Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (İ.Ö)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MDS211
Ders İsmi: Toplantı ve Sunu Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KADRİYE SÖNMEZ
Dersi Veren(ler):






Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile öğrenci toplantı yapma ve yönetme yeterliliği kazanma, aynı zamanda derste belli bir konuda hakkında bilgi sahibi olmaları, bu bilgileri derleyerek amaca uygun bir sunum hazırlamaları ve bunu topluluk önünde sunma becerisini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Toplantı ve sunu teknikleri dersi ile işletmelerde yapılan toplantı ve sunuşlara katkılarını sağlamak

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Toplantı kavramını tanımlayabilecek.
2) • Toplantı türlerini ve özelliklerini açıklayabilecek
3) • Toplantı yönetim sürecini açıklayabilecek.
4) • Toplantı asistanının toplantılardaki görev ve sorumluluklarını açıklayabilecek.
5) • Etkili bir sunuşun bileşenlerini anlatabilecek.
6) • Sunuş içeriğinin ve görsellerin düzenlenme ilkelerini açıklayabilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Toplantılara Kavramsal Yaklaşım Toplantı Yönetimi Ve Sunu Teknikleri Doç. Dr. Mesude Canan Öztürk – Dr. Öğr. Üyesi Deniz Yüncü – Dr. Öğr. Üyesi Hakan Sezerel – Dr. Öğr. Üyesi Aslı Geylan
2) Toplantı kavramı ve toplantıların amaçları Toplantı Yönetimi Ve Sunu Teknikleri Doç. Dr. Mesude Canan Öztürk – Dr. Öğr. Üyesi Deniz Yüncü – Dr. Öğr. Üyesi Hakan Sezerel – Dr. Öğr. Üyesi Aslı Geylan
3) Toplantı öncesi planlama Toplantı Yönetimi Ve Sunu Teknikleri Doç. Dr. Mesude Canan Öztürk – Dr. Öğr. Üyesi Deniz Yüncü – Dr. Öğr. Üyesi Hakan Sezerel – Dr. Öğr. Üyesi Aslı Geylan
4) Toplantıların yürütülmesi Toplantı Yönetimi Ve Sunu Teknikleri Doç. Dr. Mesude Canan Öztürk – Dr. Öğr. Üyesi Deniz Yüncü – Dr. Öğr. Üyesi Hakan Sezerel – Dr. Öğr. Üyesi Aslı Geylan
5) Toplantı sonrası takip Toplantı Yönetimi Ve Sunu Teknikleri Doç. Dr. Mesude Canan Öztürk – Dr. Öğr. Üyesi Deniz Yüncü – Dr. Öğr. Üyesi Hakan Sezerel – Dr. Öğr. Üyesi Aslı Geylan
6) Sanal toplantılar ve teknoloji Toplantı Yönetimi Ve Sunu Teknikleri Doç. Dr. Mesude Canan Öztürk – Dr. Öğr. Üyesi Deniz Yüncü – Dr. Öğr. Üyesi Hakan Sezerel – Dr. Öğr. Üyesi Aslı Geylan
7) Toplantı sürecinin dinamikleri Toplantı Yönetimi Toplantı Yönetimi Ve Sunu Teknikleri Doç. Dr. Mesude Canan Öztürk – Dr. Öğr. Üyesi Deniz Yüncü – Dr. Öğr. Üyesi Hakan Sezerel – Dr. Öğr. Üyesi Aslı Geylan
8) ARA SINAV Toplantı Yönetimi Ve Sunu Teknikleri Doç. Dr. Mesude Canan Öztürk – Dr. Öğr. Üyesi Deniz Yüncü – Dr. Öğr. Üyesi Hakan Sezerel – Dr. Öğr. Üyesi Aslı Geylan
9) Toplantılardaki Görev ve Sorumluluklar Toplantı Yönetimi Ve Sunu Teknikleri Doç. Dr. Mesude Canan Öztürk – Dr. Öğr. Üyesi Deniz Yüncü – Dr. Öğr. Üyesi Hakan Sezerel – Dr. Öğr. Üyesi Aslı Geylan
10) Etkili sunuşlar, sunuma hazırlık, sunumu planlama Toplantı Yönetimi Ve Sunu Teknikleri Doç. Dr. Mesude Canan Öztürk – Dr. Öğr. Üyesi Deniz Yüncü – Dr. Öğr. Üyesi Hakan Sezerel – Dr. Öğr. Üyesi Aslı Geylan
11) Sunum içeriğinin hazırlanması, etkili iletişim özellikleri, sunum kaygısıyla başa çıkma Toplantı Yönetimi Ve Sunu Teknikleri Doç. Dr. Mesude Canan Öztürk – Dr. Öğr. Üyesi Deniz Yüncü – Dr. Öğr. Üyesi Hakan Sezerel – Dr. Öğr. Üyesi Aslı Geylan
12) Bilginin görsel sunumu, sunum dosyalarının hazırlanması Toplantı Yönetimi Ve Sunu Teknikleri Doç. Dr. Mesude Canan Öztürk – Dr. Öğr. Üyesi Deniz Yüncü – Dr. Öğr. Üyesi Hakan Sezerel – Dr. Öğr. Üyesi Aslı Geylan
13) Başarılı sunum ilkeleri, sunumun gerçekleşmesi, grup sunumları Toplantı Yönetimi Ve Sunu Teknikleri Doç. Dr. Mesude Canan Öztürk – Dr. Öğr. Üyesi Deniz Yüncü – Dr. Öğr. Üyesi Hakan Sezerel – Dr. Öğr. Üyesi Aslı Geylan
14) Sunuş İçeriğinin ve Görsellerin Düzenlenmesi Toplantı Yönetimi Ve Sunu Teknikleri Doç. Dr. Mesude Canan Öztürk – Dr. Öğr. Üyesi Deniz Yüncü – Dr. Öğr. Üyesi Hakan Sezerel – Dr. Öğr. Üyesi Aslı Geylan
15) FİNAL SINAV Toplantı Yönetimi Ve Sunu Teknikleri Doç. Dr. Mesude Canan Öztürk – Dr. Öğr. Üyesi Deniz Yüncü – Dr. Öğr. Üyesi Hakan Sezerel – Dr. Öğr. Üyesi Aslı Geylan

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Toplantı Yönetimi Ve Sunu Teknikleri Doç. Dr. Mesude Canan Öztürk – Dr. Öğr. Üyesi Deniz Yüncü – Dr. Öğr. Üyesi Hakan Sezerel – Dr. Öğr. Üyesi Aslı Geylan
Diğer Kaynaklar: Dr. Erhan Sarıdoğan (2013), Toplantı ve Sunu Teknikleri, Papatya Yayıncılık. Dr. Ayşen Temel Eğinli ve Prof. Dr. Demet Gürüz (2010), Etkili Sunu Teknikleri, Detay Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince, bilgi ve birikime sahiptir.
2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır, mesleki ve etik değerleri ön planda tutarak çözüm önerileri geliştirir.
3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere dahil olur.
4) Diğer sağlık disiplinleri ile ortaklaşa çalışabilir.
5) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan ofis araç ve gereçleri ile bilişim teknolojilerini kullanır.
6) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
8) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu uygular.
11) Genel ahlaki değerlere ve mesleki etiğe önem verir.
12) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince, bilgi ve birikime sahiptir. 5
2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır, mesleki ve etik değerleri ön planda tutarak çözüm önerileri geliştirir. 5
3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere dahil olur. 5
4) Diğer sağlık disiplinleri ile ortaklaşa çalışabilir. 4
5) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan ofis araç ve gereçleri ile bilişim teknolojilerini kullanır. 5
6) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5
7) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 5
8) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 5
9) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 4
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu uygular. 4
11) Genel ahlaki değerlere ve mesleki etiğe önem verir. 5
12) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100