İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IND205
Ders İsmi: Dekorasyonda Üretim Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BERKAY BEKTÜRK
Dersi Veren(ler):


















Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Konut üzerinden iç mimari donatı elemanlarının ve uygulama Projesinin Çizimi
Dersin İçeriği: İç mimarinin kapsamı, kullanılan donatı elemanlarının ve uygulama projesinin çizimi

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Konut üzerinden iç mimari donatı elemanlarının gösterilmesi.
2) Konut üzerinden iç mimari donatı elemanlarının ve uygulama projesinin Çizimi
3) Projenin çizimi belirli ölçekler ve çizim teknikleri ile çizebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve dersin içeriği hakkında ön tartışma. Tasarım, Mekan, iç mimarlığın tanımı ve iç mimarlığın kapsamının açılımı. “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
2) İç mimarlık projesi olarak avan ve uygulama projelerinin incelenmesi ve donatılarının tanımlanması. “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
3) Uygulama projesi İçin tasarlanacak mekanın öğrenciye tanıtılması “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
4) Konut avan projesi leke çalışmaları . Mekanların birbirleri ile olan ilişkilerine bakılması “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
5) Uygulama projesinde Kapı ve pencerenin detaylı çizilmesi “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
6) Mekan bölücüleri /duvar/ separatör tasarımlarının Proje üzerinde detaylı çizimleri “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
7) Ara sunum, vize için proje kontrollerinin yapılması.
8) Malzeme araştırılması. Malzemenin uygulama projesinde plan, kesit ve görünüş üzerinde gösterilmesi. “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
9) Proje kritikleri ve tefrişlendirmeye göre mobilya listesinin oluşturulması “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
10) Proje kritikleri ve tavan planı ile beraber aydınlatma listesinin oluşturulması “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
11) Uygulama projesine mahal künyesi,ölçülendirme ve teknik sembollerin işlenmesi “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
12) Proje kritikleri “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
13) Proje kritikleri “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
14) Final sunumu ve teslimi için proje kontrollerinin yapılması.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders esnasında verilen notlar.
Diğer Kaynaklar: İç Mekan Tasarımı, D.K. Ching. İstanbul: Yapı Yayın.
Milli Eğitim Bakanlığı(2008), MEGEP, Ahşap Teknolojisi ve İç Mekan Tasarımı, Ankara
Neufert, 2016, Yapı Tasarımı, Beta Yayınları, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak
2) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek.
3) Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak
4) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek
5) Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak
6) Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek.
7) Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek.
8) Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak.
9) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
10) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek
12) Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir.
13) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak
2) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek.
3) Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak
4) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek
5) Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak
6) Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek.
7) Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek.
8) Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak.
9) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
10) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek
12) Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir.
13) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100