Dersin Amacı: |
Bu dersin temel amacı, öğrencilere pazarlamanın teorik temelleri, temel ilkeleri, kavramları ve süreçleri hakkında sağlam bir anlayış kazandırmaktır. Bu ders öğrencilere pazarlamanın organizasyon ve toplumdaki rolünü anlama ve organizasyonel kararları pazarlama perspektifinden değerlendirme becerisi kazandırır. Öğrenciler pazarlamanın sadece bir fonksiyon veya departman olmadığını öğreneceklerdir. Bunun yerine, daha geniş bir bakış açısı kazanacak ve pazarlamanın müşteriler, ortaklar ve genel olarak toplum için değer yaratmayı sağlayan bir süreç olduğunu anlayacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, öğrencilere pazarlama kavramı konusunda güçlü bir temel kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Bu bağlamda ders, temel pazarlama kavramlarının anlaşılması ve uygulanmasına odaklanmaktadır. Dersin içeriği, öğrencilerin problem çözme, eleştirel düşünme ve analitik akıl yürütme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak için güncel gerçek dünya örnekleri, vaka çalışmaları ve tartışmalar etrafında düzenlenmiştir. İşlenen konular arasında pazarlamanın evrimi ve bir değer yaratma süreci olarak pazarlama; pazarlama planlaması ve pazar araştırması; tüketici ve işletme alıcı davranışı; müşteri değeri odaklı bir pazarlama stratejisi ve karması tasarlama; ürün-hizmet, fiyat, dağıtım ve promosyon yönetimi; rekabet avantajı yaratma yer almaktadır |
Ders Notları / Kitaplar: |
Course notes are shared with students weekly via the University's Learning Management System |
Diğer Kaynaklar: |
Kotler, P., & Armstrong, G. (2023). Principles of Marketing (19th Gobal ed.). Pearson
Armstrong, G., Kotler, P., Harker, M., & Brennan, R. (2019). Marketing: An Introduction (4th ed.). Pearson
Perreault, W. D., Cannon, J. P., & McCarthy, E. J. (2021). Essential of Marketing: A Marketing Strategy Planning Approach (17th International Student ed.). Pearson.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
|
|
2) |
Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. |
|
3) |
Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. |
|
4) |
Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır. |
|
5) |
Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. |
|
6) |
Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. |
|
7) |
Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır. |
|
8) |
Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir. |
|
9) |
Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. |
|