Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere sosyal medya yönetimine ilişkin temel seviyede bilgi ve yetkinliklerin kazandırılmasıdır. Öğrencilerin kişisel ve/veya ticari markaları sosyal medyada yönetmelerine imkân tanıyacak, iş hedeflerine ulaşmalarını sağlayacak sosyal medya stratejileri geliştirebilmesi için gerekli bilgi, bakış açısı ve becerilere sahip olması hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği: |
Ders, öğrencilere sosyal medya yönetimine ilişkin stratejik bir bakış açısı kazandıracak şekilde tasarlanmıştır. Bu bağlamda, ders içeriği yalnıza çeşitli sosyal medya platformlarına ilişkin temel bilgi ve pazarlama uygulamaları ile sınırlı değildir. Dersin temel vurgusu öğrencilerin geniş bir disiplin olan sosyal medyayı sosyal değişim, sosyal müşteriler, ağ yapısı ve grup etkisi açısından anlamaları ve sosyal medya kullanımı açıklayan kuramsal altyapıyı kavramaları üzerinedir. Bunun yanı sıra ders, sosyal medya pazarlamasına ilişkin temel bilgileri, sosyal medyada içerik yönetimi, sosyal medya stratejisi geliştirme ve uygulama, yaygın kullanılan sosyal medya platformlarında hedef kitleye ulaşma, sosyal medya etkinliklerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi gibi konuları kapsamaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal Medya Yönetimine Giriş
İnternet ve Sosyal Medyanın Gelişimi
Sosyal Medya Kullanımına İlişkin Güncel İstatistikler
Multidisipliner Bir Yaklaşım Olarak Sosyal Medya
Geleneksel Medya ve Sosyal Medya
Sosyal Medyada Kariyer
|
Yok |
2) |
Sosyal Medyanın Tanımı, Türleri ve Araçları
Sosyal Medyanın Tanımı
Web 2.0 Kavramı
Sosyal Medya Türleri ve Araçları
Sosyal Medya Kullanım Amacı
Kullanıcı Tarafından Yaratılan İçerik Kavramı
|
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
3) |
Sosyal Medyayı ve Sosyal Davranış Değişimini Anlamak
Sosyal Medyanın Bilgiye Erişme ve Yayma Davranışı Üzerindeki Etkisi
İletişim Kuramları ve Sosyal Medya Uygulayıcıları
Pazarlama ve Davranış Değişikliği Teorisi
Sosyal Davranış ve Katılım Felsefesi
|
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
4) |
Sosyal Medyada Kitleleri Anlamak
Sosyal Medya Kullanımını Etkileyen Bireysel ve Bilişsel Faktörler
Sosyal Medya Kullanımını Açıklayan Önemli Teoriler |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
5) |
Sosyal Müşteriler ve Sosyal Medyada Ağ Yapısı
Sosyal Müşteriler
Sosyal Medya Pazarlaması için Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
Sosyal Medyada Ağ Yapısı ve Grup Etkisi
Etkileyici Pazarlama (Influencer Marketing) |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
6) |
Sosyal Medya Pazarlamasına İlişkin Seçilmiş Önemli Konular
eWOM; Viral Pazarlama
Marka ve Antropomorfik Pazarlama
Gerçek Zamanlı Pazarlama (Real Time Marketing)
Kitle Kaynak Kullanımı (Crowdsourcing)
Inbound – Outbound Pazarlama |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
7) |
Sosyal Medya Ortamını Tanımak
Kazanılmış, Sahip Olunan ve Ücretli Medya Kavramları
Sosyal Medyanın Altyapısı
Sosyal Medya Değer Zinciri
Sosyal Medya Kanallarının Dört Temel Alanı: Sosyal Topluluk, Sosyal Yayıncılık, Sosyal Ticaret, Sosyal Eğlence |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
8) |
VİZE SINAVI |
- |
9) |
Sosyal Medyada İçerik Yönetimi
Sosyal Medyada İçerik Türleri
İçerik Oluşturma ve Kürasyon; İçeriğin Dağıtılması ve Tanıtımı
İçerik Yönetme Stratejileri
İçerikte İnandırıcılık ve Katılım/Etkileşim; Etki Psikolojisi
|
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
10) |
Sosyal Medya Stratejisi Geliştirme, Taktik Planlama ve Uygulama
Sosyal Medya Stratejisi Belirleme, Strateji Geliştirme Aşamaları ve Temel Bileşenleri
Sosyal Medya Kampanyalarında Stratejik Planlama Süreci
Stratejik Planlama ve Sosyal Medya Pazarlaması
Sosyal Medya Pazarlaması için Taktik Planlama, Sosyal Medya Pazarlama Taktikleri
|
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
11) |
PROJE SUNUMLARI |
- |
12) |
Yaygın Kullanılan Sosyal Medya Platformları ile Hedef Kitleye Ulaşmak
Sosyal Medya Platformlarını Seçmek
İçerik Dağıtımı ve Etkileşimleri Yönetmek
Yaygın Kullanılan Sosyal Medya Platformlarında Pazarlama Stratejileri (Facebook, Instagram, Twittter, YouTube, Linkedln, Bloglar vb.)
|
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
13) |
Sosyal Medyada Etik ve Yasal Konular
Sosyal Medyada Yasal ve Etik Konulara Genel Bir Bakış
Kuruluşlara ve Çalışanlara Göre Sosyal Medya Etiği
Tüketici Verileri Gizliliği ve Güvenliği
Sosyal Medyada Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler
|
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
14) |
Sosyal Medyada Data Yönetimi ve Ölçümü
Sosyal Medya Analitiği
Sosyal Dinleme ve Sosyal İzlemeye Genel Bir Bakış (Listening & Monitoring)
|
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
15) |
Final Sınavı |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders notları üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemi (Ayvansaray E-Öğrenme) üzerinden haftalık olarak öğrencilerle paylaşılmaktadır.
Course notes are shared with students weekly via the University's Learning Management System (Ayvansaray E-Learning). |
Diğer Kaynaklar: |
Kara, T., & Özgen, E. (2012). Sosyal Medya, Akademi. İstanbul: Beta.
Kırcova, İ., & Enginkaya, E. (2015). Sosyal Medya Pazarlama. İstanbul: Beta.(*)
Tuten, T. L. (2020). Social Media Marketing (Fourth e). Sage.(*)
Dahl, S. (2021). Social Media Marketing: Theories and Applications (Third e). Sage.
Kawasaki, G., & Fitzpatrick, P. (2014). Sosyal Medya Sanatı. (M. Benveniste, Çev) İstanbul: Kapital Medya.
Looy, A. V. (2016). Social Media Management: Technologies and Strategies for Creating Business Value. Springer.
Mahoney, L. M., & Tang, T. (2016). Strategic Social Media: From Marketing to Social Change. John Wiley & Sons.
Sutherland, K. E. (2021). Strategic Social Media Management: Theory and Practice. Palgrave Macmillan. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
|
5 |
2) |
Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. |
5 |
3) |
Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. |
5 |
4) |
Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır. |
4 |
5) |
Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. |
4 |
6) |
Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. |
5 |
7) |
Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır. |
4 |
8) |
Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir. |
5 |
9) |
Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. |
5 |