Turist Rehberliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TRG230
Ders İsmi: Tur Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EZGİ ERŞAHİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrenciye, paket tur oluşum sürecine vakıf olma ve uygulayabilme yetisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında; paket turların tasarımı, bileşenleri ve çeşitleri, tedarikçi ilişkileri, tur operasyonu, tur maliyetleri ve fiyatlaması üzerinde durulacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Paket tura, bileşenlerine ve çeşitlerine vakıf olma
2) Paket turun fiilen nasıl gerçekleşeceğini bilme ve uygulama.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Paket turun hazırlanma süreçlerini öğrenme
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı Ders izlencesi
2) Tur tasarımı Editör: A. Sadık BAHÇE, Tur Planlanması ve Yönetimi, Eskişehir2013 Necdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013
3) Tur Çeşitleri ve Özellikleri Editör: A. Sadık BAHÇE, Tur Planlanması ve Yönetimi, Eskişehir2013 Necdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013.
4) Tedarikçilerle yapılan anlaşmalar Editör: A. Sadık BAHÇE, Tur Planlanması ve Yönetimi, Eskişehir2013 Necdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013
5) Tur operasyonu Editör: A. Sadık BAHÇE, Tur Planlanması ve Yönetimi, Eskişehir2013
6) Tur operasyonu Editör: A. Sadık BAHÇE, Tur Planlanması ve Yönetimi, Eskişehir2013
7) Ara değerlendirme öncesi genel tekrar -
8) Ara değerlendirme -
9) Tur Maliyetleri Editör: A. Sadık BAHÇE, Tur Planlanması ve Yönetimi, Eskişehir2013 Necdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013.
10) Tur Fiyatlandırılması Editör: A. Sadık BAHÇE, Tur Planlanması ve Yönetimi, Eskişehir2013 Necdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013
11) Tur Fiyatlandırılması Editör: A. Sadık BAHÇE, Tur Planlanması ve Yönetimi, Eskişehir2013 Necdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013
12) Turun Pazarlanması Editör: A. Sadık BAHÇE, Tur Planlanması ve Yönetimi, Eskişehir2013 Necdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013
13) Paket tur incelemeleri Seyahat acentaları web siteleri
14) Genel değerlendirme -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Editör: A. Sadık BAHÇE, Tur Planlanması ve Yönetimi, Eskişehir2013
Necdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013.
Diğer Kaynaklar: Editör: A. Sadık BAHÇE, Tur Planlanması ve Yönetimi, Eskişehir2013
Necdet Hacıoğlu, Seyahat Acentacılığı&Tur Operatörlüğü, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

2

Program Kazanımları
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 5
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 5
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 5
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 3
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 5
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 4
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100