Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CDV205 | ||||||||
Ders İsmi: | Özel Eğitim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ENES YÜREK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrencilere özel eğitim hakkında genel bilgileri kazandırma, özel gereksinimli çocukların özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırma ve özel gereksinimli çocukların yetersizliklerinin nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırma amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında, normal gelişim gösteren akranlarından farklı gelişim gösteren veya belirli bir yetersizliği olan, genel eğitime ek olarak özel bakıma ve eğitime ihtiyaç duyan çocukların değerlendirme/tanı süreci, tedavi ve rehabilitasyon süreci ile eğitimsel uygulamalar ve bu çocukların eğitiminin dayandığı esaslar ve eğitimde kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olunacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği, işleniş şekli ve öğrencinin sorumlulukları ile ilgili bilgilendirmeler Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar (Zedelenme, Yetersizlik, Engel vb.) | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Özel eğitimin amacı, tarihi ve sayısal veriler Özel eğitimde değerlendirme, tanılama ve yerleştirme | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Özel eğitimde kaynaştırma uygulamaları Özel gereksinimli çocuk ve aile | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Zihinsel Yetersizlik | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Öğrenme Güçlüğü | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
6) | İşitme Yetersizliği | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Görme Yetersizliği | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Dil ve Konuşma Bozuklukları | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Fiziksel/Ortopedik Yetersizlik | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Otizm Spektrum Bozukluğu | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Duygu ve Davranış Bozuklukları | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Üstün Zekalı Öğrenciler | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Özel Eğitim ve Aile Eğitimi Genel tekrar ve dönem değerlendirmesi | Dersin kaynaklarından ve makalelerden konulara ilişkin ön okumalar |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, İbrahim Halil DİKEN (Ed.). 2021, Ankara: Pegem Akademi (20. Baskı). |
Diğer Kaynaklar: | Erken Çocuklukta Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Ayperi DİKİCİ SIĞIRTMAÇ (Ed.). 2020, Ankara: Pegem Akademi. Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Atilla CAVKAYTAR ve Deniz TEKİN ERSAN (Ed.). 2018, Ankara: Eğiten Kitap. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |||||||||||||
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | |||||||||||||
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | |||||||||||||
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |||||||||||||
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |||||||||||||
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |||||||||||||
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | |||||||||||||
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |||||||||||||
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |||||||||||||
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |||||||||||||
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |||||||||||||
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | |||||||||||||
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |
2) | Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | 4 |
3) | Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | 2 |
4) | Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | 3 |
5) | Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | 2 |
6) | Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |
7) | Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | 5 |
8) | Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | 2 |
9) | Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |
10) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | 2 |
11) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |
12) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | 3 |
13) | Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | 4 |
14) | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |