Grafik Tasarımı (Uzaktan Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | GRD106 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Tasarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EBRU TAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çizim teknikleri ve alıştırmalarını kazandırmak ve uygulamak. |
Dersin İçeriği: | Nokta-çizgi, doku, tonlama, desen, açık-koyu, renk, perspektif, tasarı ilkeleri ile kompozisyon yaratmak, temel çizimler ile ilgili desen temelli çalışmaları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kompozisyon ve yaratıcılık. (Dergi kapağı, reklam ürün paketi çizim pratikleri) | |
1) | ||
2) | Perspektif, ışık-gölge çizimi, nesne ve objelerle çizim pratikleri | |
3) | El-ayak ve portre çizim pratikleri | |
4) | Figür çizim pratikleri | Çizim Sanatı / GIOVANNI CIVARDI |
5) | Figür çizim pratikleri | Çizim Sanatı / GIOVANNI CIVARDI |
6) | Kolaj Tekniği (Portre, Nesne, Hayvan, Bitki Çalışmaları) | |
7) | Kolaj Tekniği (Portre, Nesne, Hayvan, Bitki Çalışmaları) | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Ressamların çalışmalarından guaj boya uygulaması | |
10) | Ressamların çalışmalarından guaj boya uygulaması | |
11) | Kompozisyon ve yaratıcılık. (Dergi kapağı, reklam ürün paketi çizim pratikleri) | |
12) | Kompozisyon ve yaratıcılık. (Dergi kapağı, reklam ürün paketi çizim pratikleri) | |
13) | Alıştırma ve projeler | |
14) | Alıştırma ve projeler |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak | |||||||||||||
2) Grafik tasarım ve görsel iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek | |||||||||||||
3) Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek | |||||||||||||
4) Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek | |||||||||||||
5) Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek | |||||||||||||
6) Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak | |||||||||||||
7) Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek | |||||||||||||
8) Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak | |||||||||||||
9) Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek | |||||||||||||
10) Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek | |||||||||||||
11) Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek | |||||||||||||
12) Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek | |||||||||||||
13) İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek | |||||||||||||
14) Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak | |
2) | Grafik tasarım ve görsel iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek | |
3) | Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek | |
4) | Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek | |
5) | Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek | |
6) | Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak | |
7) | Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek | |
8) | Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak | |
9) | Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek | |
10) | Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek | |
11) | Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek | |
12) | Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek | |
13) | İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek | |
14) | Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |