Harita ve Kadastro
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MAC107
Ders İsmi: Mesleki Trigonometri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. NUR SEDA ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. NUR SEDA ŞAHİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Trigonometrik fonksiyonları haritacılık mesleğinde uygulamak.
Dersin İçeriği: Trigonometride kullanılan gösterimler, uzunluk ölçü birimleri, yüz ölçüm birimleri, açı birimleri, merkez açı, yay ve yarıçap arasındaki ilişki, haritacılıkta kullanılan koordinat sistemi, dar açıların trigonometrik fonksiyonları, düzlem geometri, tales bağıntısı, temel özellikler, üçgenlerde temel bağıntılar, dört kenarlı şekiller, çemberlerle ilgili bağıntılar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Haritacılıkla ilgili çalışma yapan kamu kurumları ve özel sektörün örgütsel yapıları hakkında bilgi sahibi olarak uyum sağlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Arazi ve büro çalışmalarında günün gelişen teknolojilerinden faydalanma, yeniliklere uyum sağlama, yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilme bilincini kazanır.
2) Mesleki etik bilincine erişmiş bir birey olarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisini kazanır
3) Bireysel ve ekip çalışması disiplinini kazanır. Kendine güven, ayakları üzerinde durabilme ve sorumluluk alma alışkanlıklarını kazanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Kentsel gelişmeleri dikkate alarak, taşınmazlara ilişkin gerekli verileri toplar, analiz eder, değerlendirir ve yönetir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Proje hazırlama, yönetimi, uygulamalarını yapma, sunabilme ve kendini ifade edebilme yeteneğini geliştirir, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Yapılan ölçme ve hesaplamalardan yararlanarak, ölçme yöntemine uygun olarak, ölçülen arazinin bilgisayar ortamında Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliği'ne göre haritasını çizer.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Trigonometride kullanılan gösterimler Trigonometri, KTÜ Ders Notu, 1993, Ekrem Ulsoy, Düzlem ve Küresel Trigonometri, Birsen Kitabevi,1969.
2) Uzunluk ölçü birimleri, Yüz ölçüm birimleri, Haritacılıkta kullanılan koordinat sistemi Trigonometri, KTÜ Ders Notu, 1993, Ekrem Ulsoy, Düzlem ve Küresel Trigonometri, Birsen Kitabevi,1969. Arazi Ölçmeleri, Veysel Atasoy
3) Açı birimleri Merkez açı, yay ve yarıçap arasındaki ilişki Trigonometri, KTÜ Ders Notu, 1993, Ekrem Ulsoy, Düzlem ve Küresel Trigonometri, Birsen Kitabevi,1969. Arazi Ölçmeleri, Veysel Atasoy
4) Dar açıların trigonometrik fonksiyonları Trigonometri, KTÜ Ders Notu, 1993, Ekrem Ulsoy, Düzlem ve Küresel Trigonometri, Birsen Kitabevi,1969. Arazi Ölçmeleri, Veysel Atasoy
5) Açı değerlerinden fonksiyon değerlerine geçiş Fonksiyon değerlerinden açı değerlerine geçiş Trigonometri, KTÜ Ders Notu, 1993, Ekrem Ulsoy, Düzlem ve Küresel Trigonometri, Birsen Kitabevi,1969. Arazi Ölçmeleri, Veysel Atasoy
6) Düzlem geometri Tales bağıntısı Trigonometri, KTÜ Ders Notu, 1993, Ekrem Ulsoy, Düzlem ve Küresel Trigonometri, Birsen Kitabevi,1969. Arazi Ölçmeleri, Veysel Atasoy
7) Üç kenarlı şekiller: Üçgenlerde benzerlik Üçgenlerde temel özellikler Trigonometri, KTÜ Ders Notu, 1993, Ekrem Ulsoy, Düzlem ve Küresel Trigonometri, Birsen Kitabevi,1969. Arazi Ölçmeleri, Veysel Atas
8) Ara sınav
9) Üçgenlerde temel bağıntılar, Üçgen çözümleri, Yüz ölçüm bağıntıları Trigonometri, KTÜ Ders Notu, 1993, Ekrem Ulsoy, Düzlem ve Küresel Trigonometri, Birsen Kitabevi,1969. Arazi Ölçmeleri, Veysel Atasoy
10) Dört kenarlı şekiller: Kare, dikdörtgen, eşkenar üçgen Trigonometri, KTÜ Ders Notu, 1993, Ekrem Ulsoy, Düzlem ve Küresel Trigonometri, Birsen Kitabevi,1969. Arazi Ölçmeleri, Veysel Atasoy
11) Paralelkenar Trigonometri, KTÜ Ders Notu, 1993, Ekrem Ulsoy, Düzlem ve Küresel Trigonometri, Birsen Kitabevi,1969. Arazi Ölçmeleri, Veysel Atasoy
12) Yamuk çözümleri Trigonometri, KTÜ Ders Notu, 1993, Ekrem Ulsoy, Düzlem ve Küresel Trigonometri, Birsen Kitabevi,1969. Arazi Ölçmeleri, Veysel Atasoy
13) Örnek soru çözümleri Trigonometri, KTÜ Ders Notu, 1993, Ekrem Ulsoy, Düzlem ve Küresel Trigonometri, Birsen Kitabevi,1969. Arazi Ölçmeleri, Veysel Atasoy
14) Örnek soru çözümleri Trigonometri, KTÜ Ders Notu, 1993, Ekrem Ulsoy, Düzlem ve Küresel Trigonometri, Birsen Kitabevi,1969. Arazi Ölçmeleri, Veysel Atasoy
15) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Arazi Ölçmeleri, Veysel Atasoy
Diğer Kaynaklar: Lecture notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

