Ağız ve Diş Sağlığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCH108 | ||||||||
Ders İsmi: | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MERVE BALLI YÜKSEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kullanılan aletlerin,cihazların ve ortamın sterilizasyon ve dezenfeksiyonunun sağlanması kurallarının öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Tıbbi cihaz ve aletlerin sterilizasyon ve dezenfeksiyonunda genel ilkeler, Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri (ulusal/uluslar arası), Dezenfektanların mikroorganizma üzerine etkinliğinin önemi, Antiseptik ve dezenfektan maddelere karşı direnç sorunu, Dezenfeksiyon, sterilizasyon politikaları, Ameliyathanelerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları, Yoğun bakım ünitelerinde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları, Acil servislerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları, Hastanelerde ideal sterilizasyon ünitesinin yapılandırılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon ile ilgili temel kavramlar. | Powerpoint sunum. |
2) | Tıbbi cihaz ve aletlerin sterilizasyon ve dezenfeksiyonunda genel ilkeler. | Powerpoint sunum. |
3) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri. | Powerpoint sunum. |
4) | Sterilizasyon yöntemleri -Isı ile sterilizasyon -Basınçlı buhar ile sterilizasyon -Kuru hava ile sterilizasyon -Kimyasal maddeler ile sterilizasyon -Işın yolu ile sterilizasyon | Powerpoint sunum. |
5) | Dezenfeksiyon yöntemleri Fiziksel Yöntemler Kimyasal Yöntemler | Powerpoint sunum. |
6) | Dezenfektanların mikroorganizma üzerine etkinliğinin önemi. | Powerpoint sunum. |
7) | Antiseptik ve dezenfektan maddelere karşı direnç sorunu. | Powerpoint sunum. |
8) | Vize | |
9) | Hastanelerin Dezenfeksiyon,sterilizasyon politikaları. | Powerpoint sunum. |
10) | Ameliyathanelerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları. | Powerpoint sunum. |
11) | Yoğun bakım ünitelerinde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları. | Powerpoint sunum. |
12) | Acil servislerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları. | Powerpoint sunum. |
13) | Hastanelerde ideal sterilizasyon ünitesinin yapılandırılması. | Powerpoint sunum. |
14) | Merkezi sterilizasyon ünitelerinin yapısı ve işleyişi. | Powerpoint sunum. |
Ders Notları / Kitaplar: | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon ile ilgili genel terimler,sterilizasyon yöntemleri,dezenfeksiyon yöntemleri,Merkezi sterilizasyon ünitelerinin çalışma şekilleri,yasal mevzuat,tutulması gereken kayıtlar. |
Diğer Kaynaklar: | Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Nobel Tıp kitapevleri www.megep.meb.gov.tr |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
6 |
7 |
4 |
5 |
9 |
10 |
11 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde bilgiyi, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |||||||||||
2) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk alır. | |||||||||||
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |||||||||||
4) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili terimleri açıklar. | |||||||||||
5) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||||||||||
6) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili güncel gelişmelerden haberdar olur. | |||||||||||
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına ve insan haklarına uygun davranır. | |||||||||||
8) İlgili diğer disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |||||||||||
9) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili konularda sözlü ve yazılı haberleşme yöntemlerini kullanarak iletişim kurar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde bilgiyi, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 5 |
2) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk alır. | 4 |
3) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
4) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili terimleri açıklar. | 4 |
5) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | 4 |
6) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili güncel gelişmelerden haberdar olur. | 4 |
7) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına ve insan haklarına uygun davranır. | 3 |
8) | İlgili diğer disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |
9) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili konularda sözlü ve yazılı haberleşme yöntemlerini kullanarak iletişim kurar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |