Ameliyathane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCH105 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Anatomi ve Fizyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. COŞKUN GÖRMÜŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu ve sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. İnsan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını ve bu işlevsel süreçlerin birbirleri ile ilişkilerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar, Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi, Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun Bölgeleri, İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi,Lokomotor Sistem Anatomisi,Lokomotor Sistem Anatomisi,Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması,Merkezi Sinir Sistemi,Periferik Sinir Sistemi,Otonom Sinir Sistemi, Duyu Organları; konularını içermektedir. Tüm bu sistemlerin fizyolojileri de öğrencilere verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma,izlence paylaşımı,ders amaçlarının anlatımı | |
2) | Vücudun Temel Yapısı | |
3) | Hareket Sistemi | |
4) | Kaslar Ve Eklemler | |
5) | Sinir Sistemi | |
6) | Endokrin Sistem | |
7) | Vücut Sıvıları Ve Elektrolitler | |
8) | VİZE | |
9) | Dolaşım Sistemi | |
10) | Solunum Sistemi | |
11) | Sindirim Sistemi | |
12) | Üriner Sistem | |
13) | Duyu Organları | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Meb Megep Anatomi Fizyoloji Dersi Modülleri, www.Megep.meb.gov.tr 2-L.Bikem Süzen, Anatomi Fizyoloji Kitabı, (Modüler), BEDRAY Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Meb Megep Anatomi Fizyoloji Dersi Modülleri, www.Megep.meb.gov.tr 2-L.Bikem Süzen, Anatomi Fizyoloji Kitabı, (Modüler), BEDRAY Yayıncılık Anatomi ve Fizyoloji Atlası, ve diğer tüm kaynaklar kullanılabilir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilmek. | ||||||||||||
2) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilmek . | ||||||||||||
3) Alanıyla ilgili temel, mesleki ve yasal mevzuatı bilmek ve uygun davranabilmek. | ||||||||||||
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilmek. | ||||||||||||
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilmek. | ||||||||||||
6) Birimler arası koordinasyon yeteneğine sahip olma ve iyi iletişim kurabilmek. | ||||||||||||
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek. | ||||||||||||
8) Genel alan terminolojisine hakim olmak. | ||||||||||||
9) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilmek. | ||||||||||||
10) Ameliyat salonunu operasyon için hazırlayabilmek. | ||||||||||||
11) Hastanın ameliyat salonuna kabul edilmesi ve ameliyat sonrası kliniğine naklinde süreci yönetebilmek. | ||||||||||||
12) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilmek. | ||||||||||||
13) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilmek. | |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilmek . | 3 |
3) | Alanıyla ilgili temel, mesleki ve yasal mevzuatı bilmek ve uygun davranabilmek. | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilmek. | |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilmek. | |
6) | Birimler arası koordinasyon yeteneğine sahip olma ve iyi iletişim kurabilmek. | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek. | |
8) | Genel alan terminolojisine hakim olmak. | |
9) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilmek. | |
10) | Ameliyat salonunu operasyon için hazırlayabilmek. | |
11) | Hastanın ameliyat salonuna kabul edilmesi ve ameliyat sonrası kliniğine naklinde süreci yönetebilmek. | |
12) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilmek. | |
13) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |