Fizyoterapi (İ.Ö)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PHT204
Ders İsmi: Romatizmal Hastalıklarda Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FEHMİ ALMALI
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Romatizmal hastalıkların oluş mekanizmalarını, hastalık çeşitlerini, fizyoterapi gereksinim nedenlerini ve tedavi özelliklerini anlatmak ve romatolojik
rehabilitasyon alanında fizik tedavi teknikerinin ihtiyaç duyacağı bilgi ve beceriyi arttırmak.
Dersin İçeriği: Bağışıklık, inflamasyon ve ağrı, Romatolojik hasta yaklaşımı akut romatizmal hastalığa, subakut ve kronik ağrılı tedavi ve egzersiz koşullarına yaklaşıyor Boyun ağrısı hastaları ve fizik tedavi yaklaşımı, Rehabilitasyon yaklaşımlarında omuz ağrısı hastaları Uygulama alanında fizik tedavi beldesi, egzersiz ve okul Fibromiyalji ve miyofasiyal ağrı sendromlu hastalara yaklaşımlar ve tedavileri, kalça ağrısı için fizik tedavi, fizik tedavi yöntemlerinin ve rehabilitasyon rahbilitasyonu ve diz ağrısı olan hastalarda ankilozan Spondilit hasta yaklaşımı ve rehabilitasyonu Romatoid Artrit Hastaları ve uygulamalar Osteoartrit ağrı kesici modalite ve egzersiz programlarına sahip hastalarda,Osteoporoz ve egzersiz Romatizmal hastalıklarda ortez ve yürüyüş yardımı kullanımı

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Romatizmal hastalığın patofizyolojisini öğrenir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Hastalıklar arasındaki farkları ve hastalığa ait özellikleri tanır
Alana Özgü Yetkinlik
1) Hastaya yaşamını sürdürmesi için gerekli olan öneriler ve koruyucu yaklaşımlar konusunda rehberlik yapabilir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Hastalık sürecinin yönetiminde aktif görev alır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bağışıklık, inflamasyon ve ağrı
2) Bağışıklık, inflamasyon ve ağrı
3) Ağrı patofizyolojisi
4) Romatolojik hastalıklarda fizik tedavi
5) Romatoid Artritli Hastada Egzersiz
6) Ankilozan Spondilitli hastada egzersiz
7) Osteoartritli hastada egzersiz
8) Arasınav
9) Romatizmal hastalıklarda yardımcı cihazların kullanımı
10) Romatizmal hastalıklarda el rehabilitasyonu
11) Osteoporoz ve egzersiz
12) Bel ve sırt sağlığını koruma
13) Uygulama sınavı - Genel tekrar
14) Boyun sağlığını koruma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Oğuz, A.K. (2012). Romatizmal Hastalıklar El Kitabı.
Ankara: Pelikan Kitabevi
Diğer Kaynaklar: - Oğuz, A.K. (2012). Romatizmal Hastalıklar El Kitabı.
Ankara: Pelikan Kitabevi
- ders sunumları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak
2) Fizyoterapi teknikeri olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel teorik bilgilerle donanmış olma ve bu bilgileri uygulamada yetkinlik
3) Fizyoterapi alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik
4) Fizyoterapi alanında sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak
5) Her hastalığın kendine özgü özelliklerine göre değerlendirme yapabilme
6) Fizyoterapi ile ilgili olarak cihazları tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik
7) Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik
8) Fizyoterapi uygulamalarında yeterince pratiğe sahiptir
9) Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik
10) Etkili bir yolla,bilgi verici ve anlaşılır bir şekilde hastalarla iletişim kurabilmede yeterlilik
11) Yaptığı uygulamalarda yeterli düzeyde pratik uygulama becerisine sahiptir
12) Birey ve halk sağlığı , iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.İlgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
13) Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk almak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak 5
2) Fizyoterapi teknikeri olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel teorik bilgilerle donanmış olma ve bu bilgileri uygulamada yetkinlik 5
3) Fizyoterapi alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik 5
4) Fizyoterapi alanında sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak 5
5) Her hastalığın kendine özgü özelliklerine göre değerlendirme yapabilme 5
6) Fizyoterapi ile ilgili olarak cihazları tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik
7) Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik
8) Fizyoterapi uygulamalarında yeterince pratiğe sahiptir 5
9) Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik
10) Etkili bir yolla,bilgi verici ve anlaşılır bir şekilde hastalarla iletişim kurabilmede yeterlilik
11) Yaptığı uygulamalarda yeterli düzeyde pratik uygulama becerisine sahiptir 5
12) Birey ve halk sağlığı , iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.İlgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
13) Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk almak 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100