Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Bilişim sistemi analizi ve tasarımı ve Bilişim sistemi türleri hakkında bilgi sahibi olur.
2.1) Sistem geliştirme yaşam döngüsü evreleri ve sistem geliştirme yaşam döngüsü evrelendirme yöntemleri (şelale yöntemi, eş zamanlı yaklaşım, ardışık işlemler yaklaşımı) hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
|
2) Proje planlama evresinin önemi, tanımlanması, fizibilite raporları hakkında bilgi sahibi olur.
Zaman planlamasını, faaliyet planlamasını, gannt şemasını Pert/CPM tekniğini , proje tamamlanma olasılık ve maliyetlerini hesaplayabilir.
|
3) Analiz evresini, gereksinim türlerini, örnekleme kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
Teknik, fiziksel, sistem arayüzleri, kullanıcı ve insan faktörü, güvenlik ve veriyle ilgili raporları hazırlayabilir.
|
4) Veri akış şemalarını kullanarak kullanıcı ile nasıl iletişim kurulacağı ve kullanıcıdan nasıl bilgi sağlanacağı öğrenilir.
|
5) Kullanıcı arayüz türlerini, üstün ve zayıf yönlerini öğrenir. Ekran arayüzlerinin nasıl tasarlandığını öğrenir. Kullanıcı arayüzü tasarlayabilir.
|
6) Veritabanı modellerini, bir veritabanı tasarlarken dikkat edilmesi gereken hususları, varlıklar arasındaki ilişki türlerini öğrenir. Veritabanı tasarımı yapabilir.
|
7) belirlenen hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığının, ulaşıldı ise ne ölçüde ulaşıldığının değerlendirilmesi.
|
8) Ağ türlerini,ağ tasarım modellemesini öğrenir.
|
9) Bir bilişim sistemini hayata geçirme projesinin uygulama evresinde yapılması gereken işlemleri öğrenir.
|
10) Bir bilişim sitemi kullanılmaya başladıktan sonra destek evresinde yapılması gerekli işlemleri öğrenir.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
1) Öğrenci proje sunumları ile dönem içinde anlatılan tüm süreçlerin uygulamalı tekrarı sağlanır.
|
2) Öğrenci proje sunumları ile dönem içinde anlatılan tüm süreçlerin uygulamalı tekrarı sağlanır.
|
3) Öğrenci proje sunumları ile dönem içinde anlatılan tüm süreçlerin uygulamalı tekrarı sağlanır.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sistemleri Analizi ve Tasarımına giriş |
Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık |
2) |
Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü ve Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsünü Evrelendirme Yöntemleri |
Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık |
3) |
Proje Planlama Evresi |
Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık |
4) |
Analiz Evresi |
Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık |
5) |
Modeller ve Modelleme Veri Akış Diyagramlarının Kullanılması |
Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık |
6) |
Arayüz Tasarımı |
Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık |
7) |
Veritabanı Tasarımı |
Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık |
8) |
vize sınavı |
- |
9) |
Ağ Tasarımı |
Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık |
10) |
Uygulama evresi |
Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık |
11) |
Destek Evresi |
Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık |
12) |
Öğrenci Proje ödev Sunumları |
Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık |
13) |
Öğrenci Proje ödev Sunumları |
Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık |
14) |
Öğrenci Proje ödev Sunumları |
Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu, Papatya Yayıncılık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemleri tanıma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur. |
3 |
2) |
Bilgisayar ve bilişim teknolojileri alanındaki yeni teknolojileri takip edebilmek ve kendini geliştirebilir. |
3 |
3) |
Yazılım geliştirme sürecinde planlama, tasarlama ve farklı programlama dillerini kullanarak gerçekleme becerisine sahip olabilir. |
5 |
4) |
Bilişim teknolojileri alanında kullanılan görsel tasarım mantığının anlaşılması ve uygulanması için gerekli olan bilgi, beceri ve teknik alt yapıya sahip olabilir. |
5 |
5) |
Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olabilir. |
|
6) |
Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. |
|
7) |
Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olabilir. |
3 |
8) |
Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimser. |
|
9) |
Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir. |
3 |
10) |
ASP.NET Web Forms kullanarak karmaşık web tabanlı uygulamalar geliştirebilir. |
2 |
11) |
Fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme ve iletişim kurarken Türkçe’yi en doğru şekilde kullanabilme becerisine sahip olabilir. |
|
12) |
ASP.NET MVC kullanarak karmaşık web tabanlı uygulamalar geliştirir. |
2 |
13) |
Swift programlama dili ile iOS işletim sistemi üzerinde çalışan mobil uygulamalar geliştirir. |
|
14) |
Windows Communucation Foundation(WCF) teknolojisini kullanarak servis tabanlı mimariye dayalı uygulama geliştirir. |
2 |
15) |
MS SQL Server veri tabanı yönetim sistemini kullanarak verileri saklamak ve yönetmek için gerekli tüm nesneleri oluşturur ve yönetir. |
2 |
16) |
İşletmeleri sistem yaklaşımı ile inceler ve bu yaklaşımla problemlere çözüm üretir. |
|