Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA322
Ders İsmi: Dönüşen Tüketici Davranışları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TAYFUN GÜVEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dönüşen Tüketici Davranışları ile ilgili temel bilgileri vermeyi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders; Dönüşen Tüketici Davranışları ,Tüketici Davranış Modelleri, Modern (Tanımlayıcı )Tüketici Davranış Modelleri, İhtiyaçlar ve Tüketim, Motivasyon ve İlgilenim, Öğrenme, Tutum Kişilik ve Kendini Tanımlama, Yaşam Tarzı, Kültür, Sosyal Sınıflar ve Gruplar, Durumsal Faktörler, Yeniliklerin Yayılması ve Konumlandırma, Örgütsel Satın Alma Davranışı, İletişim konularını içermektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dönüşen Tüketici Davranışları kavramını tanımlama, Tüketici-Müşteri-Alıcı kavramlarının işletme stratejilerindeki önemini kavrama.
2) Karar, uygulama ve davranışlarında Dönüşen Tüketici Davranışlarının İşletmenin Stratejilerine ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahip olur.
3) Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahip olur.
4) Günümüz bilgi teknolojisi takibini yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
5) İletişim yetenekleriyle organizasyon yönetimi yaparak takımı ile bilgi iletişimi içerisinde olacak ve onlara karşı sorumluluk üstelenir.
6) Dönüşen Tüketici Davranışları çerçevesinde diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisine sahip olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tüketici Davranışı ve Pazarlama Konulara İlişkin Ön Okumalar
2) Tüketici Davranış Modelleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
3) İhtiyaçlar ve Tüketim Konulara İlişkin Ön Okumalar
4) Motivasyon ve İlgilenim Konulara İlişkin Ön Okumalar
5) Algılama ve Öğrenme Konulara İlişkin Ön Okumalar
6) Tutumlar Konulara İlişkin Ön Okumalar
7) Ara Sınav
8) Kişilik ve Kendini Tanımlama Konulara İlişkin Ön Okumalar
9) Yaşam Tarzı ve Kültür Konulara İlişkin Ön Okumalar
10) Sosyal Sınıflar ve Gruplar Konulara İlişkin Ön Okumalar
11) Durumsal Faktörler Konulara İlişkin Ön Okumalar
12) Yeniliklerin Yayılması ve Konumlandırma Konulara İlişkin Ön Okumalar
13) Örgütsel Satınalma Davranışı Konulara İlişkin Ön Okumalar
14) İletişim Konulara İlişkin Ön Okumalar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: * Tüketici Davranışları, Prof. Dr. Remzi Altunışık, Prof. Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Beta yayıncılık. İstanbul 2017

* Temel Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Prof. Dr. Erdoğan Koç, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2017; Tüketici Davranışı, Yavuz Odabaşı, Gülfidan Barış, Mediacat. İstanbul,2018

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100