Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve Ders Hakkında Bilgilendirme Hastalıkların sınıflandırması ve kodlanması kavramları tarihi gelişimi ve önemi |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
2) |
Hastalıkların sınıflandırma sisteminin özellikleri ve kullanımı |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 |
3) |
Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye'deki kullanımı |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
4) |
ICD-10 sisteminin genel tanıtımı, temel yapısı |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
5) |
ICD-10 sisteminde alfabetik dizin kullanımı |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
6) |
Sağlık hizmetlerinde veri ve temel özelikleri |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
7) |
Vize Öncesi Genel Değerlendirme
Tıbbi dokümanların hastalıkların ve işlemlerin kodlanmasında kullanımı
|
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
7) |
Vize Öncesi Genel Değerlendirme
Tıbbi dokümanların hastalıkların ve işlemlerin kodlanmasında kullanımı
|
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
8) |
Vize Haftası
|
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
9) |
Kodlanmış verilerin kullanım alanları
Veri kalitesinin düşük olmasının |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
10) |
Veri kalitesinin düşük olmasının nedenleri |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
11) |
Klinik kodlama prosedürü |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
12) |
Hastalıkların kodlanmasındaki kuralların hatırlatılması |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
13) |
Tıbbi dokümanlardan hastalık ve işlemlerin kodlanması |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
14) |
Final Öncesi Genel Değerlendirme
Tıbbi dokümanlardan hastalık ve işlemlerin kodlanması
|
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan anatomisi, fizyolojisi ve patolojisi alanlarında temel bilgilere sahip olma |
|
2) |
Bireysel ve örgütsel iletişim ilkelerini, mesleki İngilizceyi ve bilgisayar kullanımı hakkında bilgi ve beceriye sahip olmak. |
|
3) |
Türkiye ve Dünya' da ki Acil Sağlık Hizmetleri hakkında genel bilgiye ve olağan ve olağan dışı durumlarda kişisel ve çevresel güvenlik bilgilerine sahip olma |
|
4) |
Acil yardım müdahalesinde bulunulan kişilerin fiziksel ve ruhsal değerlendirmelerini birinci ve ikinci tıbbi değerlendirme prensiplerine göre uygulayabilme |
|
5) |
Mesleki ve teknik uygulamaları bilmek ve acil müdahalede kullanılan araçların mekanik ve teknik bilgilerine sahip olmak. |
|
6) |
Travmalı hastalara genel yaklaşımını ve travma ekipmanlarını etkin kullanımını bilmek, travmalı kişiye acil bakım becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Enfeksiyon kontrol yöntemlerini bilmek, acil araç ve ekipmanlarının enfeksiyon kontrollerini sağlayabilmek, asepsi antisepsi koşullarını sağlayabilmek.
|
|
8) |
Mesleki etiğe sahip, kişisel hak ve sorumluluklarını bilen, hasta haklarına hakim meslek profesyoneli bilincine sahip olma |
|
9) |
Disiplinler arası takım çalışması yapabilen, sosyal sorumluluk bilincine sahip, kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık yaratabilen girişimci bireyler olabilme. |
|
10) |
Atatürk İlkeleri ve inkılâp tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
|
11) |
Türkçe dil bilgisine ve dili kullanma becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler olabilme. |
|