Dersin Amacı: |
Yazılım geliştirmede önemli bir yöntem olan nesne tabanlı programlamanın C# programlama dili kullanılarak incelenmesi. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders kapsamında C# programlama dili ile nesne tabanlı programlama yöntem ve teknikleri üzerinde durulur. Sınıf, miras, çok biçimlilik, yapıcı metotlar, structlar, object tipleri, ara yüzler, soyut sınıflar, static sınıflar, erişim belirteçleri, özellikler, alanlar, enumlar, iterasyonlar, operatör aşırı yükleme, metot aşırı yükleme, anonim tipler, null tipler, koleksiyonlar konuları bu ders kapsamında incelenen konulardır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
C# İle Tip Oluşturmak(Class, Object, Encapsulation, Access Modifiers)
Uygulama: Singleton (Creational Design Paterns)
|
|
2) |
C# İle Tip Oluşturmak(Constructor, Inheritance)
Uygulama: Adapter (Structural Design Paterns)
|
|
3) |
C# İle Tip Oluşturmak(Polymorphism, Interface)
Uygulama: Abstract Factory (Creational Design Paterns)
|
|
4) |
C# İle Tip Oluşturmak(Abstract Class, Static Class)
Uygulama: Factory Method (Creational Design Paterns)
|
|
5) |
C# İle Tip Oluşturmak(Enums, Nested Types)
Uygulama: Builder, Prototype (Creational Design Paterns)
|
|
6) |
İleri C# Uygulamaları(Delegates, Events)
Uygulama: Bridge, Composite (Structural Design Paterns)
|
|
7) |
İleri C# Uygulamaları(Anonymous Methods)
Uygulama: Decorator, Facade (Structural Design Paterns)
|
|
8) |
Vize |
|
9) |
İleri C# Uygulamaları(Enumarations, Iteration)
Uygulama:Proxy (Structural Design Patterns), Iterator (Behavioral Design Patterns)
|
|
10) |
İleri C# Uygulamaları(Nullable, Operator Overload)
Uygulama: Command
|
|
11) |
İleri C# Uygulamaları(Extension Methods)
Uygulama: Observer
|
|
12) |
İleri C# Uygulamaları(Anonymous Types)
Uygulama: State
|
|
13) |
Koleksiyonlar(Enumaration, ICollection, IList, Array)
Uygulama: Strategy
|
|
14) |
Koleksiyonlar(Lists, Queues, Stacks, Sets, Dictionaries)
Uygulama: Template Method
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemleri tanıma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur. |
|
2) |
Bilgisayar ve bilişim teknolojileri alanındaki yeni teknolojileri takip edebilmek ve kendini geliştirebilir. |
1 |
3) |
Yazılım geliştirme sürecinde planlama, tasarlama ve farklı programlama dillerini kullanarak gerçekleme becerisine sahip olabilir. |
2 |
4) |
Bilişim teknolojileri alanında kullanılan görsel tasarım mantığının anlaşılması ve uygulanması için gerekli olan bilgi, beceri ve teknik alt yapıya sahip olabilir. |
2 |
5) |
Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olabilir. |
3 |
6) |
Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. |
|
7) |
Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olabilir. |
3 |
8) |
Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimser. |
|
9) |
Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir. |
2 |
10) |
ASP.NET Web Forms kullanarak karmaşık web tabanlı uygulamalar geliştirebilir. |
3 |
11) |
Fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme ve iletişim kurarken Türkçe’yi en doğru şekilde kullanabilme becerisine sahip olabilir. |
|
12) |
ASP.NET MVC kullanarak karmaşık web tabanlı uygulamalar geliştirir. |
2 |
13) |
Swift programlama dili ile iOS işletim sistemi üzerinde çalışan mobil uygulamalar geliştirir. |
|
14) |
Windows Communucation Foundation(WCF) teknolojisini kullanarak servis tabanlı mimariye dayalı uygulama geliştirir. |
2 |
15) |
MS SQL Server veri tabanı yönetim sistemini kullanarak verileri saklamak ve yönetmek için gerekli tüm nesneleri oluşturur ve yönetir. |
2 |
16) |
İşletmeleri sistem yaklaşımı ile inceler ve bu yaklaşımla problemlere çözüm üretir. |
|