Turist Rehberliği (Uzaktan Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TRG109 | ||||||||
Ders İsmi: | Arkeoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. DOĞUŞ COŞAR GÜLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin temelinde Anadolu topraklarında yazısız dönemden (prehistorik) Geç Antik Dönem'e kadar geniş bir skalada her türlü somut ve soyut değerler ele alınmaktadır. Bu bağlamda bir turist rehberi olarak, antik kentler ve bölgesel rotalar tanımlanmıştır. Ders esnasında sürdürülebilir kültürel miras da ele alınmış ve edinilen bilgilerin nasıl aktarılacağı konusunda öğrencilere verilen sunumlar vasıtasıyla prova edilmiştir. Hem sözlü hem de yazılı araç gereçlerle her bir öğrenci kültür turlarına hazır duruma getirilmiştir. |
Dersin İçeriği: | Prehistorik dönemden MS 325'e kadar - Doğu ve Batı Roma - olarak ayrılma sürecini kapsamaktadır. Anadolu başta olmak üzere karşılaştırmalı olarak da Anadolu dışındaki kentlerde derse dahil edilmiştir. Özellikle Yunanistan anakarası ve adaları, İtalya ve adalar olmak üzere Ege ile Akdeniz kıyıları boyunca bir analojiye gidilmiştir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Arkeoloji Nedir? Arkeolojinin Alt Dalları Nelerdir? Günümüz Arkeolojisinin Çalışma Alanları Arkeolojinin Tarihçesi Arkeoloji Tarihindeki Önemli Kişiler ve Olaylar | Tamay Tekçam, Arkeoloji Sözlüğü, 2011 Tamer Eren, Arkeoloji, 2011 Veli Sevin, Anadolu Arkeolojisi,1996 |
2) | Türkiye’de Arkeoloji Çalışmalarının Tarihçesi Türkiye’de Yapılan Önemli Arkeolojik Kazılar Arkeolojik Kazı Nedir? | Veli Sevin, Arkeolojik Kazı Sistemi El Kitabı, 1995 Tamay Tekçam, Arkeoloji Sözlüğü, 2011 Tamer Eren, Arkeoloji, 2011 |
3) | Anadolu Arkeolojisine Giriş Anadolu’da Paleolitik Dönem Paleolotik Dönemden Neolitik Döneme Geçiş | Mehmet Özdoğan, 50 Soruda Arkeoloji Tamer Eren, Arkeoloji, 2011 Galip Akın, Prehistorya’ya Giriş, 2018 |
4) | Anadolu’da Neolitik Dönem-1 Önemli Neolitik Yerleşimler Neolitik Döneme Ait Önemli Eserler | Mehmet Özdoğan, 50 Soruda Arkeoloji Tamer Eren, Arkeoloji, 2011 Galip Akın, Prehistorya’ya Giriş, 2018 Bleda S.Düring, Küçük Asya’nın Tarih Öncesi, 2016 |
5) | Anadolu ‘da Neolitik Dönem-2 Göbeklitepe Genel Özellikleri Önemi Çatalhöyük Yerlesimi | Galip Akın, Prehistorya’ya Giriş, 2018 Andrew Collins, Göbekli Tepe, 2018 Ian Hodder, Çatalhöyük : Leoparın Öyküsü, 2006 |
6) | Anadolu’da Kalkolitik ve Eski Tunç Çağı Bu Dönemlere Ait Önemli Merkezler Bu Dönemlere Ait Önemli Eserler | Bleda S.Düring, Küçük Asya’nın Tarih Öncesi, 2016 Galip Akın, Prehistorya’ya Giriş, 2018 |
7) | Anadolu ‘da Tunç Çağı Hitit Devleti | Ali Narçın, A'dan Z'ye Hitit, 2015 A.Muhibbe Darga, Hitit Sanatı, 1993 Ekrem Akurgal, Hititler ve Hatti Uygarlığı,2015 Ekrem Akurgal, Anadolu Kültür Tarihi, 2015 |
8) | Quiz-1 / Anadolu'da Pre-historia ve Tunç Çağ | Ali Narçın, A'dan Z'ye Hitit, 2015 A.Muhibbe Darga, Hitit Sanatı, 1993 Ekrem Akurgal, Hititler ve Hatti Uygarlığı,2015 Ekrem Akurgal, Anadolu Kültür Tarihi, 2015 |
9) | Anadolu da Demir Çağı Devletler ve Kentler | Altan Çilingiroğlu, Uratu Tarihi ve Sanatı, 1997 Afif Erzan, Doğu Anadolu ve Urartular,1992 |
10) | Anadolu’da Arkaik Dönem Bu Döneme Ait Önemli Yerleşimler ve Eserler. | Eski Anadolu ve Trakya Başlangıcından Pers Egemenliğine Kadar, İletişim Yayınları, 2003 |
11) | Anadolu’da Klasik Dönem Bu Döneme Ait Önemli Yerleşmeler ve Eserler | Oğuz Tekin, Eski Anadolu ve Trakya Ege Göçlerinden Roma İmparatorluğu'nun İkiye Ayrılmasına Kadar, 2007 |
12) | Ödev Teslimi / Sunum. - Ara Değerlendirme, Quiz 2. Anadolu'daki Antik Kentler ( Prehistorik Dönem'den - Roma Dönem'ine kadar) | Oğuz Tekin, Eski Anadolu ve Trakya Ege Göçlerinden Roma İmparatorluğu'nun İkiye Ayrılmasına Kadar, 2007 Mehmet Özdoğan, 50 Soruda Arkeoloji Ian Hodder, Çatalhöyük : Leoparın Öyküsü, 2006 Ekrem Akurgal, Anadolu Kültür Tarihi, 2015 |
13) | Anadolu’da Hellenistik Dönem Bu Dönemin Önemli Yerleşimleri Bu Döneme Ait Eserler | R. Malcolm Errington, Hellenistik Dünya Tarihi MÖ 323-30, 2018 |
14) | Anadolu’da Roma Dönemi Bu Döneme Ait Önemli Merkezler ve Eserler | Oğuz Tekin, Eski Anadolu ve Trakya Ege Göçlerinden Roma İmparatorluğu'nun İkiye Ayrılmasına Kadar, 2007 |
14) | Anadolu’da Roma Dönemi Bu Döneme Ait Önemli Merkezler ve Eserler | Oğuz Tekin, Eski Anadolu ve Trakya Ege Göçlerinden Roma İmparatorluğu'nun İkiye Ayrılmasına Kadar, 2007 |
15) | Anadolu’da bulunan Antik Kentler | Veli Sevin, Anadolu Arkeolojisi,1996 |
16) | Final | Veli Sevin, Anadolu Arkeolojisi,1996 Tamay Tekçam, Arkeoloji Sözlüğü, 2011 Tamer Eren, Arkeoloji, 2011 Veli Sevin, Anadolu Arkeolojisi,1996 |
Ders Notları / Kitaplar: | Mehmet Özdoğan, 50 Soruda Arkeoloji Altan Çilingiroğlu, Uratu Tarihi ve Sanatı, 1997 Oğuz Tekin, Eski Anadolu ve Trakya Ege Göçlerinden Roma İmparatorluğu'nun İkiye Ayrılmasına Kadar, 2007 Veli Sevin, Anadolu Arkeolojisi,1996 |
Diğer Kaynaklar: | Tamay Tekçam, Arkeoloji Sözlüğü, 2011 Tamer Eren, Arkeoloji, 2011 Veli Sevin, Anadolu Arkeolojisi,1996 Veli Sevin, Arkeolojik Kazı Sistemi El Kitabı, 1995 Tamay Tekçam, Arkeoloji Sözlüğü, 2011 Tamer Eren, Arkeoloji, 2011 Mehmet Özdoğan, 50 Soruda Arkeoloji Tamer Eren, Arkeoloji, 2011 Galip Akın, Prehistorya’ya Giriş, 201 Mehmet Özdoğan, 50 Soruda Arkeoloji Tamer Eren, Arkeoloji, 2011 Galip Akın, Prehistorya’ya Giriş, 2018 Bleda S.Düring, Küçük Asya’nın Tarih Öncesi, 2016 Galip Akın, Prehistorya’ya Giriş, 2018 Andrew Collins, Göbekli Tepe, 2018 Ian Hodder, Çatalhöyük : Leoparın Öyküsü, 2006 Bleda S.Düring, Küçük Asya’nın Tarih Öncesi, 2016 Galip Akın, Prehistorya’ya Giriş, 2018 Ali Narçın, A'dan Z'ye Hitit, 2015 A.Muhibbe Darga, Hitit Sanatı, 1993 Ekrem Akurgal, Hititler ve Hatti Uygarlığı,2015 Ekrem Akurgal, Anadolu Kültür Tarihi, 2015 Altan Çilingiroğlu, Uratu Tarihi ve Sanatı, 1997 Afif Erzan, Doğu Anadolu ve Urartular,1992 Eski Anadolu ve Trakya Başlangıcından Pers Egemenliğine Kadar, İletişim Yayınları, 2003 Oğuz Tekin, Eski Anadolu ve Trakya Ege Göçlerinden Roma İmparatorluğu'nun İkiye Ayrılmasına Kadar, 2007 R. Malcolm Errington, Hellenistik Dünya Tarihi MÖ 323-30, 2018 Oğuz Tekin, Eski Anadolu ve Trakya Ege Göçlerinden Roma İmparatorluğu'nun İkiye Ayrılmasına Kadar, 2007 Veli Sevin, Anadolu Arkeolojisi,1996 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||||
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |||||||||||
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||||
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||||
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |||||||||||
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |||||||||||
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||||||
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||||
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme. | |||||||||||
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |
3) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
5) | Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |
6) | Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |
7) | Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
8) | Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |
9) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
10) | Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme. | |
11) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |