Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içerikleri hakkında öğrencilere bilgilerin verilmesi ve yükümlülüklerin anlatılması.
Derse giriş ve etkileşim hakkında kavramsal incelemelerin yapılması.
Etkileşim örnekleri ve etkileşimin geleceğine dair sınıf içi fikirlerin tartışılması.
|
Bulunmamaktadır |
2) |
Sanat, Tasarım ve Oyun kavramlarının aktarılması. |
Bulunmamaktadır
|
3) |
Dijital Oyun Türlerinin Aktarılması, Oyun Tasarımında Temel Yöntemlerin Öğretilmesi. |
Dijital Oyun Rehberi (Mutlu Binark vd.)
Bilgisayar Oyunları Tarihi (Yiğit Tezel)
Dijital Oyun Tasarımı ( Yabuz Samur) |
4) |
Board Game Tasarım Süreçleri, Konsept Tasarım, |
Dijital Oyun Rehberi (Mutlu Binark vd.)
Bilgisayar Oyunları Tarihi (Yiğit Tezel)
Dijital Oyun Tasarımı ( Yavuz Samur) |
5) |
Board Game Tasarım Süreçleri, Mekan Tasarımı, Proje Tasarımını |
Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright) |
6) |
Board Game Tasarım Süreçleri, Karakter Tasarımı, Proje Tasarımı |
Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright) |
7) |
Prototip Geliştirme. |
Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap
Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap
Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright) |
8) |
Vize Haftası |
Yok |
9) |
Yapılan Board Game’lerin 2 veya 3 Boyutlu Dijital Ortama Aktarılması |
Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap
Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap
Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright) |
10) |
Yapılan Board Game’lerin 2 veya 3 Boyutlu Dijital Ortama Aktarılması |
Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap
Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap
Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright) |
11) |
Yapılan Board Game’lerin 2 veya 3 Boyutlu Dijital Ortama Aktarılması |
Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap
Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap
Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright) |
12) |
3 boyutlu oyun geliştirme süreci |
Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap
Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap
Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright) |
13) |
3 boyutlu oyun geliştirme
|
Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap
Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap
Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright) |
14) |
Yapılan oyunların revize edilmesi.
|
Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap
Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap
Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright) |
15) |
Final Haftası |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak |
|
2) |
Grafik tasarım ve görsel iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek |
|
3) |
Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek |
|
4) |
Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek |
|
5) |
Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek |
|
6) |
Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak |
|
7) |
Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek |
|
8) |
Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak |
|
9) |
Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek |
|
10) |
Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek |
|
11) |
Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek |
|
12) |
Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek |
|
13) |
İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek |
|
14) |
Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek |
|