Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCM104 | ||||||||
Ders İsmi: | Film ve Videoda Kurgu | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURAK DERVİŞOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere film ve video kurgusunun tarihi ve teknolojik gelişimini öğretmek ve profesyonel standartlarda film ve video kurgulayabilmeleri ve post prodüksiyon işlemlerini uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilere kurgu teknolojileri ve uygulamalarının tarihsel gelişimi ile birlikte temel kurgu teknikleri, diyalog sahnesi kurgusu, aksiyon sahnesi kurgusu ve belgesel kurgusu öğretilir. Öğrencilere ayrıca kurgu uygulamalarını gerçekleştirebilecekleri Adobe Premiere Pro kurgu yazılımının temel çalışma prensipleri ile çeşitli uygulama yöntemleri de öğretilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kurgu nedir? Kurgucunun film yapımındaki rolü nedir? | In the Blink of an Eye (Göz Kırparken) Walter Murch İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları,2005 |
2) | Film kurgusunun tarihsel gelişimi: Griffith, Kuleshov, Eisenstein, Pudovkin | Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği. Cem Yıldırım. Parşömen Yay. (2019) |
3) | Adobe Premiere yazılımının ara yüzüne genel bir bakış. | Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri Ümit Tunç Kodlab / Bilgisayar‐ Program Eğitimi Dizisi. 2014 |
4) | Proje ve sekans ayarları. Çözünürlük, kare sayısı, codec bilgileri. | Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri Ümit Tunç Kodlab / Bilgisayar‐ Program Eğitimi Dizisi. 2014 |
5) | Basit kurguya giriş: In-out kurgu, Overwrite edit, insert edit, razor blade | |
6) | 180 derece kuralı, Devamlılık, Örnek bir sahneyi kesmek. | Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği. Cem Yıldırım. Parşömen Yay. (2019) |
7) | Birden fazla video ve ses kanalıyla çalışmak. Geçiş efektleri. Yazı yazmak. | Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri Ümit Tunç Kodlab / Bilgisayar‐ Program Eğitimi Dizisi. 2014 |
8) | Vize | |
9) | Jump Cut, Devamlılık kurgusu, Paralel kurgu (çarpraz kurgu) Video efektleri, Chroma keying | Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği. Cem Yıldırım. Parşömen Yay. (2019) |
10) | Basit Renk Düzeltme ve Grading | The Art & Technique of Digital Color Correction. Steve Hullfish. Focal Press. 2008 |
11) | Ses kurgusu, gürültü temizleme (ses filtreleri), ses geçişleri | |
12) | Çoklu kamera görüntüsü kurgulama | helpx.adobe.com/premiere-pro/using/create-multi-camera-source-sequence.html |
13) | Çıktı alma ve video dosyalarını transcode etme, codecler | |
14) | Final projesinin kurgulanması |
Ders Notları / Kitaplar: | Göz Kırparken Walter Munch İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları,2005 Dijital Video ile Sinema, İlker Canıklıgil, Pusula Yayıncılık, İstanbul, 2007 Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri Ümit Tunç Kodlab / Bilgisayar-Program Eğitimi Dizisi,2014 |
Diğer Kaynaklar: | creativecow.net videocopilot.net |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | ||||||||||||||||||||
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
15) Oyun projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | ||||||||||||||||||||
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | ||||||||||||||||||||
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | ||||||||||||||||||||
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | ||||||||||||||||||||
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | 3 |
2) | Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | |
3) | Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | |
4) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | |
5) | Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | |
6) | Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | |
7) | Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | |
8) | Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | 5 |
9) | Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | 5 |
10) | Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |
11) | 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |
12) | 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |
13) | Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | |
14) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | |
15) | Oyun projeleri tasarlayabilme | |
16) | Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | |
17) | Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | 5 |
18) | Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | |
19) | Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | 5 |
20) | Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | 5 |
21) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |