İşletme (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PRA535 | ||||||||
Ders İsmi: | Bütünleşik Pazarlama İletişimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Enstitü | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEZİYET UYANIK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Derste bütünleşik pazarlama iletişimin bir parçası olarak etkili reklam kampanyaları için strateji geliştirme ve uygulamaya, tüketici davranışlarını anlayarak güçlü bir marka oluşturma, dijital ve alternatif pazarlama yöntemleri tanıma konularına ağırlık verilmektedir. |
Dersin İçeriği: | Ders içeriği öğrencilerin pazarlama iletişimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik ileri seviyede bilgi sahibi olmaları için takip edilen kaynak kitapların yanı sıra güncel makaleler, vaka analizleri, geleneksel ve dijital reklam kampanyaları ile desteklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Genel Tanıtımı, Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş | |
2) | Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Pazarlama Sürecindeki Rolü | Konulara ilişkin genel okumalar |
3) | Marka Yönetimi: Kurum ve Marka İmajı | Konulara ilişkin genel okumalar |
4) | Marka Yönetimi: Güçlü Markalar Yaratmak | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Tüketici Davranışlarına İlişkin Çeşitli Perspektifler | Konulara ilişkin genel okumalar |
6) | Bütünleşik Pazarlama İletişimi Programı Oluşturma | Konulara ilişkin genel okumalar |
7) | Reklam Tasarımı ve Reklam Kampanyası Yönetimi | Konulara ilişkin genel okumalar |
8) | Vize Sınavı | Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
9) | Medya Planlama ve Medya Stratejisi: Geleneksel Medya Kanalları | Konulara ilişkin genel okumalar |
10) | Medya Planlama ve Medya Stratejisi: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya | Konulara ilişkin genel okumalar |
11) | Alternatif Pazarlama | Konulara ilişkin genel okumalar |
12) | Veri Tabanı, Doğrudan Pazarlama ve Kişisel Satış | Konulara ilişkin genel okumalar |
13) | Satış Promosyonları, Halkla İlişkiler Sponsorluk Programları | Konulara ilişkin genel okumalar |
14) | Genel Tekrar, Tartışma, Vaka Analizleri | Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
15) | Final Sınavı | Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | Clow, K. E., & Baack, D. (2016). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (G. Öztürk, Çev.) Ankara: Nobel. Belch, G. E., & Belch, M. A. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective (12 b.). New York: McGraw Hill Education. Clow, K. E., & Baack, D. (2022). Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communication (9, Global b.). Essex: Pearson. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) İşletme alanının alt disiplinleri olan yönetim, pazarlama, finans, üretim, sayısal yöntemler, muhasebe ve bilgi teknolojileri konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olabilme. | |||||||||||
2) İşletmelerin tüm faaliyetleriyle ilgili gereksinimlerini belirleme, tanımlama, tasarlama ve en uygun güncel çözümleri bularak işletmenin ihtiyacına göre uyarlama becerisine sahip olma. | |||||||||||
3) Sahip oldukları bilgiyi eleştirel ve analitik bir düşünce tarzıyla yorumlayarak, çalışma yaşamındaki verileri analiz edebilme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri getirebilme. | |||||||||||
4) Çalışma yaşamındaki diğer paydaşlarla iletişim kurabilme. | |||||||||||
5) Bilişim ihtiyaçlarını ve alt yapılarını değerlendirebilecek ve proje yönetim süreçlerinde aktif rol alacak ve yabancı yöneticilerle rekabet edecek bilgiye sahip olma. | |||||||||||
6) İş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincine ve görev yaptığı işletmelerde bu bilinç ve prensipler doğrultusunda iş yapma ve sonuçlandırma becerisi kazanma. | |||||||||||
7) Ulusal ve uluslararası işletmelerin, faaliyet alanlarındaki tüm gereksinimlerine çözüm geliştirirken mesleki etik kurallarını uygular, yasaların gereklerini bilir ve yerine getirme. | |||||||||||
8) Yenilikçiliğe ve değişime açık, girişimci, liderlik becerilerine sahip, gelişen bilimsel çalışmaların ışığında ortaya çıkan yeni yaklaşımlara hâkim ve bu yeni yaklaşım ve araçları kullanma ve adapte etme konularında gerekli bilgi ve beceriye sahip olma. | |||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincini kavramış olarak, sorumlulukları çerçevesinde ve alanında rekabet edebilir olma. | |||||||||||
10) İşletmelerde orta ve üst düzey yönetici olabilmek ve diğer yöneticilerle rekabet edebilmek için gerekli yetkinliğe, hızla değişen belirsiz ve karmaşık iş dünyasında bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilme bilgi ve becerisine, buna ilişkin strateji ve model geliştirme konularında ihtiyaç duyulan beceriye sahip olma. | |||||||||||
11) İşletmelerde gerçekleştirilen tüm uygulamaların işletmeler ve kullanıcılar açısından etkilerini öngörmek ve gerekli güvenlik ve gizlilik boyutları açısından ilgili paydaşları bilgilendirmek ve bu konuda gereken çözümleri geliştirmek konularında yetkin olma. | |||||||||||
12) İşletme içerisinde çalışanlar arasında ve işletme dışında müşteriler ve diğer paydaşlarla iletişimde meydana gelebilecek çatışmaları tanımlama, çözme ve yönetme becerisine sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme alanının alt disiplinleri olan yönetim, pazarlama, finans, üretim, sayısal yöntemler, muhasebe ve bilgi teknolojileri konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olabilme. | |
2) | İşletmelerin tüm faaliyetleriyle ilgili gereksinimlerini belirleme, tanımlama, tasarlama ve en uygun güncel çözümleri bularak işletmenin ihtiyacına göre uyarlama becerisine sahip olma. | |
3) | Sahip oldukları bilgiyi eleştirel ve analitik bir düşünce tarzıyla yorumlayarak, çalışma yaşamındaki verileri analiz edebilme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri getirebilme. | |
4) | Çalışma yaşamındaki diğer paydaşlarla iletişim kurabilme. | |
5) | Bilişim ihtiyaçlarını ve alt yapılarını değerlendirebilecek ve proje yönetim süreçlerinde aktif rol alacak ve yabancı yöneticilerle rekabet edecek bilgiye sahip olma. | |
6) | İş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincine ve görev yaptığı işletmelerde bu bilinç ve prensipler doğrultusunda iş yapma ve sonuçlandırma becerisi kazanma. | |
7) | Ulusal ve uluslararası işletmelerin, faaliyet alanlarındaki tüm gereksinimlerine çözüm geliştirirken mesleki etik kurallarını uygular, yasaların gereklerini bilir ve yerine getirme. | |
8) | Yenilikçiliğe ve değişime açık, girişimci, liderlik becerilerine sahip, gelişen bilimsel çalışmaların ışığında ortaya çıkan yeni yaklaşımlara hâkim ve bu yeni yaklaşım ve araçları kullanma ve adapte etme konularında gerekli bilgi ve beceriye sahip olma. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincini kavramış olarak, sorumlulukları çerçevesinde ve alanında rekabet edebilir olma. | |
10) | İşletmelerde orta ve üst düzey yönetici olabilmek ve diğer yöneticilerle rekabet edebilmek için gerekli yetkinliğe, hızla değişen belirsiz ve karmaşık iş dünyasında bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilme bilgi ve becerisine, buna ilişkin strateji ve model geliştirme konularında ihtiyaç duyulan beceriye sahip olma. | |
11) | İşletmelerde gerçekleştirilen tüm uygulamaların işletmeler ve kullanıcılar açısından etkilerini öngörmek ve gerekli güvenlik ve gizlilik boyutları açısından ilgili paydaşları bilgilendirmek ve bu konuda gereken çözümleri geliştirmek konularında yetkin olma. | |
12) | İşletme içerisinde çalışanlar arasında ve işletme dışında müşteriler ve diğer paydaşlarla iletişimde meydana gelebilecek çatışmaları tanımlama, çözme ve yönetme becerisine sahip olma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |