Dersin Amacı: |
Kişisel imaj ve itibar ve Kurumsal imaj ve itibar kavramlarını kişinin ve kurumun ürettiği proje ve sağladığı katkı ile ilişkilendirerek analiz etmek, imaj ve itibar kavramını bu eksende analiz etmektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste Kişisel İmaj ve İtibar ve Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar Kavramı, sektörden desteklenen örneklerle analiz edilecektir. Hedef kitlenin zihninde iz bırakabilmek ancak kurumsal kimliğin stratejiyi, kültürü ve iletişimi bir potada eritebilmesi ve sentezlemesi ile mümkündür. Bu aynı zamanda kurumun felsefesi, misyonu ve değerleri ile de ilintilidir. Kurumsal kişilik, kurumsal kültür, kurumsal felsefe ve kurumsal imajın bir yansımasıdır. Kurumsal imaj, kurumsal kimliğe ne kadar yakınsa, kurumun kendini nasıl tanımladığı, iletişimi nasıl gerçekleştirdiği konusu da o derece toplumun algısına yansır. İtibar ise, algıdan ibarettir. Şirketler ise, sahip oldukları inançları ve değerleri dışarıya yansıttıkları ölçüde itibar kazanır. Kurumsal itibar, “elle tutulamayan, gözle görülemeyen, paha biçilmez bir değer” olarak karşılık bulmaktadır. Kurumsal İtibarın yapı taşları kişisel/ kurumsal imaj kavramları ve kurumsal sosyal sorumluluk projelerinden örneklerle aralarındaki etkileşim incelenecektir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Ders İzlencesinin Açıklanması |
|
2) |
Kişisel İmaj / İçten Dışa İmaj |
|
3) |
Stil ve Kurumsal Stil |
|
4) |
Profesyonel İmaj |
|
5) |
Profesyonel İmaj’da Mayın Tarlaları |
|
6) |
Kişisel Marka ve İtibar Kavramı |
|
7) |
Kişisel Marka Örnekleri |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Kurum İmajı Bileşenleri |
|
10) |
Kurumsal İmaj, Kurum Kültürü, Kurum Felsefesi, Kurum Kimliği, Kurum İtibarı Kavramları |
|
11) |
Kurum İmajı Yönetimi / Örnekler |
|
12) |
Sosyal Sorumluluk Projeleri ve İtibar |
|
13) |
Genel Tekrar |
|
14) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ercan Kaşıkçı, İmaj, İletişim ve Beden Dili, İstanbul, Hayat Yayınları, 2016 |
Diğer Kaynaklar: |
Salih Gürbüz, Kurum İmajı Bileşenleri ve Belirleyicileri, İstanbul, Literatürk, 2017
Salim Kadıbeşegil, İtibar Yönetimi, Mediacat
Mehmet Ak, Marka Yönetimi, Hayy Kitap
Nejat Özüpek, Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk, Eğitim Yayınları
Halkla İlişkiler Nedir? Filiz Balta Peltekoğlu
Şahika Güler, İmaj ve Stil Koçluğu, İstanbul, Alfa Yayınları, 2013
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. |
4 |
2) |
Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. |
3 |
3) |
Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. |
4 |
4) |
Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur. |
5 |
5) |
Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır. |
4 |
6) |
Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. |
4 |
7) |
Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. |
4 |
8) |
Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur. |
4 |
9) |
Pazarlama iletişimi alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. |
4 |
10) |
Akademik bir çalışma alanı olan pazarlama iletişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmaları bağımsız ya da grup içinde gerçekleştirir. |
3 |