Tıbbi Görüntüleme Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MIT202 | ||||||||
Ders İsmi: | Kontrast Maddeler ve Paranteral Uygulamalar | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. TANYA AGOPYAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin ilaç uygulamaları,Yaşam Bulgularını ölçme ve değerlendirme,Kontrast Maddeler,Kontrast madde uygulama yöntemleri,Kontrast madde uygulamalarında karşılaşılan acil durumlar ve müdahale ilkelerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | İlaç uygulamaları, vital bulgular, Oksijen uygulamaları, Kontrast maddeler, Sindirim yoluyla kontrast madde verme , Kontrast madde çeşitleri, Kontras madde komplikasyonları, |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | YAŞAM BULGULARI I-Vücut sıcaklığı II-Nabız III-Solunum Ölçme değerlendirme | Maketler,powerpoint ,uygulama laboratuarı |
2) | Ateriyel Kan Basıncı Yaşam bulgularının Değerlendirilmesinde Dikkat Edilecek Genel İlkeler | Hemşirelik temel becerileri el kitabı(Necmiye Sabuncu),powerpoint slaytlar |
3) | Kısa ilaç bilgisi İlaç Hazırlama ve Güvenlik | www.megep.meb.gov.tr,ppt sunum. |
4) | İlaç Uygulama Yolları,doz hesaplama | Hemşirelik temel becerileri el kitabı(Necmiye Sabuncu),ppt sunum |
5) | Parenteral ilaç uygulamaları | Hemşirelik temel becerileri el kitabı(Necmiye Sabuncu),ppt sunum |
6) | Deri tabakalarına ilaç uygulama Kas içi(İntramusküler) uygulama | Maket,uygulama laboratuarı |
7) | İntravenöz ilaç uygulama | Maket üzerinde uygulama. |
8) | Ara sınav | |
9) | Oksijenverme,oksijen kaynağı,oksijen verme yöntemleri | Maketler ,ppt sunum |
10) | Genel olarak ilaçların özellikleri,ilaç etkileşimleri, ilaçların sistemlere etkileri, kullanım alanları, yan etkileri | Lippincott Farmakoloji Klinik Farmakolojinin Esasları ve Temel Düzenlemeler(prof.O.Kayaalp) www.megep.meb.gov.tr |
11) | Kontrast Maddeler | Lippincott Pharmacology Principles of Clinical Pharmacology and Basic Regulations (prof.O.Kayaalp) www.megep.meb.gov.tr |
12) | Sindirim kanalı ile kontrast madde verme | Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar Ve Beceriler. (Editör Fatma Akça Ay) Nobel Tıp Kitabevleri) ppt sunum |
13) | Kontrast madde çeşitleri ve kullanıldığı yerler. | Klinik Farmakolojinin Esasları ve Temel Düzenlemeler(prof.O.Kayaalp),ppt sunum |
14) | Kontrast madde reaksiyonları ve tedavi ilkeleri | www.megep.meb.gov.tr ilaç allerjileri doç dr Suna Büyüköztürk www.acilci.net.tr ppt sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Powerpoint sunular. |
Diğer Kaynaklar: | www.megep.meb.gov.tr Hemşirelik Esasları Klinik Uygulama Rehberleri /Nursing Principles Clinical Practice Guidelines Girişimsel Radyolojik İşlemler El Kitabı/Interventional Radiological Procedures Handbook |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. | ||||||||||||
2) Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. | ||||||||||||
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | ||||||||||||
4) İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak. | ||||||||||||
5) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. | ||||||||||||
6) Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma. | ||||||||||||
7) Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme. | ||||||||||||
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. | ||||||||||||
9) Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme | ||||||||||||
10) Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme. | ||||||||||||
11) İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma. | ||||||||||||
12) Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme. | ||||||||||||
13) Mesleki etik değerlere önem verme ve bu ilkelere uygun davranma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. | 5 |
2) | Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. | |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 5 |
4) | İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak. | 5 |
5) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. | |
6) | Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma. | |
7) | Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme. | 5 |
8) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. | |
9) | Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme | |
10) | Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme. | 5 |
11) | İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma. | |
12) | Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme. | |
13) | Mesleki etik değerlere önem verme ve bu ilkelere uygun davranma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |