Dersin Amacı: |
Dönüşen Tüketici Davranışları ile ilgili temel bilgileri vermeyi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Dönüşen Tüketici Davranışları ,Tüketici Davranış Modelleri, Modern (Tanımlayıcı )Tüketici Davranış Modelleri, İhtiyaçlar ve Tüketim, Motivasyon ve İlgilenim, Öğrenme, Tutum Kişilik ve Kendini Tanımlama, Yaşam Tarzı, Kültür, Sosyal Sınıflar ve Gruplar, Durumsal Faktörler, Yeniliklerin Yayılması ve Konumlandırma, Örgütsel Satın Alma Davranışı, İletişim konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tüketici Davranışı ve Pazarlama
|
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
2) |
Tüketici Davranış Modelleri
|
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
3) |
İhtiyaçlar ve Tüketim
|
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
4) |
Motivasyon ve İlgilenim
|
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
5) |
Algılama ve Öğrenme
|
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
6) |
Tutumlar
|
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
7) |
Ara Sınav
|
|
8) |
Kişilik ve Kendini Tanımlama
|
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
9) |
Yaşam Tarzı ve Kültür
|
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
10) |
Sosyal Sınıflar ve Gruplar
|
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
11) |
Durumsal Faktörler
|
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
12) |
Yeniliklerin Yayılması ve Konumlandırma
|
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
13) |
Örgütsel Satınalma Davranışı
|
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
14) |
İletişim
|
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
|
|
2) |
Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. |
|
3) |
Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. |
|
4) |
Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır. |
|
5) |
Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. |
|
6) |
Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. |
|
7) |
Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır. |
|
8) |
Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir. |
|
9) |
Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. |
|