Dış Ticaret
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BAI105
Ders İsmi: Pazarlama İlkeleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BATUHAN MEDETOĞLU
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersi alan öğrencilere; bir işletme fonksiyonu olan pazarlamanın anlamı, temel kavramları, ve ilkeleri konusunda bilgi ve beceri kazandırarak pazarlamanın ekonomik sistem içerisindeki yeri ve önemini kavratabilmek dersin amacına işaret etmektedir.
Dersin İçeriği: Pazarlamanın temel kavramları, pazarlamanın mikro ve makro çevresi, pazarlama fırsatlarının ve tüketici davranışlarının analizi, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, pazarlama karması ve pazarlama stratejileri vb. konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Pazarlamanın tanımını ve temel kavramlarını kavrayabilmek.
2) Pazarlamanın mikro ve makro çevre unsurlarını tanıyabilmek.
3) Tüketici davranışlarını inceleyerek, pazardaki değerlendirilebilir fırsatların analizini yapabilmek.
4) Pazarlama bilgi sistemlerini kullanabilme ve pazar araştırması yapabilme.
5) Pazarlama yöneticisinin asli görevlerinnden olan; pazar araştırması, pazarı bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma faaliyetlerini kavrayabilme.
6) Temel pazarlama karması(4P) elemanlarını öğrenme ve hedef pazara uygulayabilme.
7) Temel pazarlama stratejileri hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilme.
8) Pazarlama faaliyetlerinin etkinliği için pazarlama denetimi konusunu kavrayabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlamanın tanımı ve temel kavramlar Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
2) Pazarlamanın mikro ve makro çevre unsurları Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
3) Pazar fırsatlarının analizi Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
4) Tüketici davranışlarının analizi Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
5) Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
6) Pazar bölümlendirme Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
7) Hedef pazar seçimi ve konumlandırma Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
8) Ara sınav -
9) Pazarlama karması 1: ürün, fiyatlandırma Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
10) Pazarlama karması 2: dağıtım, tutundurma Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
11) Pazarlama stratejileri- I Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
12) Pazarlama stratejileri -II Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
13) Pazarlama çabalarının denetimi Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
14) Genel dönem sonu değerlendirmesi Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. İsmet MUCUK,
‘Gerilla Pazarlama Devrimi’ , Mark Joyner, MediaCat Yayınları,
'AğızdanAğıza Pazarlama’, Yusuf Karaca,
‘Sosyal Pazarlama’, Zeliha Eser & F.Bahar Özdoğan,
Nöro Marketing Patrick Renvoise

Diğer Kaynaklar:
Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Remzi Altunışık, Şuayıp Özdemir, Ömer Torlak.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilme, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyip karşılayabilme. - Eğitiminizi aynı alanda ileri düzey bir eğitime veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme becerisi - Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmak.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilme, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyip karşılayabilme. - Eğitiminizi aynı alanda ileri düzey bir eğitime veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme becerisi - Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmak.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100