Çocuk Gelişimi (İ.Ö) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC120 | ||||||||
Ders İsmi: | Canlandırma Sineması | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA HİKMET AYDINGÜLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mağara çizimlerinden günümüze gelen hareketli grafik oluşturma süreçleri, ortaçağda kullanılan teknikler ve günümüz modern animasyona kadar canlandırmanın tarihi ve gelişiminin bilinmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Mağara çizimlerinden günümüze gelen hareketli grafik oluşturma süreçleri, ortaçağda kullanılan teknikler ve günümüz modern animasyona kadar canlandırmanın tarihi ve gelişimini anlatmak dersin içerikleri arasında yer almaktadır. Ayrıca sinema tarihi ve canlandırma sineması tarihini öğretmek ve ilgili örnekleri ders içerisinde izleyerek ders içerisinde tartışmak da dersin içeriklerini oluşturmaktadır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içerikleri hakkında öğrencilere bilgilerin verilmesi ve yükümlülüklerin anlatılması. | Canlandırma Sineması Üzerine, Selçuk Hünerli – ES yayınları (2005) |
2) | İlk mağara çizimleri ve hareketli grafiğin temellerinin anlatılması. | |
3) | Optik cihazlar dönemi, Emilie Reynaud ve optik tiyatro | |
4) | Sinemanın başlangıcı ve Lumiere kardeşlerin yapıtları, | |
5) | Emile Cohl ve James Stuart Blackton eserlerinin incelenmesi | |
6) | Fleischer kardeşler Walt Disney dönemine giriş | |
7) | Disney dönemi eserlerinin incelenmesi -1 | |
8) | Disney dönemi eserlerinin incelenmesi -2 | |
9) | Disney dönemi propaganda filmleri | |
10) | Pixar filmlerinin sınıf içerisinde incelenmesi | |
11) | Dreamworks ve Sony Pictures örnekleri | |
12) | Görsel efekt animasyonu içeren filmler hakkında incelemeler -1 | |
13) | Görsel efekt animasyonu içeren filmler hakkında incelemeler -2 | |
14) | Türkiye animasyon sinemasından örnekler -1 | |
15) | Türkiye animasyon sinemasından örnekler -2 |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |||||||||||||
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | |||||||||||||
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | |||||||||||||
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |||||||||||||
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |||||||||||||
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |||||||||||||
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | |||||||||||||
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |||||||||||||
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |||||||||||||
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |||||||||||||
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |||||||||||||
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | |||||||||||||
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |
2) | Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | |
3) | Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | |
4) | Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | |
5) | Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |
6) | Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |
7) | Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |
8) | Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | |
9) | Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |
10) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |
11) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |
12) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |
13) | Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | |
14) | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |