Dersin Amacı: |
Öğrenciye tıp terimlerini doğru yazma, telaffuz etme ve analiz etme becerisi kazanmak suretiyle tıbbın diğer konularına alt yapı oluşturmak, böylece öğrencinin konuyu daha iyi kavramasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
İnsan yapısına ilişkin,hastalıklara ilişkin genel bilgiler ve hastalıkların sınıflandırılması,tıbbi terimleri meydana getiren öğeler,kökler, önekler , sonekler, hareket sistemi,solunum sistemi,kardiyovasküler sistem,sindirim sistemi,göz, kulak ve buruna ilişkin anatomik terimleri,tanı ve hastalıkları içeren terimler öğretilecektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma,izlence paylaşımı,ders amaçlarının anlatımı |
|
2) |
Terimlerin okunuşu, sonekler, önekler |
|
3) |
İnsan anatomisine ilişkin tıbbi terimler |
|
4) |
Hareket sistemine ilişkin tıbbi terimler |
|
5) |
Sinir sistemine ilişkin tıbbi terimler |
|
6) |
Quiz |
|
7) |
Kardiyovasküler sistem ile ilgili tıbbi terimler |
|
8) |
Vize |
|
9) |
Solunum sistemine ilişkin tıbbi terimler |
|
10) |
Endokrin sistemle ilgili tıbbi terimler |
|
11) |
Sindirim sistemine ilişkin tıbbi terimler |
|
12) |
Üriner ve genital sisteme ilişkin tıbbi terimler |
|
13) |
Göz ‐ Kulak Burun Boğaz tıbbi terimleri |
|
14) |
Radyoloji ve Nükleer Tıp terimleri |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık Kurumları Yönetimi alanında temel bilgileri bilir ve bu bilgileri geçmişteki bilgileri ile harmanlayıp yeni bilgilere ulaşarak etik çerçevede uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık Kurumları Yönetimi ile ilgili teorik ve uygulamaya ait bilgileri kullanır. |
|
3) |
Sağlık kurumlarının yönetimi ile ilgili bilgilerini eleştirir, eksikliklerini fark eder ve bu eksiklikleri nasıl gidereceği konusunda araştırmaya yönelik teknik bilgileri kullanır. |
|
4) |
Yönetim alanında gerekli beşeri, fiziksel, finansal verileri toplayarak bilgisayar ortamında istatistiksel analizlerini yapıp bunları yorumlayarak kaynaklar ve ihtiyaçlar ışığında planlamalar yapar. |
|
5) |
Sağlık kurumları yönetimi alanında elde ettiği bilgilerle ve sorunların çözümünde bireysel faaliyetler gösterebileceği gibi takım halinde çalışma ve takımı yönlendirme becerisine sahiptir. |
|
6) |
Uygulamalarda toplam kalite standartlarına uygun çalışmalar yapar. |
|
7) |
Öğrenmenin sürekliliğinin önemini bilir ve bilgilerini farklı alanlarda da kullanabilir. |
|
8) |
Sağlık kurumları ile ilgili gerekli bilgi ve verilerin toplanması analizi yorumlanması ve paylaşılması ile ilgili bilimsel ve toplumsal değerleri önemser, mevzuatları bilir. |
|
9) |
Sağlık kurumlarında kullanılan yönetim, tıp, muhasebe, dokümanlama, istatistik, yazışma gibi alanlarda terminolojik, teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgileri, sorunları ve çözüm önerilerini gerekli ortamlarda yazılı ve sözlü olarak paylaşır, uluslararası karşılaştırmalar yapar. |
4 |
10) |
Sağlık kurumları ile ilgili gerekli yönetsel kuralları uygular. |
|
11) |
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili (İngilizce) kullanabilir. |
|
12) |
Sağlık kurumlarının sosyal sorumluluğunun bilincindedir ve bu konu ile ilgili toplumsal sorumluluk projelerini yapar, mevcutlara katkı sağlar. |
|
13) |
Mesleki, bireysel ve toplumsal temsil sorumluluklarının bilincindedir. |
|