Radyo ve Televizyon Programcılığı (Uzaktan Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCC101
Ders İsmi: Akademik ve Sosyal Oryantasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
0 0 0 2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BATUHAN MEDETOĞLU
Dersi Veren(ler):





Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Meslek Yüksekokulunu, kampüsü, akademik birimleri, idari birimleri, öğrenci kulüplerini tanıtmak; Yükseköğretim Kurumları Disiplin Yönetmeliği, Yükseköğretim Kanunu, Plato Meslek Yüksekokulu Eğitim-Öğretim Yönetmeliği hakkında bilgi verme, öğrencileri akademik, sosyal ve kültürel konularda bilgilendirmek üzere 1. sınıf öğrencilerine yönelik tanıtım ve oryantasyon sağlamak bu dersin genel içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği: Akademik, sosyal ve kültürel konularda bilgilendirmek

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ayvansaray Üniversitesi’nin ve Plato MYO’nun tarihçesini öğrenir, akademik birimleri tanır,akademik takvimi öğrenir, yönetim şemasını ve idari birimleri tanır.
2) Derslerin tanıtım ve uygulaması hakkında bilgi alır ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapıldığını öğrenir.
3) OİS sistemini kullanır hale gelir, öğrenci mail kullanımını öğrenir.
4) Uzaktan Eğitim derslerinin işlendiği, Flipped Classroom videoları ve diğer ders içeriklerinin paylaşıldığı e-öğrenme platformunu tanır ve kullanır.
5) Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının Yapısı. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının Görevleri. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Tarafından Yürütülen Hizmetlerle İlgili Evraklar.Çift Anadal/Yan Dal Başvuru Formu. Kurum İçi Yatay Geçiş Başvuru Formu. Öğrenci Belgesi Başvuru Formu.
6) 18 Ağustos 2012 tarihli 28388 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan yönetmeliğin incelenmesi ve disiplin müeyyideleri hakkında bilgi alır
7) Plato MYO Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliğini inceler.
8) Üniversite yaşamında ve toplumsal hayatta karşılaşılan farklılıklara ilgili saygılı olma konusunda tartışır, toplumsal bilinç ile ilgili farkındalık edinir.
9) Bilimsel araştırma, çalışma, yayın ve etkinliklerde uyulması gereken bilim etiği kurallarının kavranması bu dersin konusunu oluşturur.
10) Araştırma yöntemleri hakkında genel bilgi ile kaynak gösterme kuralları bu derste ele alınacaktır. Öğrenciden özgün bir akademik çalışmanın nasıl yapılabileceği konusunda bilgi sahibi olması beklenir.
11) Plato MYO Uluslararası İlişkiler Ofisi’nin tanıtımı ve Erasmus Programı hakkında bilgi verilmesi bu dersin amacını teşkil etmektedir.
12) Ayvansaray Üniversitesi Kütüphanlerinin Sunduğu Hizmetler. Kütüphane katalog tarama. Kütüphane Veritabanları. Abone Veritabanları. TÜBA Açık Ders Malzemesi. ULAKBİM Veritabanları. Staj ve Kariyer Merkezi Birimi hakkında bilgi verilmesi bu dersin amacıdır.
13) Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlının Tanıtımı ve Görevleri. Öğrenci Kulüpleri. Öğrenci Kulüplerinin Tanıtımı. Öğrenci Kulüplerinin Faaliyetleri. Öğrenci Kulüplerinin Üyelik Şartları.
14) Üniversite Eğitiminin önemini ve gerekliliğini kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ayvansaray Üniversitesi’nin tanıtımı Plato MYO tanıtımı Plato MYO Akademik Yapısı İdari Birimlerin Tanıtımı Akademik Takvim www.ayvansaray.edu.tr
2) Akademik Bölüm Tanıtımları Müfredatta yer alan derslerin ders izlenceleri
3) Öğrenci Bilgi Yönetim Sistemi Kullanımı Öğrenci Maillerinin Kullanımı ois.plato.edu.tr
4) E-Öğrenme Sistemi eogrenme.plato.edu.tr
5) Öğrenci İşleri Birimi ois.plato.edu.tr
6) Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği www.yok.gov.tr
7) Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliği www.ayvansaray.edu.tr
8) Farklılıklara Saygı ve Toplumsal Bilinç Akademik Yayınlar
9) Akademik Hayatta Etik www.yok.gov.tr, Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi
10) Araştırma Yöntemleri Plato MYO Bitirme Projesi Klavuzu çerçevesinde çalışma yapılacaktır.
11) Uluslararası İlişkiler Ofisi www.ayvansaray.edu.tr
12) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Staj ve Kariyer Merkezi www.ayvansaray.edu.tr
13) Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı www.ayvansaray.edu.tr
14) Üniversite Eğitiminin Başarıya Katkısı Akademik Yayınlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Plato MYO Bitirme Projesi Klavuzu çerçevesinde çalışma yapılacaktır.
Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesine bakılacaktır.
Diğer Kaynaklar: www.ayvansaray.edu.tr
eogrenme.plato.edu.tr
www.yok.gov.tr

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
3) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme.
4) Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme.
5) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme.
6) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme.
6) Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme.
7) Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme.
8) Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme.
9) Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme.
10) Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme.
11) Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme.
12) Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme.
13) Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme.
14) Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme.
15) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme.
16) Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
3) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme.
4) Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme.
5) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme.
6) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme.
6) Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme.
7) Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme.
8) Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme.
9) Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme.
10) Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme.
11) Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme.
12) Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme.
13) Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme.
14) Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme.
15) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme.
16) Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100