Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD404
Ders İsmi: Portfolyo Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. TUĞBA RENKÇİ TAŞTAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MELİS BOYACI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, portfolyo geliştirmenin temel prensiplerine göre öğrencilerin kendi tasarım çalışmalarını kapsayan kişisel ve özgün birer portfolio tasarımı oluşturabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders; görsel iletişim tasarımında tanıtma, koruma ve sergilemeye yönelik basılı ve dijital sunum biçimlerini, profesyonel portfolyoları aracılığıyla işlerini ve yeterliliklerini gerek dijital (Web, DVD, PDF) gerek basılı ortamda uygun şekilde sunmayı, portfolyo ve tasarım sürecinde dikkat edilmesi gereken unsurlar hakkında bilgi verilmesi ve özgün portfolyo tasarımları ortaya koyma gibi konuları kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Portfolyo tasarımını tüm boyutlarıyla kavrayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kişisel bir portfolyo geliştirmenin temel prensiplerini kavrayarak yenilikçi ve etkili fikirler ortaya koyabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Yetenekleri ve çalışmaları doğrultusunda özgün bir portfolyo tasarımı oluşturabilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Hazırlanan portfolyo ile öğrencinin ilgilendiği sanat/tasarım alanı veya çalışmalarının özetini sunabileceği bir iş koluna başvurabilecek seviyeye ve profesyonel iş hayatına hazır hale gelme
2) Mesleki bir iş ortamına hazırlık sağlaması açısından profesyonel iletişim yetenekleri ve çalışmalarını sunabilme becerisi kazanabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Mesleki hayatlarına hazırlık ve geleceğe ilişkin bir kariyer planı oluşturabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentilerinin anlatılması Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi
2) Portfolyo Türleri (Dijital ve basılı portfolyo). Örnekler üzerinden inceleme (arayüz, tipografi, renk ve görüntü öğelerinin kullanımı) ve içerik sınıflandırma. Kişisel Sunum Teknikleri (kartvizit tasarımı, özgeçmiş) Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi
3) Çalışmaların seçimi ve sınıflandırılması gibi teknik hazırlıklar. İş Görüşmesi Teknikleri (beden dili, tanıtıma yönelik nesneler, yarışma ve sergilere katılım, sosyal medyada kişisel sunum yolları) Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi
4) Çalışmaların seçimi ve sınıflandırılması gibi teknik hazırlıklar. Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi
5) Dijital Portfolyo ortamlarında portfolyo uygulama, tasarım süreçleri ve dijital portfolyo ortamının seçimi (Websitesi, Adobe XD, Adobe Portfolio, Wix vb.) Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi
6) Dijital Portfolyo ortamlarında portfolyo uygulama ve arayüz tasarımı (Websitesi, Adobe XD, Adobe Portfolio, Wix vb.) Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi
7) Dijital Portfolyo ortamlarında portfolyo uygulama ve arayüz tasarımı (Websitesi, Adobe XD, Adobe Portfolio, Wix vb.) Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi
8) VİZE SINAVI Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi
9) Dijital ve Basılı Portfolyo tasarımına hazırlık ve kartvizit tasarımı Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi
10) Dijital ve Basılı Portfolyo sayfa düzen tasarımı ve kartvizit tasarımı Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi
11) Portfolyo Uygulama Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi
12) Portfolyo Uygulama Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi
13) Kapak Tasarımı ve dijital portfolyonun yayını (Behance) Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi
14) Portfolyo Sunumu Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi
15) FİNAL SINAVI Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Berryman, G. (1993). Designing Creative Portfolios, Crisp Learning.
Diğer Kaynaklar: Ambrose, G. ve Harris, P., (2019). Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, (Çev. B. Barhana), İstanbul: Literatür Yayınları.
Becer, E., (2019). İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara: Dost Kitabevi.
Berryman, G. (1993). Designing Creative Portfolios, Crisp Learning.
Harold, L. (2012). Portfolio Design, W. W. Norton & Co.
McKenna, A. (2000). Digital Portfolio, Rockport Pub.
Uçar, T. Fikret, (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitapevi.
www.behance.net

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %