Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA227
Ders İsmi: Sosyal Medya Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEZİYET UYANIK
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere sosyal medya yönetimine ilişkin temel seviyede bilgi ve yetkinliklerin kazandırılmasıdır. Öğrencilerin kişisel ve/veya ticari markaları sosyal medyada yönetmelerine imkân tanıyacak, iş hedeflerine ulaşmalarını sağlayacak sosyal medya stratejileri geliştirebilmesi için gerekli bilgi, bakış açısı ve becerilere sahip olması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders, öğrencilere sosyal medya yönetimine ilişkin stratejik bir bakış açısı kazandıracak şekilde tasarlanmıştır. Bu bağlamda, ders içeriği yalnıza çeşitli sosyal medya platformlarına ilişkin temel bilgi ve pazarlama uygulamaları ile sınırlı değildir. Dersin temel vurgusu öğrencilerin geniş bir disiplin olan sosyal medyayı sosyal değişim, sosyal müşteriler, ağ yapısı ve grup etkisi açısından anlamaları ve sosyal medya kullanımı açıklayan kuramsal altyapıyı kavramaları üzerinedir. Bunun yanı sıra ders, sosyal medya pazarlamasına ilişkin temel bilgileri, sosyal medyada içerik yönetimi, sosyal medya stratejisi geliştirme ve uygulama, yaygın kullanılan sosyal medya platformlarında hedef kitleye ulaşma, sosyal medya etkinliklerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi gibi konuları kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sosyal medyayı tanımlama, bu yeni medya ve iletişim teknolojisinin sosyal hayat, iş ve pazarlama alanındaki etkilerini kavrama, geleneksel ve sosyal medya arasındaki farkları ve etkileşimi anlama.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sosyal değişimi, sosyal ağ, grup etkisi ve sosyal müşterileri anlama, sosyal medya kullanımı etkileyen bireysel ve bilişsel faktörleri öğrenme, sosyal medya kullanımı açıklayan teorik arka plan konusunda kapsamlı bilgi sahibi olma, böylelikle tüketici davranışlarını ve dijital medyayı analiz edebilme yetkinliği kazanma.
2) Sosyal medya ortamını tanıma, uygun sosyal medya stratejilerinin ve taktiklerinin geliştirilmesini öğrenme.
3) İş hedeflerini gerçekleştirmek için sosyal medyanın nasıl kullanılabileceğini öğrenme, işe ve hedef kitleye uygun farklı sosyal medya kanallarını seçebilme ve kullanma becerileri geliştirme.
4) Sosyal yayıncılığı ve içerik yönetimini anlama; metin, resim, video, infografik gibi farklı türde içeriklerin oluşturmasını ve dağıtılmasını öğrenme.
5) Sosyal medya etkinliğini ölçecek yöntem ve araçları öğrenme ve kullanma
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sosyal Medya Yönetimine Giriş İnternet ve Sosyal Medyanın Gelişimi Sosyal Medya Kullanımına İlişkin Güncel İstatistikler Multidisipliner Bir Yaklaşım Olarak Sosyal Medya Geleneksel Medya ve Sosyal Medya Sosyal Medyada Kariyer Yok
2) Sosyal Medyanın Tanımı, Türleri ve Araçları Sosyal Medyanın Tanımı Web 2.0 Kavramı Sosyal Medya Türleri ve Araçları Sosyal Medya Kullanım Amacı Kullanıcı Tarafından Yaratılan İçerik Kavramı Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
3) Sosyal Medyayı ve Sosyal Davranış Değişimini Anlamak Sosyal Medyanın Bilgiye Erişme ve Yayma Davranışı Üzerindeki Etkisi İletişim Kuramları ve Sosyal Medya Uygulayıcıları Pazarlama ve Davranış Değişikliği Teorisi Sosyal Davranış ve Katılım Felsefesi Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
4) Sosyal Medyada Kitleleri Anlamak Sosyal Medya Kullanımını Etkileyen Bireysel ve Bilişsel Faktörler Sosyal Medya Kullanımını Açıklayan Önemli Teoriler Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
5) Sosyal Müşteriler ve Sosyal Medyada Ağ Yapısı Sosyal Müşteriler Sosyal Medya Pazarlaması için Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi Sosyal Medyada Ağ Yapısı ve Grup Etkisi Etkileyici Pazarlama (Influencer Marketing) Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
6) Sosyal Medya Pazarlamasına İlişkin Seçilmiş Önemli Konular eWOM; Viral Pazarlama Marka ve Antropomorfik Pazarlama Gerçek Zamanlı Pazarlama (Real Time Marketing) Kitle Kaynak Kullanımı (Crowdsourcing) Inbound – Outbound Pazarlama Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
7) Sosyal Medya Ortamını Tanımak Kazanılmış, Sahip Olunan ve Ücretli Medya Kavramları Sosyal Medyanın Altyapısı Sosyal Medya Değer Zinciri Sosyal Medya Kanallarının Dört Temel Alanı: Sosyal Topluluk, Sosyal Yayıncılık, Sosyal Ticaret, Sosyal Eğlence Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
8) VİZE SINAVI -
9) Sosyal Medyada İçerik Yönetimi Sosyal Medyada İçerik Türleri İçerik Oluşturma ve Kürasyon; İçeriğin Dağıtılması ve Tanıtımı İçerik Yönetme Stratejileri İçerikte İnandırıcılık ve Katılım/Etkileşim; Etki Psikolojisi Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
10) Sosyal Medya Stratejisi Geliştirme, Taktik Planlama ve Uygulama Sosyal Medya Stratejisi Belirleme, Strateji Geliştirme Aşamaları ve Temel Bileşenleri Sosyal Medya Kampanyalarında Stratejik Planlama Süreci Stratejik Planlama ve Sosyal Medya Pazarlaması Sosyal Medya Pazarlaması için Taktik Planlama, Sosyal Medya Pazarlama Taktikleri Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
11) PROJE SUNUMLARI -
12) Yaygın Kullanılan Sosyal Medya Platformları ile Hedef Kitleye Ulaşmak Sosyal Medya Platformlarını Seçmek İçerik Dağıtımı ve Etkileşimleri Yönetmek Yaygın Kullanılan Sosyal Medya Platformlarında Pazarlama Stratejileri (Facebook, Instagram, Twittter, YouTube, Linkedln, Bloglar vb.) Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
13) Sosyal Medyada Etik ve Yasal Konular Sosyal Medyada Yasal ve Etik Konulara Genel Bir Bakış Kuruluşlara ve Çalışanlara Göre Sosyal Medya Etiği Tüketici Verileri Gizliliği ve Güvenliği Sosyal Medyada Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
14) Sosyal Medyada Data Yönetimi ve Ölçümü Sosyal Medya Analitiği Sosyal Dinleme ve Sosyal İzlemeye Genel Bir Bakış (Listening & Monitoring) Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemi (Ayvansaray E-Öğrenme) üzerinden haftalık olarak öğrencilerle paylaşılmaktadır.

Course notes are shared with students weekly via the University's Learning Management System (Ayvansaray E-Learning).
Diğer Kaynaklar: Kara, T., & Özgen, E. (2012). Sosyal Medya, Akademi. İstanbul: Beta.
Kırcova, İ., & Enginkaya, E. (2015). Sosyal Medya Pazarlama. İstanbul: Beta.(*)
Tuten, T. L. (2020). Social Media Marketing (Fourth e). Sage.(*)
Dahl, S. (2021). Social Media Marketing: Theories and Applications (Third e). Sage.
Kawasaki, G., & Fitzpatrick, P. (2014). Sosyal Medya Sanatı. (M. Benveniste, Çev) İstanbul: Kapital Medya.
Looy, A. V. (2016). Social Media Management: Technologies and Strategies for Creating Business Value. Springer.
Mahoney, L. M., & Tang, T. (2016). Strategic Social Media: From Marketing to Social Change. John Wiley & Sons.
Sutherland, K. E. (2021). Strategic Social Media Management: Theory and Practice. Palgrave Macmillan.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. 5
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. 5
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. 5
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır. 4
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. 4
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. 5
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır. 4
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir. 5
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %