Güvenlik Bilimleri ve Uygulamaları (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SCR514
Ders İsmi: Adli Kriminoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. CELALETTİN YAVUZ
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kriminolojiyle ilgili giriş seviyesinde bilgi vermek. Suçluların genel
özelliklerinin kavranmasına yardımcı olmak. Suçluluğun nedenleri
hakkında öğrenciyi bilgilendirmek ve suçla mücadele yöntemlerini
göstermek, Türkiye’nin koşullarıyla ilgili aydınlatmak.
Dersin İçeriği: Kriminolojinin tanımı, görevi, konusu ve tarihsel gelişimi
Kriminolojide araştırma yöntemleri
Suç ve suçlu ıslah çalışmaları hakkında temel bilgi ve teoriler

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Suçun nedenlerine dair teorileri, Kriminolojinin araştırma yöntemlerini, Suçlu türlerini, Suçluluğa etki eden çeşitli sebeplerine dair bilgi sahibi olacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İzlence tanıtımı
2) Kriminoloji nedir? Kriminoloji alt disiplin alanları nelerdir? Kriminolojinin yanıtlamaya çalıştığı sorular nelerdir? Suç neden vardır?
3) Psikoloji teorilerinin suça bakışı
4) Hangi koşullar suçun oluşmasına zemin hazırlamaktadır? Kriminolojik araştırmada metot- Suç istatistikleri
5) Hangi koşullar suçun oluşmasına zemin hazırlamaktadır? Kriminolojik araştırmada metot- Suç istatistiklerinin güvenilirliği-Karanlık (siyah-kara) sayıla
6) Kriminolojik Araştırmada Metod
7) Değerlendirme Vize sınavına yönelik bilgilendirme
8) Ara Sınav
9) Suçlar nasıl önlenmelidir? Suç önlemeye yönelik çalışanların yanıtlamaya çalıştığı sorular nelerdir? Suç önleme ve denetleme stratejileri Suçun önlenmesine ilişkin ulusal/uluslararası düzenlemeler
10) Suçlar nasıl önlenmelidir? Suç önleme ve denetleme stratejileri Suç korkusu ve düzensizlikle mücadelede problem çözme teknikleri (SARA Modeli)
11) Suçlar nasıl önlenmelidir? Suç önleme ve denetleme stratejileri Suçun önlenmesinde halk sağlığı yaklaşımı Neighborhood watch-displacement-diffusion
12) Suçlar nasıl önlenmelidir? Suç önleme ve denetleme stratejileri Suçun önlenmesinde halk sağlığı yaklaşımı Kitle iletişim araçları-Kırık camlar teorisi-community policing
13) Suçluların ıslahı için ne yapmalıdır? Suç önleme ve denetleme stratejileri Mineapolis araştırması
14) Suçluların ıslahı için ne yapmalıdır? Suç önleme ve denetleme stratejileri Risk faktörleri
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Soyaslan, Doğan, Kriminoloji, Yetkin, Ankara
Demirbaş, Timur, Kriminoloji, Seçkin, Ankara
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Öğrenci programı başarıyla tamamladığında "Güvenlik Bilimleri" konusundaki temel teoriler, kavramlar ve tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Öğrenciler, savaşların sebepleri, devlet-altı şiddetin doğası ve caydırıcılık, mülakat ve sözleşmeler, güvenlik işbirlikleri, askeri strateji ve operasyonlar konularında analiz yeteneklerini geliştirir.
3) Öğrenciler, gelişmiş araştırma, yazma ve analitik yeteneklerini kullanarak ulusal ve uluslararası güvenlik sorunlarını ortaya koyar, gündemdeki bu sorunlara yaklaşımlar geliştirir.
4) Programdan mezun olan öğrenciler, güvenlik politikalarının analizi için uygun kuramsal ve yöntemsel araçları seçer, bu araçları güvenlik araştırmalarına kapsamlı bir biçimde uygular.
5) Mezun adayları, güvenlik politikası alanında orijinal araştırmalar şekillendirip yürütecek araştırma planı ve analitik yöntemleri uygular.
6) Öğrenciler, "Güvenlik Bilimleri" alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir, disiplinlerarası bir yaklaşım elde eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrenci programı başarıyla tamamladığında "Güvenlik Bilimleri" konusundaki temel teoriler, kavramlar ve tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. 4
2) Öğrenciler, savaşların sebepleri, devlet-altı şiddetin doğası ve caydırıcılık, mülakat ve sözleşmeler, güvenlik işbirlikleri, askeri strateji ve operasyonlar konularında analiz yeteneklerini geliştirir. 3
3) Öğrenciler, gelişmiş araştırma, yazma ve analitik yeteneklerini kullanarak ulusal ve uluslararası güvenlik sorunlarını ortaya koyar, gündemdeki bu sorunlara yaklaşımlar geliştirir. 4
4) Programdan mezun olan öğrenciler, güvenlik politikalarının analizi için uygun kuramsal ve yöntemsel araçları seçer, bu araçları güvenlik araştırmalarına kapsamlı bir biçimde uygular. 3
5) Mezun adayları, güvenlik politikası alanında orijinal araştırmalar şekillendirip yürütecek araştırma planı ve analitik yöntemleri uygular. 4
6) Öğrenciler, "Güvenlik Bilimleri" alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir, disiplinlerarası bir yaklaşım elde eder. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %