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık
11) Destek Evresi Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık
12) Öğrenci Proje ödev Sunumları Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık
13) Öğrenci Proje ödev Sunumları Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık
14) Öğrenci Proje ödev Sunumları Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Sistem Analizi ve Tasarımı, Nafiz Ünlü, Abaküs

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemleri tanıma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur.
2) Bilgisayar ve bilişim teknolojileri alanındaki yeni teknolojileri takip edebilmek ve kendini geliştirebilir.
3) Yazılım geliştirme sürecinde planlama, tasarlama ve farklı programlama dillerini kullanarak gerçekleme becerisine sahip olabilir.
4) Bilişim teknolojileri alanında kullanılan görsel tasarım mantığının anlaşılması ve uygulanması için gerekli olan bilgi, beceri ve teknik alt yapıya sahip olabilir.
5) Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olabilir.
6) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
7) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olabilir.
8) Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimser.
9) Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir.
10) ASP.NET Web Forms kullanarak karmaşık web tabanlı uygulamalar geliştirebilir.
11) Fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme ve iletişim kurarken Türkçe’yi en doğru şekilde kullanabilme becerisine sahip olabilir.
12) ASP.NET MVC kullanarak karmaşık web tabanlı uygulamalar geliştirir.
13) Swift programlama dili ile iOS işletim sistemi üzerinde çalışan mobil uygulamalar geliştirir.
14) Windows Communucation Foundation(WCF) teknolojisini kullanarak servis tabanlı mimariye dayalı uygulama geliştirir.
15) MS SQL Server veri tabanı yönetim sistemini kullanarak verileri saklamak ve yönetmek için gerekli tüm nesneleri oluşturur ve yönetir.
16) İşletmeleri sistem yaklaşımı ile inceler ve bu yaklaşımla problemlere çözüm üretir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemleri tanıma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur. 3
2) Bilgisayar ve bilişim teknolojileri alanındaki yeni teknolojileri takip edebilmek ve kendini geliştirebilir. 3
3) Yazılım geliştirme sürecinde planlama, tasarlama ve farklı programlama dillerini kullanarak gerçekleme becerisine sahip olabilir. 5
4) Bilişim teknolojileri alanında kullanılan görsel tasarım mantığının anlaşılması ve uygulanması için gerekli olan bilgi, beceri ve teknik alt yapıya sahip olabilir. 5
5) Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olabilir.
6) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
7) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olabilir. 3
8) Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimser.
9) Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir. 3
10) ASP.NET Web Forms kullanarak karmaşık web tabanlı uygulamalar geliştirebilir. 2
11) Fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme ve iletişim kurarken Türkçe’yi en doğru şekilde kullanabilme becerisine sahip olabilir.
12) ASP.NET MVC kullanarak karmaşık web tabanlı uygulamalar geliştirir. 2
13) Swift programlama dili ile iOS işletim sistemi üzerinde çalışan mobil uygulamalar geliştirir.
14) Windows Communucation Foundation(WCF) teknolojisini kullanarak servis tabanlı mimariye dayalı uygulama geliştirir. 2
15) MS SQL Server veri tabanı yönetim sistemini kullanarak verileri saklamak ve yönetmek için gerekli tüm nesneleri oluşturur ve yönetir. 2
16) İşletmeleri sistem yaklaşımı ile inceler ve bu yaklaşımla problemlere çözüm üretir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100