Pazarlama İletişimi (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BUS529
Ders İsmi: Temel İşletmecilik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Enstitü
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi RANA ÖZYURT KAPTANOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, işletmeler (örgütler) hakkında teorik ve uygulama örnekleri vermek ve işletmelerde çalışan ve işveren olarak yer alacak kişilerin konuyla ilgili teoriler ve uygulamalar hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: İşletme kavramı, işletme türleri, işletmelerin kuruluşu ve yönetimi, üretim yönetimi, pazarlama yönetimi, insan kaynakları yönetimi, muhasebe, finans yönetimi ve işletmelerde sosyal sorumluluk konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İşletme türleri ve işletmelerin kuruluş aşamalarını sıralar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yönetim kavramını, tarihsel gelişimini ve yaklaşımlarını anlatır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Sosyal sorumluluk ve etik kavramlarını tartışır.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) İşletme fonksiyonlarını (finans, üretim, pazarlama, muhasebe, insan kaynakları, bilgi sistemleri ve araştırma-geliştirme) hakkında genel bilgi edinir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel İşletmecilik Kavramları Ön okumalar
2) İşletmenin Amaçları, Ekonomi İçindeki Yeri ve Sınıflandırılması, Ön okumalar
3) İşletmelerin Kuruluşu Ön okumalar
4) İşletmelerde Büyüme Stratejileri Ön okumalar
5) Yönetim Fonksiyonu Ön okumalar
6) Üretim Fonksiyonu Ön okumalar
7) İşletmenin Maliyetleri, Gelirleri ve Giderleri Ön okumalar
8) Ara Sınav
9) Pazarlama Fonksiyonu Ön okumalar
10) İnsan Kaynakları Yönetimi Ön okumalar
11) Halkla İlişkiler Ön okumalar
12) Endüstriyel İlişkiler Ön Okumalar
13) İşletmelerde Bilişim Sistemleri Ön okumalar
14) Genel Tekrar Ön okumalar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Slaytlar
Diğer Kaynaklar: Çetin, C. (2009). Temel İŞletmecilik, İstanbul: Beykoz Lojistik Meslek Yğksek Okulu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur.
5) Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır.
6) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
7) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
8) Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur.
5) Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır.
6) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
7) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
8) Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100