Turist Rehberliği (Uzaktan Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TRG102
Ders İsmi: Anadolu Medeniyetleri Tarihi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
4 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ŞİMAL ŞAHİNOĞLU YAYLA
Dersi Veren(ler):










Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin Anadolu Medeniyetleri Tarihi hakkında temel bilgi ve donanıma sahip olmalarıdır.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler tarihler boyunca Anadolu'da varolmuş medeniyetlerin temel özelliklerini, kültür vb. farklılık ve benzerliklerini öğreneceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İlk çağdan günümüze kadar medeniyetler tarihine yön veren birçok kavime ev sahipliği yapan Anadolu'nun bereketli topraklarına yerleşen uygarlıkların tarihsel gelişimi hakkında bilgi edinirler.
2) Uygarlıkların bırakmış olduğu eserleri ve kültürel özellikler hakkında bilgi sahibi olurlar.
3) Kültürel miras açısından önemli bir destinasyon olan Türkiye’nin geçmişi hakkında detaylı bilgi sahibi olurlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Online Ders: Taş Çağı, Khalkolitik Çağ, Eski ve Orta Tunç Çağı ve Troya I-V Uygarlıkları Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal
2) Online Ders: Öntarih: Hatti Uygarlığı, Hatti-Hitit Beylikleri Dönemi, Hitit Uygarlığı Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal
3) Online Ders: Eski Krallık Dönemi ve Büyük Krallık Dönemi (M.Ö. 1460-1190) Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal
4) Online Ders: Hititlerde din, sanat ve mitoloji ve Demir Çağı Dönemi Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal
5) Online Ders: Geç Hitit Uygarlığı (M.Ö. 1200-650) Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal
6) Online Ders: Urartu Uygarlığı (M.Ö. 860-580) Frygia Uygarlığı (M.Ö. 750-300) Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal
7) Online Ders: Hellen,Roma ve Antik Çağdan sonraki Anadolu Uygarlıklarına Toplu Bakış Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal
8) Online Ders: Genel tekrar VE Quiz 1 Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal
9) Online Ders: Eski Anadolu Kentleri (M.Ö. 3000-M.S. 395) Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal
10) Online Ders: Eski Anadolu Kentleri (M.Ö. 3000-M.S. 395) Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal
11) Online Ders: Eski Anadolu Kentleri (M.Ö. 3000-M.S. 395) Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal
12) Online Ders: Eski Anadolu Kentleri (M.Ö. 3000-M.S. 395) VE Quiz 2 Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal
13) Online Ders: Eski Anadolu Kentleri (M.Ö. 3000-M.S. 395) Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal
14) Online Ders: Genel tekrar Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014. Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Anadolu Uygarlıkları, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal, Phoenix Yayınevi, 2014.

Anadolu Kültür Tarihi, Ord. Prof. Dr. Ekrem Akurgal,Tübitak Yayınları,
2005.

Turist Rehberleri için Anadolu’daki Antik Kent ve Merkezler, Editör: Tolga Fahri Çakmak, Detay
Yayıncılık, 2020.
Diğer Kaynaklar: Ali Narçın, Dünya Uygarlıkları Seti, Siyah Beyaz Yayınevi, 2016.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 3
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 2
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 4
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 4
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 4
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme. 3
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 1
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100