| Tıbbi Görüntüleme Teknikleri | |||||
| Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey | ||
| Ders Kodu: | MIT105 | ||||||||
| Ders İsmi: | Radyasyon Fiziği | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN URFA | ||||||||
| Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN URFA |
||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Radyasyon fiziğinin temel kavramlarını öğrenir. Mesleki eğitimde bu temel kavramları nasıl kullanacağı hakkında bilgi sahibi olur. |
| Dersin İçeriği: | Radyasyon , madde ve yapısı , elektromanyetik radyasyonlar, x ışınları , parçacık tipi radyasyonlar , gama ışıması , radyasyonların madde ile etkileşimi radyoaktivite , radyasyon birimleri , dozimetreler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Radyasyon fiziğine giriş. | Ders notları. |
| 2) | Madde ve yapısı. | Ders notları. |
| 3) | Radyasyon kavramı ve kullanım alanları. | Ders notları. |
| 4) | Elektromanyetik radyasyonlar. | Ders notları. |
| 5) | X ışınları. | Ders notları. |
| 6) | Parçacık tipi radyasyonlar. | Ders notları. |
| 7) | Gama ışıması. | Ders notları. |
| 8) | X ışınlarının madde ile etkileşimi. | Ders notları. |
| 9) | Parçacık tipi radyasyonların madde ile etkileşimi. | Ders notları. |
| 10) | Gama ışınlarının madde ile etkileşimi. | Ders notları. |
| 11) | Radyoaktif bozunma ve türleri. | Ders notları. |
| 12) | Radyasyon birimleri. | Ders notları. |
| 13) | Radyoaktivite hesaplamaları. | Ders notları. |
| 14) | Radyasyon ölçümü ve dozimetreler. | Ders notları. |
| Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
| Diğer Kaynaklar: | Ders notları. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||||
| 1) Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. | ||||||||||||
| 2) Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. | ||||||||||||
| 3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | ||||||||||||
| 4) İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak. | ||||||||||||
| 5) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. | ||||||||||||
| 6) Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma. | ||||||||||||
| 7) Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme. | ||||||||||||
| 8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. | ||||||||||||
| 9) Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme | ||||||||||||
| 10) Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme. | ||||||||||||
| 11) İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma. | ||||||||||||
| 12) Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme. | ||||||||||||
| 13) Mesleki etik değerlere önem verme ve bu ilkelere uygun davranma. | ||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. | |
| 2) | Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. | |
| 3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |
| 4) | İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak. | |
| 5) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. | 5 |
| 6) | Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma. | |
| 7) | Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme. | |
| 8) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. | |
| 9) | Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme | |
| 10) | Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme. | |
| 11) | İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma. | |
| 12) | Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme. | |
| 13) | Mesleki etik değerlere önem verme ve bu ilkelere uygun davranma. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Toplam | % | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
| Toplam | % | |