Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders izlencesi tanıtımı Travma Psikolojiye Giriş: Tanımlar |
Hermann, J. (2016). Travma ve iyileşme. (Tosun, T., Çev.). (4.bsk).İstanbul: Literatür Yayınları.
Volkan, V.& Zintl, E. (2017). Kayıptan sonra yaşam. Ankara: Pusula Yayınevi. Duman, N. (2020). Travma sonrası büyüme ve gelişim. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 4 (7), 178-84. |
2) |
Travma Psikolojisine Giriş |
Hermann, J. (2016). Travma ve iyileşme. (Tosun, T., Çev.). (4.bsk).İstanbul: Literatür
Volkan, V.& Zintl, E. (2017). Kayıptan sonra yaşam. Ankara: Pusula Yayınevi. Duman, N. (2020). Travma sonrası büyüme ve gelişim. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 4 (7), 178-84. |
3) |
Travmanın Tarihçesi Janet -Charcot-Breuer-Freud-Kardiner’in Çalışmaları |
Hermann, J. (2016). Travma ve iyileşme. (Tosun, T., Çev.). (4.bsk).İstanbul: Literatür Yayınları.
Volkan, V.& Zintl, E. (2017). Kayıptan sonra yaşam. Ankara: Pusula Yayınevi. Duman, N. (2020). Travma sonrası büyüme ve gelişim. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 4 (7), 178-84. |
4) |
RESMİ TATİL Cumhuriyet Bayramı |
|
5) |
Yaygınlığı, Travmanın Etkileri (TSSB-Akut Stres B.-Kompleks TSSB-Tepkisel Bağl.)-DSM 5 kriterleri |
Hermann, J. (2016). Travma ve iyileşme. (Tosun, T., Çev.). (4.bsk).İstanbul: Literatür Yayınları.
Volkan, V.& Zintl, E. (2017). Kayıptan sonra yaşam. Ankara: Pusula Yayınevi. Duman, N. (2020). Travma sonrası büyüme ve gelişim. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 4 (7), 178-84. |
6) |
Travma sonrası büyüme ve gelişme |
Hermann, J. (2016). Travma ve iyileşme. (Tosun, T., Çev.). (4.bsk).İstanbul: Literatür Yayınları.
Volkan, V.& Zintl, E. (2017). Kayıptan sonra yaşam. Ankara: Pusula Yayınevi. Duman, N. (2020). Travma sonrası büyüme ve gelişim. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 4 (7), 178-84. |
7) |
Genel değerlendirme Vize sınavına yönelik bilgilendirme |
|
8) |
Vize sınav haftası |
|
9) |
Çocukluk Çağı Travmalarının Ruhsal Etkileri-Ruhsal Gelişimin İncelenmesi |
Hermann, J. (2016). Travma ve iyileşme. (Tosun, T., Çev.). (4.bsk).İstanbul: Literatür Yayınları.
Volkan, V.& Zintl, E. (2017). Kayıptan sonra yaşam. Ankara: Pusula Yayınevi. Duman, N. (2020). Travma sonrası büyüme ve gelişim. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 4 (7), 178-84. |
10) |
Kayıp ve Yas Sorunsalı-Patolojik Yas-Travmatik Yas |
Hermann, J. (2016). Travma ve iyileşme. (Tosun, T., Çev.). (4.bsk).İstanbul: Literatür Yayınları.
Volkan, V.& Zintl, E. (2017). Kayıptan sonra yaşam. Ankara: Pusula Yayınevi. Duman, N. (2020). Travma sonrası büyüme ve gelişim. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 4 (7), 178-84. |
11) |
Travmanın Nesiller arası Aktarımı |
Hermann, J. (2016). Travma ve iyileşme. (Tosun, T., Çev.). (4.bsk).İstanbul: Literatür Yayınları.
Volkan, V.& Zintl, E. (2017). Kayıptan sonra yaşam. Ankara: Pusula Yayınevi. Duman, N. (2020). Travma sonrası büyüme ve gelişim. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 4 (7), 178-84. |
12) |
Gizli Kalmış Mağduriyet |
Hermann, J. (2016). Travma ve iyileşme. (Tosun, T., Çev.). (4.bsk).İstanbul: Literatür Yayınları.
Volkan, V.& Zintl, E. (2017). Kayıptan sonra yaşam. Ankara: Pusula Yayınevi. Duman, N. (2020). Travma sonrası büyüme ve gelişim. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 4 (7), 178-84. |
13) |
Travmanın Toplumsal Etkisi |
Hermann, J. (2016). Travma ve iyileşme. (Tosun, T., Çev.). (4.bsk).İstanbul: Literatür Yayınları.
Volkan, V.& Zintl, E. (2017). Kayıptan sonra yaşam. Ankara: Pusula Yayınevi. Duman, N. (2020). Travma sonrası büyüme ve gelişim. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 4 (7), 178-84. |
14) |
Genel değerlendirme Final sınavına yönelik bilgilendirme |
. |
15) |
Final sınav haftası |
. |
16) |
c |
v |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji alanında yenilikçi, araştırmacı, girişimci yetkinlik kazandırır. |
3 |
2) |
Sosyal ve etik sorumluluk kazandırır. |
4 |
3) |
Çevresiyle etkili iletişim kurma yetkinliği kazandırır. |
4 |
4) |
Sürekli öğrenmeyi ilke edindirir. |
3 |
5) |
Davranışın temelleri ile ilgili sorun alanlarına katkı sağlayacak özgün sorular üretebilmesini sağlar. |
3 |
6) |
Psikolojinin çeşitli disiplinlerinde yapılan araştırmaların süreç ve sonuçlarının anlaşılmasını ve eleştirel raporlar üretilmesini sağlar. |
4 |
7) |
Eğitim süresince edindiği bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürebilme becerisi kazandırır. |
3 |
8) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmasını sağlar. |
4 |
9) |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletmesini sağlar. |
3 |
10) |
Psikoloji alanında özgün bir soruyu cevaplamak üzere bilimsel bir araştırma planlama ve yürütme becerisi kazandırır. |
4 |
11) |
Sosyal bilimlerde araştırma yapmakta kullanabileceği bir veri analiz programına orta ve üst düzeyde hakim olma becerisi kazandırır. |
3 |
12) |
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgiler edindirir. |
3 |
13) |
Psikolojinin çeşitli disiplinlerindeki uygulamalarla ilgili örnek ve modeller aktarır. |
4 |