Radyo ve Televizyon Programcılığı (Uzaktan Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCC101 | ||||||||
Ders İsmi: | Akademik ve Sosyal Oryantasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BATUHAN MEDETOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Meslek Yüksekokulunu, kampüsü, akademik birimleri, idari birimleri, öğrenci kulüplerini tanıtmak; Yükseköğretim Kurumları Disiplin Yönetmeliği, Yükseköğretim Kanunu, Plato Meslek Yüksekokulu Eğitim-Öğretim Yönetmeliği hakkında bilgi verme, öğrencileri akademik, sosyal ve kültürel konularda bilgilendirmek üzere 1. sınıf öğrencilerine yönelik tanıtım ve oryantasyon sağlamak bu dersin genel içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Akademik, sosyal ve kültürel konularda bilgilendirmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ayvansaray Üniversitesi’nin tanıtımı Plato MYO tanıtımı Plato MYO Akademik Yapısı İdari Birimlerin Tanıtımı Akademik Takvim | www.ayvansaray.edu.tr |
2) | Akademik Bölüm Tanıtımları | Müfredatta yer alan derslerin ders izlenceleri |
3) | Öğrenci Bilgi Yönetim Sistemi Kullanımı Öğrenci Maillerinin Kullanımı | ois.plato.edu.tr |
4) | E-Öğrenme Sistemi | eogrenme.plato.edu.tr |
5) | Öğrenci İşleri Birimi | ois.plato.edu.tr |
6) | Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği | www.yok.gov.tr |
7) | Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliği | www.ayvansaray.edu.tr |
8) | Farklılıklara Saygı ve Toplumsal Bilinç | Akademik Yayınlar |
9) | Akademik Hayatta Etik | www.yok.gov.tr, Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi |
10) | Araştırma Yöntemleri | Plato MYO Bitirme Projesi Klavuzu çerçevesinde çalışma yapılacaktır. |
11) | Uluslararası İlişkiler Ofisi | www.ayvansaray.edu.tr |
12) | Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Staj ve Kariyer Merkezi | www.ayvansaray.edu.tr |
13) | Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı | www.ayvansaray.edu.tr |
14) | Üniversite Eğitiminin Başarıya Katkısı | Akademik Yayınlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Plato MYO Bitirme Projesi Klavuzu çerçevesinde çalışma yapılacaktır. Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesine bakılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | www.ayvansaray.edu.tr eogrenme.plato.edu.tr www.yok.gov.tr |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
3) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme. | ||||||||||||||
4) Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme. | ||||||||||||||
5) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme. | ||||||||||||||
6) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme. | ||||||||||||||
6) Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme. | ||||||||||||||
7) Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme. | ||||||||||||||
8) Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme. | ||||||||||||||
9) Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme. | ||||||||||||||
10) Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme. | ||||||||||||||
11) Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme. | ||||||||||||||
12) Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme. | ||||||||||||||
13) Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme. | ||||||||||||||
14) Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme. | ||||||||||||||
15) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme. | ||||||||||||||
16) Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme. | |
4) | Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme. | |
5) | Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme. | |
6) | Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme. | |
6) | Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme. | |
7) | Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme. | |
8) | Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme. | |
9) | Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme. | |
10) | Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme. | |
11) | Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme. | |
12) | Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme. | |
13) | Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme. | |
14) | Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme. | |
15) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme. | |
16) | Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |