Endüstri Ürünleri Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EÜT1009
Ders İsmi: Temel Sanat Eğitimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
4 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ÖZGE KALYONCU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel Sanat Eğitimi üç boyutlu çalışmaların öğrencinin enerjisini ortaya çıkarmasını, sanatsal sezgilerini geliştirmesini ve sanat aktiviteleri ile eğitim arasında kişisel bir birleşim kurabilmesini hedefler.
Dersin İçeriği: Derste yüzeysel kompozisyonlar, serbest malzeme ile üç boyutlu tasarım, desen eğitimi verilir. Bunlar birbirini besleyerek özgün sanatsal tavırların açığa çıkmasını sağlar. Temel Sanat Eğitimi üç boyutlu çalışmaların öğrencinin enerjisini ortaya çıkarmasını, sanatsal sezgilerini geliştirmesini ve sanat aktiviteleri ile eğitim arasında kişisel bir birleşim kurabilmesini hedefler.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tasarım İlkeleri: Kompozisyon, Benzerlik, Denge, Yönler, Sık seyrek, Açık koyu, Büyük küçük, Dolu boş ilişkiler arasında bağ kurabilme
2) Perspektif temel terimlerini, resimdeki önemini, perspektif ilkelerini kavratmak. Dokusal çalışmaların görsel anlatımdaki yeri ve önemini kavrayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Doğal objeler üzerinde ışık araştırması, dokusal farklılıklar gösteren objelerin iki boyutta ışık gölge ile boyutlandırılması öğrenebilme
2)
3.1) Temel formları üretme, formlarda orantı ve yapısal özelliklerinin irdelenmesi
3) Temel formları üretme, formlarda orantı ve yapısal özelliklerinin irdelenmesi, 3 boyutlu düzlemin algılanması
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Sanat Eğitimi Dersi’ne giriş
2) Çizgi ve Nokta nedir? Çizginin ve noktanın biçim ve konum yönünden incelenmesi Temel Tasarım / Prof. Dr. Latife Gürer / Y. İç Mimar Gül Gürer / Birsen Yayınevi -2004
3) Çizgi ve Nokta Uygulaması Temel Tasarım / Prof. Dr. Latife Gürer / Y. İç Mimar Gül Gürer / Birsen Yayınevi -2004
4) Leke ve Doku nedir? Temel Tasarım / Prof. Dr. Latife Gürer / Y. İç Mimar Gül Gürer / Birsen Yayınevi -2004
5) Leke ve doku uygulaması Temel Tasarım / Prof. Dr. Latife Gürer / Y. İç Mimar Gül Gürer / Birsen Yayınevi -2004
6) 2 boyutlu temel geometrik formların incelenmesi Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar/ Prof. Dr. Emin Doğan Aydın / 2004
7) 2 boyutlu geometrik kompozisyon oluşturulması Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar/ Prof. Dr. Emin Doğan Aydın / 2004
8) Vize sınavı
9) 3 boyutlu geometrik formların incelenmesi Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar/ Prof. Dr. Emin Doğan Aydın / 2004
10) 3 boyutlu geometrik kompozisyon oluşturulması Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar/ Prof. Dr. Emin Doğan Aydın / 2004
11) Perspektif (tek çift ve üç kaçışlı) anlatımı ve uygulama Temel Tasarım / Prof. Dr. Latife Gürer / Y. İç Mimar Gül Gürer / Birsen Yayınevi -2004
12) Perspektif (tek çift ve üç kaçışlı) anlatımı ve uygulama Temel Tasarım / Prof. Dr. Latife Gürer / Y. İç Mimar Gül Gürer / Birsen Yayınevi -2004
13) Kompozisyonun tasarım üzerine etkileri – organizasyon ögeleri anlatımı . Temel Tasarım / Prof. Dr. Latife Gürer / Y. İç Mimar Gül Gürer / Birsen Yayınevi -2004
14) Işık ve renk kavramlarının anlatımı ve uygulaması Temel Tasarım / Prof. Dr. Latife Gürer / Y. İç Mimar Gül Gürer / Birsen Yayınevi -2004

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Temel Tasarım / Prof. Dr. Latife Gürer / Y. İç Mimar Gül Gürer / Birsen Yayınevi -2004
Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar/ Prof. Dr. Emin Doğan Aydın / 2004
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

5

2

4

Program Kazanımları
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilen
3) Endüstri ürünleri tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
4) Tasarım, maket-modelcilik ve 3D modelleme amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olma
5) Endüstriyel ürün tasarımıyla ilgili teknik bilgi ve kullanılan teknolojiler hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme
6) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanımak
7) Alanıyla ilgili veri toplayarak verileri analiz edebilme
8) Fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme ve iletişim kurarken Türkçe’yi en doğru şekilde kullanabilme becerisine sahip olabilir.
9) Endüstriyel ürün tasarımı konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlamak
10) Tasarıma yönelik uygun malzeme ve üretim yöntemi seçebilme
11) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. 3
2) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilen 3
3) Endüstri ürünleri tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. 3
4) Tasarım, maket-modelcilik ve 3D modelleme amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olma 3
5) Endüstriyel ürün tasarımıyla ilgili teknik bilgi ve kullanılan teknolojiler hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme 3
6) Ürünün tasarım, üretim, tüketim, pazarlama ve kullanım süreçlerini tanımak 3
7) Alanıyla ilgili veri toplayarak verileri analiz edebilme 3
8) Fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme ve iletişim kurarken Türkçe’yi en doğru şekilde kullanabilme becerisine sahip olabilir. 3
9) Endüstriyel ürün tasarımı konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlamak 2
10) Tasarıma yönelik uygun malzeme ve üretim yöntemi seçebilme 2
11) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışabilmek, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100