İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IND104
Ders İsmi: Bilgisayar Destekli Çizim I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YASEMİN ERDOĞAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilgisayar destekli çizim programlarının tanımak, İç Mekan Tasarım çalışmalarında bilgisayar kullanımını kavramak, temel komutlar ve bu komutların uygulandığı 2 boyutlu çizim çalışmaları yapmak, 3 boyutlu çizim için temel bilgilerin anlatılması.
Dersin İçeriği: Autocad yazılımının kullanılmasıyla yapılan çizimlerin bilgisayar ortamına aktarılması, bu projelerin sunum çıktılarının oluşturulması.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Autocad yazılımının kullanılmasıyla yapılan çizimlerin bilgisayar ortamına aktarılması, bu projelerin sunum çıktılarının oluşturulması
2) Autocad yazılımının kullanılmasıyla yapılan çizimlerin bilgisayar ortamına aktarılması, bu projelerin sunum çıktılarının oluşturulması
3) Autocad yazılımının kullanılmasıyla yapılan çizimlerin bilgisayar ortamına aktarılması, bu projelerin sunum çıktılarının oluşturulması
4) Autocad yazılımının kullanılmasıyla yapılan çizimlerin bilgisayar ortamına aktarılması, bu projelerin sunum çıktılarının oluşturulması
5) Autocad yazılımının kullanılmasıyla yapılan çizimlerin bilgisayar ortamına aktarılması, bu projelerin sunum çıktılarının oluşturulması
6) Autocad yazılımının kullanılmasıyla yapılan çizimlerin bilgisayar ortamına aktarılması, bu projelerin sunum çıktılarının oluşturulması
7) Autocad yazılımının kullanılmasıyla yapılan çizimlerin bilgisayar ortamına aktarılması, bu projelerin sunum çıktılarının oluşturulması
8) Ara sınav
9) Autocad yazılımının kullanılmasıyla yapılan çizimlerin bilgisayar ortamına aktarılması, bu projelerin sunum çıktılarının oluşturulması
10) Autocad yazılımının kullanılmasıyla yapılan çizimlerin bilgisayar ortamına aktarılması, bu projelerin sunum çıktılarının oluşturulması
11) Autocad yazılımının kullanılmasıyla yapılan çizimlerin bilgisayar ortamına aktarılması, bu projelerin sunum çıktılarının oluşturulması
12) Autocad yazılımının kullanılmasıyla yapılan çizimlerin bilgisayar ortamına aktarılması, bu projelerin sunum çıktılarının oluşturulması
13) Autocad yazılımının kullanılmasıyla yapılan çizimlerin bilgisayar ortamına aktarılması, bu projelerin sunum çıktılarının oluşturulması
14) Final sınavı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar Destekli Tasarım Konusunda Temel Kavramlar, AutoCad’e giriş. “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
2) AutoCad ara yüzün tanıtımı, durum çubuğunun tanıtımı ve sınıf içi uygulama. “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
3) Çizim komutlarının tanıtımı. Öğrenilen komutlarla ilgili sınıf içi uygulama. “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
4) Çizim komutlarının tanıtımı .Öğrenilen komutlarla ilgili sınıf içi uygulama. “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
5) Çizim komutlarının tanıtımı. Öğrenilen komutlarla ilgili sınıf içi uygulama. “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
6) Çizim komutlarının tanıtımı. Öğrenilen komutlarla ilgili sınıf içi uygulama. “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
7) Çizim komutlarının tanıtımı. Öğrenilen komutlarla ilgili sınıf içi uygulama. “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
8) Ara sınav
9) Çizim komutlarının tanıtımı. Öğrenilen komutlarla ilgili sınıf içi uygulama. “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
10) Çizim komutlarının tanıtımı. Öğrenilen komutlarla ilgili sınıf içi uygulama. “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
11) Çizim komutlarının tanıtımı. Öğrenilen komutlarla ilgili sınıf içi uygulama. “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
12) Ölçülendirme “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
13) AutocaD'de çıktı alma işlemleri. “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders esnasında verilen uygulama örnekleri.
Diğer Kaynaklar: Demiryürek, M.Ş., AutoCAD 2017, Kodlab Yayıncılık, İstanbul, 2016

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak
2) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek.
3) Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak
4) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek
5) Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak
6) Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek.
7) Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek.
8) Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak.
9) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
10) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek
12) Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir.
13) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak 5
2) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek. 5
3) Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak 2
4) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek 5
5) Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak 4
6) Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek. 5
7) Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek. 5
8) Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak. 5
9) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak 2
10) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme 5
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek 5
12) Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir. 5
13) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100