Radyo, Televizyon ve Sinema | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTF306 | ||||||||
Ders İsmi: | Dijital Televizyon Yayıncılığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. OĞUZ TURAN YAYLA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi EKREM ÇELİKİZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dijital Televizyon Yayıncılığı dersinin amacı televizyon içeriklerinin üretiminin dijitalleşme ile yaşadığı dönüşümü incelemek ve dijital kültüre uygun içerik üretimi, yayın teknolojileri ve modelleri gibi kavramları öğrenmektir. |
Dersin İçeriği: | Dijital Televizyon Yayıncılığı dersi geleneksel televizyon yayıncılığının dijitale dönüşümünü, dijital tekniklerin kullanılmasını ve kavramların öğrenilmesnii, Kodlama tekniklerini, Multicast, broadcast, Unicast ve Stream gibi sistemlerin çalışma prensiblerinin yanında Dünya'da ve Türkiye'deki yayın sistemlerini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Hakkında Bilgilendirme | |
2) | Televizyon yayın teknolojileri | |
3) | Analog Yayıncılıktan Sayısal Yayıncılığa Geçiş ve Seyirci Üzerindeki Etkileri | Digital Television Systems, Cambridge University Press |
4) | Türkiye’de Televizyon Yayıncılığının Dönüşümü | |
5) | İnternet Televizyon Yayıncılığı: Eşzamansızlık | Digital Television Systems, Cambridge University Press |
6) | Klasik Yayın Teknolojilerine Göre Dijital Yayıncılığın Farklılıkları | |
7) | Dijital Yayın Platformlarının İçerik Üretimi ve Analizi | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Transmedya Hikaye Anlatısı | |
10) | Unicast, Broadcast, Multicast Yayın teknolojileri | |
11) | Sosyal Televizyon | |
12) | Dijital Platformlar Yayın Raporları Analizi ve VOD Sistemi | |
13) | Dijital yayın kodlama sisteminin gelişimi | |
14) | Dijital Platformlar hakkında genel tartışma | |
15) | Dijital kültür üzerine genel tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Digital Television Systems, Cambridge University Press Digital Terrestrial Television Broadcasting: Technology and System, |
Diğer Kaynaklar: | Digital Television Systems, Cambridge University Press Digital Terrestrial Television Broadcasting: Technology and System, |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | |||||||||||
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. | |||||||||||
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. | |||||||||||
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | |||||||||||
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. | |||||||||||
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | |||||||||||
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. | |||||||||||
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |||||||||||
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | |||||||||||
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. | |||||||||||
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. | |||||||||||
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | 5 |
2) | Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. | 2 |
3) | Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. | 5 |
4) | Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | 5 |
5) | Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. | 4 |
6) | Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | 5 |
7) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. | 5 |
8) | Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | 5 |
9) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | |
10) | Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. | |
11) | Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. | 3 |
12) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |