Bilgisayar Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FET403 | ||||||||
Ders İsmi: | Kalite ve Güvenilirlik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ALİ HAYDAR ESER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Artan rekabet ortamı, her geçen gün gelişen teknoloji, çoğu gelişmenin odağında yer alan insanın beklentilerinin değişmesi, firmaların daha katılımcı bir yönetim anlayışını benimsemesine yol açmaktadır. Bu durumun doğal sonucu olarak yeni yönetim yaklaşımları ele alınmaya ve kullanılmaya başlamıştır. Tam bu noktada kalite kavramı ve kalite yaklaşımları işletmelerde sorunların ele alınmasında ve çözülmesinde önemli bir rol oynamaya başlamıştır. Kalite ve Güvenilirlik dersinde, dersi alan öğrencilere kalite, güvenilirlik ve toplam kalite alanlarını içeren konular hakkında temel bilgiler verilecektir. |
Dersin İçeriği: | Ders; örnekler üzerinden sınıf tartışmaları ve etkin/etkili katılım sağlanması, takım ya da bireysel olarak ödev atamaları ile kalite, güvenilirlik ve toplam kalite temel konularını kapsar. Hafta bazında işlenecek konular aşağıdaki gibi öngörülmüştür: 1.Hafta: Tanışma, genel bilgilendirme, kalite, kalite tarihi ve kalite yönetim sistemlerinde temel kavramlar 2.Hafta: Kalite Yönetim Teknikleri 3.Hafta: Süreç Yönetim Sistemi 4.Hafta: Standardizasyon, Sertifikasyon ve Kalite Ödülleri 5.Hafta: Stratejik Yönetim, Stratejik Planlama ve Kalite Kavram Bağlantısı 6.Hafta: Hizmet Sektöründe Kalitenin Önemi 7.Hafta:Toplam Kalite Yönetimine Giriş. Kaizen nedir? 8.Hafta: Ara Sınav 9.Hafta: Toplam Kalite Yönetimi + Öğrenci sunumları 10. Hafta: Toplam Kalite Yönetimi ve Liderlik + Öğrenci sunumları 11.Hafta: Toplam Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti + Öğrenci sunumları 12.Hafta: Çalışan Katılımı + Öğrenci sunumları 13.Hafta: Sürekli Proses İyileştirme + Öğrenci sunumları 14.Hafta: Performans Ölçümleri ve Kalite Yönetim Sistemleri (ISO 9000 Serisi) + Öğrenci sunumları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, genel bilgilendirme, kalite, kalite tarihi ve kalite yönetim sistemlerinde temel kavramlar | Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality David L. Goetsch Stanley Davis, Seventh Edition |
2) | Kalite Yönetim Teknikleri | Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality David L. Goetsch Stanley Davis, Seventh Edition |
3) | Süreç Yönetim Sistemi | Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality David L. Goetsch Stanley Davis, Seventh Edition |
4) | Standardizasyon, Sertifikasyon ve Kalite Ödülleri | Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality David L. Goetsch Stanley Davis, Seventh Edition |
5) | Stratejik Yönetim, Stratejik Planlama ve Kalite Kavram Bağlantısı | Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality David L. Goetsch Stanley Davis, Seventh Edition |
6) | Hizmet Sektöründe Kalitenin Önemi | Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality David L. Goetsch Stanley Davis, Seventh Edition |
7) | Toplam Kalite Yönetimine Giriş. Kaizen nedir? | Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality David L. Goetsch Stanley Davis, Seventh Edition |
8) | Arasınav | Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality David L. Goetsch Stanley Davis, Seventh Edition |
9) | Toplam Kalite Yönetimi | Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality David L. Goetsch Stanley Davis, Seventh Edition |
10) | Toplam Kalite Yönetimi ve Liderlik | Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality David L. Goetsch Stanley Davis, Seventh Edition |
11) | Toplam Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti | Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality David L. Goetsch Stanley Davis, Seventh Edition |
12) | Çalışan Katılımı | Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality David L. Goetsch Stanley Davis, Seventh Edition |
13) | Sürekli Proses İyileştirme | Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality David L. Goetsch Stanley Davis, Seventh Edition |
14) | Performans Ölçümleri ve Kalite Yönetim Sistemleri (ISO 9000 Serisi) | Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality David L. Goetsch Stanley Davis, Seventh Edition |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersler ders sunumları çerçevesinde işlenmekte olup ders sunumları ALMS sistemi üzerinden öğrenciler ile paylaşılmaktadır. |
Diğer Kaynaklar: | Quality Management for Organizational Excellence:Introduction to Total Quality David L. Goetsch Stanley Davis, Seventh Edition |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||
1) Matematik ve fen bilimleri alanlarında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||||||||||||
2) İlgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||||||||||||
3) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi. | ||||||||||||||||||||||||
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||||||||||||||||
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | ||||||||||||||||||||||||
6) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü tasarlamak için modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||||||||||||||||||||
7) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma beceris. | ||||||||||||||||||||||||
8) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||||||||||||||||
9) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama ve deney yapma becerisi. | ||||||||||||||||||||||||
10) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||||||||||||||||
11) Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||||||||||||||||||||
12) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||||||||||||||||||||
13) Bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||||||||||||||||
14) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | ||||||||||||||||||||||||
15) En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||||||||||||||||
16) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi. | ||||||||||||||||||||||||
17) Etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||||||||||||||||
18) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık. | ||||||||||||||||||||||||
19) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||||||||||||||||
20) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||||||||||||||||
21) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | ||||||||||||||||||||||||
22) Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık. | ||||||||||||||||||||||||
23) Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||||||||||||||||
24) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. | ||||||||||||||||||||||||
25) Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve fen bilimleri alanlarında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi. | |
2) | İlgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
3) | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
5) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | 5 |
6) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü tasarlamak için modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
7) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma beceris. | 5 |
8) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
9) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama ve deney yapma becerisi. | 4 |
10) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
11) | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 3 |
12) | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | |
13) | Bireysel çalışma becerisi. | |
14) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | |
15) | En az bir yabancı dil bilgisi. | |
16) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi. | |
17) | Etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
18) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık. | |
19) | Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
20) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
21) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | |
22) | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık. | |
23) | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
24) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. | |
25) | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |