Yeni Medya ve İletişim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NMC304
Ders İsmi: Yeni Medya Uygulamaları II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELİME BÜYÜKGÖZE
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELİME BÜYÜKGÖZE
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere sosyal medya, video paylaşımı, mesajlaşma ve podcast gibi çeşitli yeni medya uygulamalarını tanıtmaktır Öğrenciler bu uygulamaların özelliklerini, işlevlerini ve farklı bağlamlarda nasıl kullanıldıklarını öğreneceklerdir. Ayrıca bu uygulamaların toplum üzerindeki etkisini ve bunların iletişimi, eğlenceyi ve bilginin yayılmasını nasıl etkilediğini öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği: Ders; medya teknolojilerinin arka planı, yeni iletişim teknolojileri, yeni medya ve özellikleri, sosyal medya ve özellikleri, yakınsama kültürü, yeni medyada etkileşim ve katılım, yeni medya teknolojilerinin ekonomi politiği, teknoloji ve gündelik hayat ilişkisi, internet kültürleri ve Türkiye’deki kullanım alışkanlıkları konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1- Farklı türdeki yeni medya uygulamalarını ve bunların özelliklerini ve işlevlerini anlama
2) Yeni medya uygulamalarının toplum ve iletişim üzerindeki etkisini analiz etme.
3) Yeni medya uygulamalarına ilişkin etik ve yasal konuları değerlendirme
4) Yeni medya uygulamalarının kullanımını ve etkisini değerlendirmede eleştirel düşünme ve analitik beceriler geliştirme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, temel kavramlar
2) Sosyal medya uygulamaları
3) Mesajlaşma uygulamalarının iletişime etkisi
4) Video paylaşım uygulamaları
5) TikTok uygulaması, özellikleri ve işlevi
6) TikTok algoritması. Algoritmanın nasıl çalıştığının ve içerik keşfini nasıl etkilediğinin analizi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Mutlu Binark & Ergin Şafak Dikmen. Yeni Medya Araştırmalarında Etik Bakış Açısı ve Uygulamalar. Alternatif Bilişim.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %