Harita ve Kadastro
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MAC105
Ders İsmi: Kartografya
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NUR SEDA ŞAHİN
Dersi Veren(ler):










Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kartografyada kullanılan temel kavramlarla birlikte harita yapımı, tematik ve topografik harita yapımının genel ilkelerini öğrenir.
Dersin İçeriği: Kartografyanın tanımı, haritanın tanımı, kartografyanın sınıflandırılması, kartografyanın tarihsel gelişimi, harita projeksiyonlarının neler olduğu, küresel üçgenler ve küresel üçgen çözümleri, topografik ve tematik haritaların yapımı, pafta bölümlemesi, Türkiyedeki topografik haritaların yapımı hakkında bilgi verilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dersin içeriği ve ölçü birimleri ve dönüşümleri hakkında bilgi sahibi olur.
2) Kartografyanın tanımı, kartografyanın tarihsel gelişimi, kartografyanın sınıflandırılmasını öğrenir.
3) Harita, ölçek, pafta, haritaların özellikleri, haritadaki doğruluk kavramı, ölçek çeşitlerinin neler olduğunu öğrenir.
4) Harita projeksiyonlarının neler olduğu, koordinat dönüşümleri hakkında bilgi sahibi olur.
5) Topografik harita yapımı, topografik harita türleri, topografik haritada sembollerin gösterimi, topografik harita yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel kavramlar, Ölçü birimleri
2) Kartografyanın tanımı, tarihsel gelişimi ve kartografyanın sınıflandırılması
3) Harita, ölçek ve pafta kavramları, haritaların özellikleri ve sınıflandırılması
4) Harita projeksiyonları, projeksiyon türleri ve coğrafi koordinat sistemleri
5) Küresel üçgenler
6) Küre yüzeyinde coğrafi koordinatlar
7) Küresel üçgen çözümleri ve kürede temel ödevler
8) Vize haftası
9) Topografik haritaların üretimi
10) Topografik haritaların tasarımı
11) Yeryüzünün modellenmesi
12) Tematik harita yapımı
13) Tematik harita yapımı
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bildirici İ.,Kartografya, Ders Notu, Selçuk Üniversitesi, 2016, Konya.
Gökgöz T., Kartografya 1, Ders Notları, Yıldız Teknik Üniversitesi.
Diğer Kaynaklar: Ders Notları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Haritacılıkla ilgili çalışma yapan kamu kurumları ve özel sektörün örgütsel yapıları hakkında bilgi sahibi olarak uyum sağlar.
2) Arazi ve büro çalışmalarında günün gelişen teknolojilerinden faydalanma, yeniliklere uyum sağlama, yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilme bilincini kazanır.
3) Proje hazırlama, yönetimi, uygulamalarını yapma, sunabilme ve kendini ifade edebilme yeteneğini geliştirir, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur
4) Mesleki etik bilincine erişmiş bir birey olarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisini kazanır
5) Yapılan ölçme ve hesaplamalardan yararlanarak, ölçme yöntemine uygun olarak, ölçülen arazinin bilgisayar ortamında Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliği'ne göre haritasını çizer.
6) Bireysel ve ekip çalışması disiplinini kazanır. Kendine güven, ayakları üzerinde durabilme ve sorumluluk alma alışkanlıklarını kazanır.
7) Kentsel gelişmeleri dikkate alarak, taşınmazlara ilişkin gerekli verileri toplar, analiz eder, değerlendirir ve yönetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Haritacılıkla ilgili çalışma yapan kamu kurumları ve özel sektörün örgütsel yapıları hakkında bilgi sahibi olarak uyum sağlar. 5
2) Arazi ve büro çalışmalarında günün gelişen teknolojilerinden faydalanma, yeniliklere uyum sağlama, yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilme bilincini kazanır. 5
3) Proje hazırlama, yönetimi, uygulamalarını yapma, sunabilme ve kendini ifade edebilme yeteneğini geliştirir, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur 5
4) Mesleki etik bilincine erişmiş bir birey olarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisini kazanır 5
5) Yapılan ölçme ve hesaplamalardan yararlanarak, ölçme yöntemine uygun olarak, ölçülen arazinin bilgisayar ortamında Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliği'ne göre haritasını çizer. 4
6) Bireysel ve ekip çalışması disiplinini kazanır. Kendine güven, ayakları üzerinde durabilme ve sorumluluk alma alışkanlıklarını kazanır. 5
7) Kentsel gelişmeleri dikkate alarak, taşınmazlara ilişkin gerekli verileri toplar, analiz eder, değerlendirir ve yönetir. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100