6

3

5

7

Program Kazanımları
1) Haritacılıkla ilgili çalışma yapan kamu kurumları ve özel sektörün örgütsel yapıları hakkında bilgi sahibi olarak uyum sağlar.
2) Arazi ve büro çalışmalarında günün gelişen teknolojilerinden faydalanma, yeniliklere uyum sağlama, yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilme bilincini kazanır.
3) Proje hazırlama, yönetimi, uygulamalarını yapma, sunabilme ve kendini ifade edebilme yeteneğini geliştirir, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur
4) Mesleki etik bilincine erişmiş bir birey olarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisini kazanır
5) Yapılan ölçme ve hesaplamalardan yararlanarak, ölçme yöntemine uygun olarak, ölçülen arazinin bilgisayar ortamında Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliği'ne göre haritasını çizer.
6) Bireysel ve ekip çalışması disiplinini kazanır. Kendine güven, ayakları üzerinde durabilme ve sorumluluk alma alışkanlıklarını kazanır.
7) Kentsel gelişmeleri dikkate alarak, taşınmazlara ilişkin gerekli verileri toplar, analiz eder, değerlendirir ve yönetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Haritacılıkla ilgili çalışma yapan kamu kurumları ve özel sektörün örgütsel yapıları hakkında bilgi sahibi olarak uyum sağlar. 4
2) Arazi ve büro çalışmalarında günün gelişen teknolojilerinden faydalanma, yeniliklere uyum sağlama, yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilme bilincini kazanır. 5
3) Proje hazırlama, yönetimi, uygulamalarını yapma, sunabilme ve kendini ifade edebilme yeteneğini geliştirir, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur 5
4) Mesleki etik bilincine erişmiş bir birey olarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisini kazanır 5
5) Yapılan ölçme ve hesaplamalardan yararlanarak, ölçme yöntemine uygun olarak, ölçülen arazinin bilgisayar ortamında Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliği'ne göre haritasını çizer. 4
6) Bireysel ve ekip çalışması disiplinini kazanır. Kendine güven, ayakları üzerinde durabilme ve sorumluluk alma alışkanlıklarını kazanır. 5
7) Kentsel gelişmeleri dikkate alarak, taşınmazlara ilişkin gerekli verileri toplar, analiz eder, değerlendirir ve yönetir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %