Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı ve içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentilerinin anlatılması |
Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi |
2) |
Portfolyo Türleri (Dijital ve basılı portfolyo). Örnekler üzerinden inceleme (arayüz, tipografi, renk ve görüntü öğelerinin kullanımı) ve içerik sınıflandırma. Kişisel Sunum Teknikleri (kartvizit tasarımı, özgeçmiş) |
Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi |
3) |
Çalışmaların seçimi ve sınıflandırılması gibi teknik hazırlıklar. İş Görüşmesi Teknikleri (beden dili, tanıtıma yönelik nesneler, yarışma ve sergilere katılım, sosyal medyada kişisel sunum yolları) |
Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi |
4) |
Çalışmaların seçimi ve sınıflandırılması gibi teknik hazırlıklar. |
Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi |
5) |
Dijital Portfolyo ortamlarında portfolyo uygulama, tasarım süreçleri ve dijital portfolyo ortamının seçimi (Websitesi, Adobe XD, Adobe Portfolio, Wix vb.) |
Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi |
6) |
Dijital Portfolyo ortamlarında portfolyo uygulama ve arayüz tasarımı (Websitesi, Adobe XD, Adobe Portfolio, Wix vb.) |
Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi |
7) |
Dijital Portfolyo ortamlarında portfolyo uygulama ve arayüz tasarımı (Websitesi, Adobe XD, Adobe Portfolio, Wix vb.) |
Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi |
8) |
VİZE SINAVI
|
Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi |
9) |
Dijital ve Basılı Portfolyo tasarımına hazırlık ve kartvizit tasarımı |
Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi |
10) |
Dijital ve Basılı Portfolyo sayfa düzen tasarımı ve kartvizit tasarımı
|
Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi |
11) |
Portfolyo Uygulama |
Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi |
12) |
Portfolyo Uygulama
|
Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi |
13) |
Kapak Tasarımı ve dijital portfolyonun yayını (Behance) |
Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi |
14) |
Portfolyo Sunumu |
Konulara ilişkin günümüzden örneklerin incelenmesi |
15) |
FİNAL SINAVI
|
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Berryman, G. (1993). Designing Creative Portfolios, Crisp Learning. |
Diğer Kaynaklar: |
Ambrose, G. ve Harris, P., (2019). Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, (Çev. B. Barhana), İstanbul: Literatür Yayınları.
Becer, E., (2019). İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara: Dost Kitabevi.
Berryman, G. (1993). Designing Creative Portfolios, Crisp Learning.
Harold, L. (2012). Portfolio Design, W. W. Norton & Co.
McKenna, A. (2000). Digital Portfolio, Rockport Pub.
Uçar, T. Fikret, (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitapevi.
www.behance.net
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. |
|
3) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
|
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
|
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. |
|
6) |
Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. |
|
7) |
Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. |
|
8) |
Duyusal algıyı somutlaştırır. |
|
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
|
10) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. |
|
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
|
13) |
Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
|
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). |
|
15) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
16) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
|
17) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
|
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
|