Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve dersin içeriği hakkında ön tartışma. Tasarım, Mekan, iç mimarlığın tanımı ve iç mimarlığın kapsamının açılımı. |
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları. |
2) |
İç mimarlık projesi olarak avan ve uygulama projelerinin incelenmesi ve donatılarının tanımlanması. |
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları. |
3) |
Uygulama projesi İçin tasarlanacak mekanın öğrenciye tanıtılması |
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları. |
4) |
Konut avan projesi leke çalışmaları . Mekanların birbirleri ile olan ilişkilerine bakılması
|
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları. |
5) |
Uygulama projesinde Kapı ve pencerenin detaylı çizilmesi |
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları. |
6) |
Mekan bölücüleri /duvar/ separatör tasarımlarının Proje üzerinde detaylı çizimleri |
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları. |
7) |
Ara sunum, vize için proje kontrollerinin yapılması. |
|
8) |
Malzeme araştırılması. Malzemenin uygulama projesinde plan, kesit ve görünüş üzerinde gösterilmesi. |
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları. |
9) |
Proje kritikleri ve tefrişlendirmeye göre mobilya listesinin oluşturulması
|
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları. |
10) |
Proje kritikleri ve tavan planı ile beraber aydınlatma listesinin oluşturulması
|
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları. |
11) |
Uygulama projesine mahal künyesi,ölçülendirme ve teknik sembollerin işlenmesi |
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları. |
12) |
Proje kritikleri |
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları. |
13) |
Proje kritikleri |
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları. |
14) |
Final sunumu ve teslimi için proje kontrollerinin yapılması. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak |
|
2) |
Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek. |
|
3) |
Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak |
|
4) |
Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek |
|
5) |
Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak |
|
6) |
Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek. |
|
7) |
Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek. |
|
8) |
Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak. |
|
9) |
İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak |
|
10) |
Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme |
|
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek |
|
12) |
Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir. |
|
13) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme |
|