Bilgisayar Programcılığı (Uzaktan Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCI107
Ders İsmi: Bilgisayar Donanımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. EMRE ERDEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı temel olarak öğrencilerin, bilgisayar ve çevre birimlerinin donanımsal elemanlarını tanımasını; bilgisayarın donanımsal olarak çalışma sistemini anlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu, eğitimde Internet kullanımı, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilgisayar donanımının temel bileşenleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olurlar.
2) İşlemci yapıları, bellek yönetimi, giriş-çıkış birimleri ve depolama teknolojileri hakkında bilgi edinirler.
3) Bilgisayarların donanım performansını etkileyen faktörleri anlayabilirler.
4) Modern bilgisayar sistemlerinin mimarisi hakkında bilgi sahibi olurlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bilgisayar donanım bileşenlerini tanıyıp analiz etme becerisi kazanırlar.
2) Bilgisayar donanımının performansını optimize etme yeteneği kazanırlar.
3) Donanım arızalarını teşhis etme ve çözme becerisi kazanırlar.
4) Bilgisayar donanımını montaj ve bakımını yapabilme yeteneği kazanırlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Sistem tasarımı ve kurulumunda yer alıp, donanım bileşenlerini uygun şekilde entegre edebilirler.
2) Gelişen bilgisayar donanımı teknolojilerini takip edebilir ve yenilikleri uygulayabilirler.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bilgisayar donanımı ile ilgili çeşitli sistem ve yapıların tasarımını yapabilirler.
2) Bilgisayar sistemleri için donanım yapılandırmalarını önerip, seçimlerini yapabilirler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin İçeriği Hakkında Bilgilendirme
2) Bilgisayarın Tarihsel Gelişimi ve Kuşakları
3) Donanım Birimlerine Giriş: Anakart
4) Merkezi İşlem Birimi ve Çalışma Prensibi
5) Ekran Kartı ve Bileşenleri
6) Bilgisayarda Bellek: RAM ve Çeşitleri
7) Vize Sınavı Öncesi Genel Tekrar
8) VİZE SINAVI
9) Hard Disk ve Gelişimi
10) Kasalar, Güç Kaynakları ve Bağlantılar
11) Monitör ve Tarihsel Gelişimi
12) Klavye, Fare, Ses Sistemleri ve CD/DVD Sürücüleri
13) Yazıcılar ve Tarayıcılar
14) Final Sınavı Öncesi Genel Tekrar
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Güngörsün, T., Canay, Ö., "Bilgisayar Donanımı ve Bileşenleri", Değişim Yayınları (2016). ISBN: 9786054925919
Diğer Kaynaklar: [1] Bilgisayar Donanımı, Ebubekir Yaşar, Murathan Yayınevi, 2011

[2] Donanım mimarisi, Sinan Karabulut, Beta Yayınevi, 2004

[3] Computer organization and design: the hardware/software interface / John L. Hennessy, David A. Patterson, San Francisco, calif.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Program Kazanımları
1) Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemleri tanıma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur.
2) Bilgisayar ve bilişim teknolojileri alanındaki yeni teknolojileri takip edebilmek ve kendini geliştirebilir.
3) Yazılım geliştirme sürecinde planlama, tasarlama ve farklı programlama dillerini kullanarak gerçekleme becerisine sahip olabilir.
4) Bilişim teknolojileri alanında kullanılan görsel tasarım mantığının anlaşılması ve uygulanması için gerekli olan bilgi, beceri ve teknik alt yapıya sahip olabilir.
5) Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olabilir.
6) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
7) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olabilir.
8) Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimser.
9) Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir.
10) ASP.NET Web Forms kullanarak karmaşık web tabanlı uygulamalar geliştirebilir.
11) Fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme ve iletişim kurarken Türkçe’yi en doğru şekilde kullanabilme becerisine sahip olabilir.
12) ASP.NET MVC kullanarak karmaşık web tabanlı uygulamalar geliştirir.
13) Swift programlama dili ile iOS işletim sistemi üzerinde çalışan mobil uygulamalar geliştirir.
14) Windows Communucation Foundation(WCF) teknolojisini kullanarak servis tabanlı mimariye dayalı uygulama geliştirir.
15) MS SQL Server veri tabanı yönetim sistemini kullanarak verileri saklamak ve yönetmek için gerekli tüm nesneleri oluşturur ve yönetir.
16) İşletmeleri sistem yaklaşımı ile inceler ve bu yaklaşımla problemlere çözüm üretir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemleri tanıma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur.
2) Bilgisayar ve bilişim teknolojileri alanındaki yeni teknolojileri takip edebilmek ve kendini geliştirebilir.
3) Yazılım geliştirme sürecinde planlama, tasarlama ve farklı programlama dillerini kullanarak gerçekleme becerisine sahip olabilir. 2
4) Bilişim teknolojileri alanında kullanılan görsel tasarım mantığının anlaşılması ve uygulanması için gerekli olan bilgi, beceri ve teknik alt yapıya sahip olabilir.
5) Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olabilir.
6) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
7) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olabilir.
8) Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimser.
9) Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir.
10) ASP.NET Web Forms kullanarak karmaşık web tabanlı uygulamalar geliştirebilir.
11) Fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme ve iletişim kurarken Türkçe’yi en doğru şekilde kullanabilme becerisine sahip olabilir.
12) ASP.NET MVC kullanarak karmaşık web tabanlı uygulamalar geliştirir.
13) Swift programlama dili ile iOS işletim sistemi üzerinde çalışan mobil uygulamalar geliştirir.
14) Windows Communucation Foundation(WCF) teknolojisini kullanarak servis tabanlı mimariye dayalı uygulama geliştirir.
15) MS SQL Server veri tabanı yönetim sistemini kullanarak verileri saklamak ve yönetmek için gerekli tüm nesneleri oluşturur ve yönetir.
16) İşletmeleri sistem yaklaşımı ile inceler ve bu yaklaşımla problemlere çözüm üretir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %