Gastronomi ve Mutfak Sanatları | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GCA427 | ||||||||
Ders İsmi: | Balkan Mutfağı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK SUNGUR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Balkan mutfağının tarihinin öğretilmesi, geçmişten günümüze Türk Mutfağı’na etkisinin öğretilmesi. Balkan Mutfağında kullanılan araç-gereçler, yeme-içme bileşenlerinin öğretilmesi. Balkan Mutfağında kullanılan pişirme tekniklerinin öğretilmesi. Balkan Mutfak kültürünün öğretilmesi. |
Dersin İçeriği: | Balkan Mutfak kültürü, Balkan Mutfak tarihi, Balkan Mutfağına dahil olan ülke mutfakları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Arnavut Mutfağı | Konulara ilişkin ders kaynağı |
2) | Arnavut Mutfağı | Konulara ilişkin ders kaynağı |
3) | Bulgar Mutfağı | Konulara ilişkin ders kaynağı |
4) | Hırvat Mutfağı | Konulara ilişkin ders kaynağı |
5) | Karadağ Mutfağı | Konulara ilişkin ders kaynağı |
5) | Karadağ Mutfağı | Konulara ilişkin ders kaynağı |
6) | Makedon Mutfağı | Konulara ilişkin ders kaynağı |
7) | Osmanlı Mutfağı | Konulara ilişkin ders kaynağı |
8) | Ara sınav | |
9) | Rumen Mutfağıv | Konulara ilişkin ders kaynağı |
10) | Sırp Mutfağı | Konulara ilişkin ders kaynağı |
11) | Boşnak Mutfağı | Konulara ilişkin ders kaynağı |
12) | Türk Mutfağı | Konulara ilişkin ders kaynağı |
13) | Yunan Mutfağı | Konulara ilişkin ders kaynağı |
14) | Yunan Mutfağı | Konulara ilişkin ders kaynağı |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Balkanlardan Göçen Toplulukların Yemek Kültürlerindeki Farklılıklar: Edirne İli Keşan İlçesi Köyleri Örneği. Burak İşçimen, 2021. Hiperlink Yayın. Balkan-KUCHE. Maria Horvath.1969. Heyne Bücher Yayın .The Balkan Cookbook. 1989. Vladimir Mirodan, Lennard Publishing. Pelican Publishing Co. (US) |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında kesintisiz iletişim kurabileceği ileri düzeyde İngilizce bilgisine sahip olma. | ||||||||
2) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında toplum sağlığını dikkate alan sorumluluk bilinci kazanma. | ||||||||
3) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında yiyecek-içecek üretimi, tasarlanması ve sunumu hakkında detaylı teknik bilgiye sahip olma. | ||||||||
4) Türk mutfağı ve dünya mutfaklarında gastronomi ve mutfak sanatları uygulamalarına hâkim olma ve özgün fikirlerin önemini kavrama. | ||||||||
5) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında dünya çapındaki gelişme ve değişmelere uyum sağlayabilecek bilgi yeterliliğinde olma. | ||||||||
6) Gastronomi ve mutfak sanatlarının uygulandığı işletmelerin yönetim düzeyinde işleyişlerine hâkim olma | ||||||||
7) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında üretilen ürünlerin ticari amaçla pazarlanması açısından gerekli teknik bilgi ve yöntemlere hâkim olma. | ||||||||
8) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında edindiği bilgileri dünya çapında uygulayabilecek uluslararası bakış açısını kazanma. | ||||||||
9) Gastronomi ve mutfak sanatları alanında araştırmalar yaparak veri toplama, işleme ve bilgi üretme süreçlerini gerçekleştirebilecek teknik altyapıyı kazanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında kesintisiz iletişim kurabileceği ileri düzeyde İngilizce bilgisine sahip olma. | 1 |
2) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında toplum sağlığını dikkate alan sorumluluk bilinci kazanma. | 2 |
3) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında yiyecek-içecek üretimi, tasarlanması ve sunumu hakkında detaylı teknik bilgiye sahip olma. | 4 |
4) | Türk mutfağı ve dünya mutfaklarında gastronomi ve mutfak sanatları uygulamalarına hâkim olma ve özgün fikirlerin önemini kavrama. | 3 |
5) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında dünya çapındaki gelişme ve değişmelere uyum sağlayabilecek bilgi yeterliliğinde olma. | 3 |
6) | Gastronomi ve mutfak sanatlarının uygulandığı işletmelerin yönetim düzeyinde işleyişlerine hâkim olma | 2 |
7) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında üretilen ürünlerin ticari amaçla pazarlanması açısından gerekli teknik bilgi ve yöntemlere hâkim olma. | 2 |
8) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında edindiği bilgileri dünya çapında uygulayabilecek uluslararası bakış açısını kazanma. | 3 |
9) | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında araştırmalar yaparak veri toplama, işleme ve bilgi üretme süreçlerini gerçekleştirebilecek teknik altyapıyı kazanma. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |